KennethJ

Medlemmer
  • Content count

    1,889
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by KennethJ

  1. Hej alle, Jeg har igennem det seneste års tid bøvlet en del med min kost, og det har betydet at min træning og min fremgang i muskelmasse fuldstændig er gået i stå. Det er jeg naturligvis lidt bitter over, og jeg har derfor brug for en hånd. Sagen er, at jeg er nødt til at holde mig til en såkaldt low FODMAP diæt, udover en gluten- og laktoseallergi. Det gør det til en større planlægningsopgave - og kombineret med en ret travl hverdag, har jeg brug for noget assistance til at komme godt i gang. Kan I anbefale nogle erfarne kostvejledere? Det er ikke et krav at de kender til FODMAP, da det sådan set bare er en liste over fødevarer man kan tåle og ikke kan tåle. Det er dog et krav at de har forståelse for, at den skal overholdes ret strengt. Venligst, Kenneth
  2. Proteinpulver - æggehvide

    Det kommer vel an på hvad 'almindeligt proteinpulver' er? Valleprotein indeholder en ret stor mængde laktose eksempelvis.
  3. Coopertest resultat

    Det er et rigtig fint resultat, som du godt kan være tilfreds med vil jeg mene. Det lyder ikke som om du ved så meget om testmetoden cooptertest, og det kan være en fordel at sætte sig ind i - i hvert fald hvis du har interessen for det. Du kan læse mere om kondital her og coopertest her.
  4. Livet i det grønne

    Så blev det igen nytår og dermed tiden til at sætte sig nye mål (og oprette en ny log, som forhåbentligt bliver mere opdateret end de tidligere ). Loggen her er primært for at have noget at holde min træning op på. Jeg har i forbindelse med min uddannelse til officer i hæren, en række fuldstændig faste mål der skal nås hvis jeg ønsker at fortsætte på uddannelsen. Derfor er de markeret med understregning her i listen. Resten af målene er personlige ønsker. Mål: 3 x Bronzecirkel på 6:30 min. 3 x Sølvcirkel på 9:30 min. 3 x Guldcirkel på 18 min. 2000 meter: 7 minutter 5 km: 22 minutter. 10 km: 50 minutter. Halvmaraton: 1 time, 50 minutter. Maraton: 4 timer, 20 minutter. 25 m. crawl: 15 sek. 100 m. crawl: 1:25 min. 200 m. crawl: 3:10 min. Gennemføre 30 km. march med 22 kg. oprustning, på max 4 timer og 50 min - optagelsesprøve ved de norske jægersoldater. Gennemføre 50 km. march med 28 kg. oprustning, på max 10 timer - optagelsesprøve ved danske jægersoldater. Gennemføre igen dagen efter på max 11 timer - optagelsesprøve ved danske jægersoldater. Gennemføre 60 km. march med 28 kilo oprustning, på max 12 timer. Gennemføre forsvarets fysiske prøver til niveau 5 (5 er det højeste). Gennemføre mangekamp til karakter 10 på alm. karakterskala. Gennemføre flerkamp til karakter 10 på alm. karakterskala. Gennemføre Nijmegen 160 km march ultimo 2011 (link) Stats: 25 år 177 høj Omkring 77 kilo - har ingen vægt. PRs: PRs kommer snart, jeg skal lige have målt dem igennem i de forskellige øvelser - jeg har ikke noget fast i hovedet.
  5. Peters log

    Hvem af dem er du?
  6. Drengedrøm

    Det er vidst ingen hemmelighed at livet er fyldt med op- og nedture. Undervurder heller ikke at livet i korpset byder på mindst lige så mange op- og nedture som resten af livet. Det er ingen uendelig lykke at komme til at tjene i hverken jægerkorpset, frømandskorpset eller Forsvaret generelt. Det er et så stort system, at du ikke kan undgå at blive skuffet af og til. Desuden kræver det også en del ofre i private sammenhæng. Det er trist med din knæskade. Men husk på at alt godt kommer til den der venter. Følg nu din genoptræningsplan - hellere blive helt klar, end halvklar.
  7. Livet i det grønne

    Træning 16. februar Dagens træning var en smule anderledes end normalt.. ikke at jeg rigtigt har noget normalbillede den kan adskille sig fra dog I forbindelse med vores undervisning i faget træningsteori skulle vi have noget akklimatiseringstræning i idrætstimerne. Akklimatisering er den proces man sætter iværk inden soldater skal udsendes til klimaer som adskiller sig væsentligt fra det nordiske - her især Afghanistan for tiden. I månederne op til udsendelsen vænner man kroppen til at arbejde under stor luftfugtighed og høj temperatur ved at iklæde folk standard kampudrustning og trække regntøj med hætte og gummihandsker over. Alle huller, lommer, lynlåse osv. tapes til, således at man kun lige har et frit ansigt med hul til øjne, mund og næse. I den mundering udsættes soldaten så for en række fysisk krævende træningspas og efterfølgende lærer kroppen at ventilere sig selv mens luftfugtighed og temperaturen opretholdes. Jeg står ikke overfor en snarlig udsendelse, så i dag var det udelukkende for at få noget data at arbejde med i vores undervisning. Hvor høj intensitet kunne man arbejde med, hvordan smittede påklædningen af på ens fysiske formåen set over tid og intensitet - løbende udførte vi også en række kommunikationsøvelser. Selve træningspasset var en række intervalløb og cirkeltræninger. I alt godt 2 timers effektiv arbejdstid badet i sved.
  8. Livet i det grønne

    Træning 14. februar: To timers styrketræning som resulterede i at jeg gentog min PR i dødløft. Optur optur! Derudover 15 kilometer cykling
  9. BABY DADDY fjoller rundt i OBBC

    Godt at se at du rent faktisk får trænet. Hvordan går det med din tilbagevendte skulderskade? PS: I like your new title on the log
  10. Livet i det grønne

    Okay okay okay okay okay okay okay okay okay. Så fik jeg vidst lige trukket den længe nok herinde. Jeg har lige været lidt travl.. Nå men for et gennemgå de sidste par træningssæt, så er de forløbet nogenlunde sådan her - frit fra hukommelsen: To timers boksning hver anden dag + diverse løb på mellemdistancer (5-15 kilometer). Træning 11. februar: 2 timers styrketræningspas, herunder ny pr i dødløft: 3x8 med 100 kg. De sidste gentagelser var godt nok ikke alt for kønne, men de kom nogenlunde i hus inden stilen blev alt for slingrende Dagens træning, 12. februar: 3 kilometer svømning på 100 meter bane, fik ingen tid på dem dog. Det gav ganske godt og kan bestemt mærke det i ryg samt ben i morgen.
  11. Soldiers log

    Det er altid godt med noget struktureret træning. Så vidt jeg kan se på dine mål, så er det kun kondition og løb du fokuserer på? Ingen styrkemæssige?
  12. Fitnessinstruktør uddannelse

    Lige præcis. Man får en eller anden international certificering, så det skulle vidst være godt nok.
  13. Fitnessinstruktør uddannelse

    Min kæreste er netop startet på en af instruktørskolens uddannelser (basiskursus, tror jeg det hedder?). Hun er i hvert fald vældig tilfreds og er på alle måder glad for at have valgt den skole. Så umiddelbart tror jeg ikke der skulle være noget i vejen med skolen..
  14. BABY DADDY fjoller rundt i OBBC

    Ganske habilt løbet, det kan du faktisk godt være tilfreds med. Og en ny PR er jo altid lækkert for selvtilliden og motivationen :4thumbup: Du skulle prøve at tage den på en udendørs løbebane, bare for at sammenligne med det resultat du får indendøre på løbebånd og udenfor på en bane. Jeg er selv lidt i tvivl om hvor meget det svinger, men i min optik må det være en fordel at løbe på løbebånd - der bliver man tvunget til at holde farten, hvorimod det ude i det virkelige liv er nemmere at sætte farten ned hvis man bliver lidt træt.
  15. Livet i det grønne

    Der er sgu heller ikke noget der får en til at føle sig mere som en rigtig soldat. Men det er nok ret meget en mandeting.. kæresten forstår i hvert fald ikke helt den følelse :p
  16. BABY DADDY fjoller rundt i OBBC

    Hvor er det smukt - så fuck dog løb, når man kan skyde zombier all night long :4mewantfood:
  17. Livet i det grønne

    Det er faktisk en rimelig typisk træningsomgang på HO. De er svært glade for at lave sådan noget cikeltræning, så det er sjældent vi udelukkende dyrker enten konditionstræning eller styrketræning. Træning 13. januar Dagens træning i dag kom til at være en solid omgang ildmarch. Der stod ingen idræt på skemaet, så en kollega og jeg bestemte os for at marchere til og fra skole. Det blev til i alt 11 kilometer med fuld udrustning og uniform - vægten stod på bw+28 kilo, inkl. hjelm, støvler, basisbælte og rygsæk. Turen gik fra Nyboder-kvarteret, over Store Kongensgade, op gennem strøget over Rådhuspladsen og videre ud af Vesterbrogade. En ganske god tur, hvor det faktisk - til min egen overraskelse - var mig der havde overskud. Jeg havde frygtet at blive sat fuldstændig af, men det endte med at være mig der trak min kollega stort set hele vejen. Tiden for de 5,5 kilometer hed 35 minutter, så det er tilfredsstillende nok Alt i alt en super smuk tur. København er sgu dejligst klokken 6 om morgenen, når der ikke er andre mennesker. Det er noget mere kritisk klokken 15:30 når man vil hjem igen..
  18. BABY DADDY fjoller rundt i OBBC

    Det fatter jeg ikke, men jeg ser det også via min iPhone :P Står der at du løber 4075 meter på en cooper-test?
  19. Småt men godt

    Held og lykke i dag :-)
  20. Småt men godt

    Spændende med noget EW! Det er også noget af det jeg godt kunne tænke mig at arbejde med videre i min uddannelse. Kan du sige noget om hvad du skal lave?
  21. Småt men godt

    Optagelsesprøve? Tell me more!
  22. SSR fortest og modultræning

    Hej - og velkommen til MOL. Må jeg spørge hvad din grund er til at lave denne blog? Og hvilken baggrund har du, siden du skriver ovenstående? Er du selv i SSR, kender nogen der eller hvordan? Det er slet ikke negativt ment, det kunne blot være interessant at vide hvem afsenderen er
  23. BABY DADDY fjoller rundt i OBBC

    Forklar lige - du vil løbe 2000 meter på 12 minutter, er det korrekt forstået? Eller misforstår jeg begrebet cooper her?
  24. Livet i det grønne

    Vi havde i øvrigt indlagt fire timers Steel Beast igen - altså computerspillet vi bruger til undervisning i vores simulationscenter. Hold kæft det er fedt! Enhver kampvogn er gengivet fuldstændig korrekt, med helt korrekt styring osv. Alle nørder bør spille det.. CS for for looooosers Her er lige et billede, hvor det måske kan være svært at se hvad der egentligt sker. Men scenarioet der udspiller sig er et bataljonsangreb mod NEW LIBERATION FORCE (en opdigtet fjende) hvor vi skal standse fjenden med en række kampstillinger i et angivet tid og rum, og undgå at han omgår os efter vi iværksætter en udvigende kampeksercits, indtil bataljonschefen er klar til at modtage resten af den fjendtlige styrke. I tilfældet her styrer hver elev så en deling. Vi var i alt omkring 9 delinger - svarende til omkring 500 soldater, inkl. støttepersonel.
  25. Livet i det grønne

    Yeees, således blev endnu en seriøs omgang lektier afleveret - denne gang i militær taktik med en delingsførers overvejelser for indsættelse af indre og ydre ring mhp beskyttelse af objekt. Nå - det er jo en træningsblog, så jeg bør vel lige liste mine træninger i de sidste par dage. Træning 7. januar 2 timers stille og roligt løb, med en smile intervaller og lidt cirkeltræning indlagt. Underlaget var glat som bare fanden, så det var ikke rigtigt noget problem at komme ned på ryggen til mavebøjninger, men til gengæld drillede det ret meget med at sætte ordenligt af i intervallerne. Anyways så er det jo ens for alle, så ingen klager herfra. Træning 10. januar Igen var der indlagt to timers gratis træning (gratis træning i den forståelse at jeg ikke betalte med min fritid for det ) i dagens undervisning på slottet, og det gavner altså en del på motivationen for selve træningen og den efterfølgende undervisning. Yeah! Fik trænet noget mere cirkeltræning, det er vores idrætslærer godt nok svært glad for. Nå men som den friske unge kadet jeg nu er, så var det jo bare at hoppe med på vognen. Cirklen bestod af 7 poster med 50 meter spurt imellem hver. Posterne hed hhv. kropshævninger med bw+10kg, dips med bw+10 kilo, reaktionsøvelser, dødløft med stang+65kg, military speed test, kropshævninger i ribbe (kun bw), lunges med bw+15kg. Ved hver post var det så blot at lave maks antal gentagelser i alle fire omgange. Først 3 minutter ved hver post, så 2, så 1 minut og endeligt 30 sekunder. Imponerende hårdt som altid Og endeligt for dagens træning 11. januar 2 timers boksning med en kort opvarmning og ellers blot korte kampe af 3 minutter. Boksetræning er voldsomt hårdt for konditionen jo.. shit jeg er en presset mand og fuldstændig gennemblødt af sved Forsøger i øvrigt lige at få smidt en video ind af mig der bokser. Det er yndigt. Her sidst i februar er der skolemesterskab i boksning.. jeg sætter ikke forventninger om at det går alt for godt, men hvis jeg ikke laver KO på mindst 2 mand - så burde jeg afgå fra uddannelsen!