Viggo

Medlemmer
  • Content count

    324
  • Joined

  • Last visited

  1. Forearms

    Pinwheel curls: EDIT: Gik ud fra du ville have masse på underarmen. Men hvis det er crush og statisk styrke, er CoCs og statisk hold nok bedre :)
  2. El Guapo's Trænings log

    Jeg har sagt det før og jeg siger det igen: Troll log.
  3. Jeg savner DOMS!

    Træn tættere på failure, selvf. hold det i forhold til din volume. Og prøv at øg reps / vægt fra pas til pas.
  4. Nyt træning program - 7 års træning

    Hvorfor sådan en syg volumen? Det er imo alt for meget, medminder du træner med mormor-intensitet. Intensitet > volume. Jeg ville nøjes med to-tre øvelser til hver kropsdel, af 2-3 worksets, som blev kørt til failue / nær failure, hvor du prøver at øge på det første og resten af worksets når du kan. Bryst/ryg kunne feks være: Low inc bp Wide grip dips evt flyes Bent over rows / anden row variant Chins Det du foreslår er ALT for meget, især med den frekvens. Jeg forstår heller ikke tanken bag først at tage chins for derefter at tage front pulldowns? Er det fordi kablet lige er med til at rekruttere de sidste muskelfibre, som jo ikke kan rekrutteres ved chins? ;) (Undskyld mig, men hvis det viser sig at du troller med dit indlæg vil det ikke overraske mig. Jeg tænker, at når du har 7 års træningserfaring, burde du da selv være istand til at designe et program.) Derudover ville jeg ikke bruge stifflegged DL på en rygdag, men på en bendag, det er mest en haseøvelse.
  5. Hjælp det går galt!

    Godt indlæg.
  6. BioSignature

    The trouble with open-mindedness
  7. 4500kcal?

    Hey Jeg vil lige høre jeres mening om mit energiforbrug udregnet via MOLs udregner. Kan det virkelig passe jeg ligger på ~4500kcal med følgende aktivitet: 81kg 11% fedt 177cm høj AM workout, 1 time intensivt upper body (har skrevet som 15min intensivt i udregneren) 2x12km cykeltur, 18km/t gennemsnit. 1times trapperengøring PM worjout, 1time intensiv lower body(også skrevet som 15min intensiv træning i udregneren) + sammenlagt 1times cykling til og fra træning.
  8. CrossFit

    Over-analyze alert!
  9. CrossFit

    --> Steyr Jeg synes Crossfit er en rigtig cool måde at træne på og kan kun anbefale det til folk som ikke har forsøgt sig med det. Du kommer til at træne i et miljø, hvor du skal være indstillet på at give den 110% procent hver gang. Det er fedt, fordi der bliver tilføjet en større social del til træningen og en slags holdånd, som er med til at holde intensiteten og interessen oppe. Jeg synes også at ideen med et Workout of the Day er cool, fordi man er pissespændt på vej til træning. Plus du bliver tvunget til at prøve en masse øvelser, som du ellers aldrig ville have stiftet bekendtskab med. --> CF hat0rz I har sikkert læst artiklen på t-nation som Søren W linkede til tidligere i tråden. Her konkluderer Chris Shugart jo også at Crossfit er cool, så længe det opfylder dine mål. Hvad nu hvis ens mål ikke er en 100kg 8%fedt krop? Eller et 180kg bp? osv osv? Hvad nu hvis man blot ønsker at dyrke en god gang motion, blive stærkere og sundere? Selvfølgelig ville det være mere optimalt, hvis man med dedikation tog ned og løftede jern, dyrkede cardio og spiste sundt. Det er der bare ikke særlig mange mennesker der har gejsten til, plus det heller ikke er det mest sindsoprivende. Jeg synes Crossfit er et godt værktøj til at opnå ovenstående mål på et mere generelt plan samtidig med det er sjovt og varieret (kosten er selvfølgelig individuel). PS Det skal siges, at jeg selv benytter crossfit som et supplement til min vægttræning - og ikke omvendt. Jeg ser det som en slags GPP. Det fungerer supernice, fordi jeg giver mig selv FULDT UD hver gang til CF. Og det er 1000000 gange sjovere end at rende rundt om søerne el. lign.
  10. The Gym

    Helt klart helt sikkert. Ses dernede!
  11. The Gym

    --> Essensen (eller andre som træner i The Gym): Hvordan er det med rush hour? Er der tidspunkter hvor der er stopfyldt? Ville være lækket hvis du/I kunne beskrive jeres observationer ifht. den slags! Har de standard kabeltårne, med mulighed for tilkobling af håndtag oppe og nede? Hvilken slags musik spiller de? På forhånd tak!
  12. FITNESS WORLD aka SHITNESS WORLD -

    -> Achilles Poster du ikke det program din gamle chef så strikkede sammen til ham?
  13. FITNESS WORLD aka SHITNESS WORLD -

    Iflg. denne her prisliste koster en URETHANE BELAGT HÅNDVÆGT/STK 60 KG 2.438kr. Dvs ca 5k pr. par.
  14. Mere "højde" på Biceps

    Du kunne starte med at få smidt noget masse på kroppen. Jeg tror aldrig jeg har set en normalt bygget mand med peak på biceps, det viser sig først når du har fået ordentligt med masse på.
  15. Ny artikel om mit ynglings hormon

    AndersL -> Hvor vigtig tror du r-ALA'en har været for din sucess med vægttab? Grunden til jeg spørger, er fordi jeg har en dåse stående i skabet, som egentlig havde glemt alt om :P