Nielsen

Medlemmer
  • Content count

    512
  • Joined

  • Last visited

About Nielsen

  • Rank
    Power & Weightlifting
  • Birthday 09/12/1984

Contact Methods

Profile Information

  • Sted
    Frederikshavn, Nordjylland
  • Interesser
    Vægtløftning og Styrkeløft. Funktionel styrke, stærkmandstræning
  1. Hej med jer! Længe siden jeg sidst har været online Jeg går og leder efter en Eleiko eller Leoko vægtløfterstang, samt tilhørende gummiskiver (10,15,20,25kg) Udstyret må gerne være brugt. Hvor man kan skaffe disse ting henne? Og hvad er en evt. nypris på f.eks. en stang? Mvh Nielsen
  2. Også en fin artikel her: http://www.getbig.dk/vis_artikel.php?id=38 /Nielsen
  3. Thy

    Nielsen melder sig klar i 90,0 kg ;) Starter nok på 140-150 kg --- 90 kg --- 165-170 kg >> Casper T : Jepper, "trolden" er klar igen! Og vist også noget stærk denne gang :)
  4. Watts

    Hvaaa, er det en vi andre måske kunne få indsigt i ?? ;)
  5. Hvad gjorde en forskel?

    At træne i en styrkeløftklub, hvor der er erfarne stykeløftere til at hjælpe og øse af deres erfaring. Det og så MOL (Internettet), hvor man kan læse oceaner af træningslitteratur som kan give baggrundviden og nye ideer til træningen ;)
  6. Proteinbehov

    Tror jeg fandt noget her, som beskriver det meget godt. http://www.dbff.dk/jan2002/hvor_meget_protein.htm
  7. Proteinbehov

    Er der en der lige gider at forklare den lidt mere jordnært ? Betyder det, at hvis jeg spiser for meget protein, så vil kroppen anvende det som energi ?? :huh:
  8. Dødsløft

    Prøv at kigge lidt på de artikler herunder, så kan det være det giver lidt mere mening med den større dødløfts styrke :) http://www.motion-online.dk/2xboosting.htm http://www.motion-online.dk/twitch_taper.shtml
  9. Så prøver vi igen...

    Og hvis du bor i Frederikshavn er du velkommen til at kigge forbi til en omgang dødløftsinstruktion ;)
  10. Nice and clean power building

    Det er et svært spørgsmål! Men jeg vil sige, at et eksplosivt løft må på ingen måde blvie påvirket af dit stickingpoint. Dvs. løftet må ikke miste hastighed når du nærmer dig dit stickingpoint. Det skal udføres som en hurtig og flydende bevægelse. Se også om du kan holde samme fart og eksplosivitet på alle repsene. Et eksplosivt løft skal på den anden side heller ikke være så let, at det forårsager et "ryk" i kroppen ved lockout. Dvs. i bænkpres skal det ikke være sådan, at hele din krop hopper fra bænken når du rammer lockout. ligeledes i squat. Det skal ikke være sådan, så at du næsten hopper i toppen. Håber det gav mening ;)
  11. Perfect balance

    Ind i munden, og skyl efter med et glas mælk, eller endnu bedre, cacaomælk :) Jeg tager selv en spiseske Udo's Choice hver dag, og når bare du drikker mælk eller cacaomælk lige efter, så smager du det kun meget lidt. Et havlt glas er også fint. Sørg også for at tage det inden du skal spise, så er du sikker på smagen forsvinder helt ;)
  12. Nice and clean power building

    Find ud af hvor langt du procentvis kan gå op, inden det går ud over din teknik. Det er nok ikke rent galt med 85% når vi snakker singles. Gør det på samme måde med den eksplosive træning. Når vi snakker singles, så kan du godt arbejde med lidt højere procenter.
  13. Træning

    I teorien opnår kroppen sit "fysiske højdepunkt" om eftermiddagen, så kroppen burde være lidt mere oplagt på træning der :) Ud fra dette ved jeg så ikke om an kan sige, at der er flere fordele ved træning om morgenen....
  14. bænkens bredte

    Jeg synes ikke umiddelbart jeg har prøvet at ligge på en bænk der var smallere end dem jeg plejer at bruge. Dog synes jeg helt klart, at det er irriterende at bruge andre bænke end dem man er vant til. Som oftest ligger man elendigt, og man kan slet ikke få opspændet til fungere ordentligt. Enten er der for lave, eller så er de for høje. Polstringen er også tit anderledes, hvilket også er med til at forværre det hele :)
  15. Deload efter en Sheiko

    Jeg ville også som xax køre med en lidt lavere intensitet.