Francis

Medlemmer
  • Content count

    2,034
  • Joined

  • Last visited

About Francis

  • Rank
    Hardy nicolaisen
  • Birthday 07/29/1978

Contact Methods

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Horsens
  • Interesser
    stærkmand og symaskine-kørekort...

Previous Fields

  • Træningsformål:
    disciplin, discplin frem for alt (hvis man har set junglebogen)
  1. Træning af biceps

    Jo mere masse, jo større "bue". Så jo, lidt kan man godt påvirke formen. Simpelthen ved at en stor muskel ser anderledes ud end en lille muskel. Men det der har gjort klart mest for mine biceps gennem en del års styrketræning efterhånden er faktisk en-arms kettlebell swings og snatches med min 32kg kb, og masser af div former for chins. Plus at det har gjort mindre mirakler for kondien. Så det kan kun anbefales i hvert fald.. :o) Mvh Francis
  2. Power-clean / frivendt

    Enig med søren. Især i starten, indtil at løftet virkelig sidder på ryggraden. Så kan du bedre begynde at køre nogle 5-repper engang imellem. Ellers vil jeg holde mig til 1-3 reps.. Superfed video med Dimas ellers. Men den anden har da også visse kvaliteter.. :4whistling:
  3. Kettlebell og håndvægt snatch

    Arr, crap. Troede lige at det var fedor emelianenko, du mente. Men ak, nej..
  4. Kettlebell og håndvægt snatch

    Plus at man kan opnå en nærmest rytmisk bevægelse med kettlebell'en, som gør den væsentligt mere anvendelig til udholdenhedstræning end med en håndvægt (læs=praktisk taget to forskellige øvelser!)
  5. Dumbellpres, Klik/klonk eller ej?

    Tværtimod synes jeg faktisk at det kræver ekstra anstrengelser på de tungere vægte, at få håndvægtene til at røre hinanden i toppen. Men kommer selvf også an på håndvægtens udformning (bredde osv). Men synes helt klart at jeg kan mærke forskel på et sæt hvor jeg kun kører lige op og et sæt hvor jeg presser vægtene sammen i toppen. Jeg foretrækker det sidste..
  6. meget interessant artikel om periodization

    Var så lidt.. :oP
  7. http://www.powerliftinguk.com/showthread.php?t=1812
  8. Rødt kød og kræft

    Hej.. Jeg har indtil flere gange nu hørt meget om at rødt kød skulle være kræftfremkaldende. Men Kunne egentlig godt tænke mig at høre om der er nogle der har noget konkret viden om hvorvidt det egentlig er tilfældet? Jeg har prøvet at google mig lidt frem til lidt info om emnet, men i næsten alt hvad jeg kan finde har de lavet undersøgelserne om rødt kød OG forarbejdet kød, som pølser, postej, bacon osv. Så hvis nogen af jer har noget at byde ind med, eller har set nogle undersøgelser der har kigget på rødt kød alene, så er jeg meget interesseret i at høre mere Mvh Francis
  9. Chins-ups /pull-ups/ Leg raises

    Også et rigtig fedt stativ, som faktisk ikke er sværere at lave end et vægmonteret. Men kræver så jo til gengæld en del mere plads! Så hvis man bor i lejlighed eller lign, ville jeg nok foretrække et vægmonteret. Plus at man kan lave en vægmonteret "stang", både med chinbar og justérbare greb til dips længere nede, som når det er pakket sammen, næsten ikke fylder noget i en lejlighed. Så man kan sige at der er fordele og ulemper ved begge dele.. Og forresten, er dybt enig vedr de dørmonterede stænger. Det er altså noget skrammel. Det kan gå til en person med en meget lavt ambitionsniveau (og kropsvægt), men hvis du er bare tilnærmelsesvis seriøs med din træning, er de intet værd.
  10. Chins-ups /pull-ups/ Leg raises

    Der er også mulighed for at lave et kombineret med et dipsstativ. Eller et selvstændigt dipsstativ, enten vægmonteret eller fritstående..
  11. Chins-ups /pull-ups/ Leg raises

    Mr. Pimp, hvor bor du henne af i landet? Jeg kan sagtens lave dig noget tilsvarende til den vægmonterede stang i det første link, for under en tusse. Prisen varienende alt efter kvalitet/detaljer osv.. Har lavet en del træningsudstyr til migselv og andre (er maskinbygger/maskinarbejder af fag), så er der ikke så mange ben i igen.. -Francis
  12. Kan cola light være skyld i manglende vægttab?

    Men der har da været en del snak om det engang, har der ikke?? Synes jeg bestemt at kunne mindes. hehe..
  13. Kan cola light være skyld i manglende vægttab?

    Var der ellers ikke meget snak om det i lang tid? Synes jeg at jeg kan huske.. Jeg har ikke fulgt nærmere op på det, så spørger bare af ren nysgerrighed. For har faktisk gået lidt med det indtryk at light-sodavand, selvom det ikke indeholder kalorier, stadigvæk påvirker blodsukkerniveau m.m. Men det holder åbenbart ikke helt vand så..
  14. Onde rygøvelser?

    Jeg kan også godt se fidusen i dødløft med et højere repstal engang imellem (om end jeg ville sørge for at bygge en god base med lavere reps først). Men jeg kunne bestemt ikke finde på at gøre det i så mange sæt. 2-3 topsæt maks, hvis der er en nogenlunde fornuftig vægt på stangen. Skulle jeg overleve 8 sæt, skulle der enten være en (for) let vægt på stangen, eller også var træningen færdig bagefter og jeg skulle lægges på båre og i ilt-apparat. Til b-o rows kunne det lidt bedre gå, men stadig overkill efter min mening.. Mht Chins/pull-ups, foretrækker jeg selv overhåndsgreb med skulderbred fatning på stangen. Synes jeg personligt virker som den mest naturlige form for kropshævning. Men altid et plus at køre andre variationer ind imellem.