Svante65

Medlemmer
  • Content count

    6
  • Joined

  • Last visited

  1. 5x5 Vs. 10x3

    Low reprange virker fint på mig, selvom det er hårdt, da det kræver tunge vægte. Jeg tror ikke helt mere på den "grove opdeling" med at 1-5 reps for styrke, 6 til 12-15 for muskeltilvækst og 15+ til definition. Så simpelt er det slet ikke. Kroppen er en meget kompleks maskine. En ting er i hvert fald sikkert, efter min mening. Og det er, at man skal lægge fokus på de store flerledsøvelser, såsom squat, dødløft, bænkpres, etc. Det giver klart de bedste resultater. Hvis man kigger rundt på nettet, er der også rigtig mange, som anbafaler dette.
  2. Madcow 5x5

    Min tvivl kommer sig nok af, at jeg er fokuseret på regnearket, som jeg har hentet via StrongLifts. Det begynder at halte lidt med at følge det, nå man begynder at fejle i de forskellige øvelser.
  3. Madcow 5x5

    Jeg kører med tunge vægte. Prøver at presse mig selv så meget som muligt. Man kan rulle vægten ned mod hoften og så rejse sig op, har jeg læst. Det bliver kaldt "the roll of shame" :-) Måske jeg kan prøve det. Et sidste spørgsmål. Hvis man bliver ved med at fejle med samme vægt, laver man så en deload?
  4. Madcow 5x5

    Det jeg nok er i tvivl om er: 1) om man skal gentage hele ugen (for alle øvelserne), selvom man kun fejler et løft i f.eks. bænkpres 2) eller om man bare kører videre til næste uge, men uden at øge vægten for bænkpres, som man fejlede i. Hvis man gør det første, så kan man risikere at køre med for "lette" vægte uden progression i de øvelser, hvor man godt kunne løfte noget mere. Men det gør måske ikke noget??? Jeg tror ikke, jeg har overvurderet min bænkpres. Det er bare ikke min favoritdisciplin ;-) Jeg træner også alene, så jeg er også nervøs ikke at kunne få stangen op, hvis jeg lige prøver at tage den sidste. Det kan selvfølgelig også spille ind.
  5. Madcow 5x5

    Jeg skal til at gå i gang med min 7. uge. Programmet er baseret på 12 uger, hvor der lægges vægt på uge for uge. Det er utænkeligt, at jeg overlever alle 12 uger uden at gå i stå. Det føles som om, at jeg er ved at nå mit max. i specielt bænkpres og skulderpres. Hvad gør man så? Repeterer man ugen man fejler i, indtil alle løft er klaret eller hvad? Så kommer programmet i hvert fald til at køre langt mere end 12 uger.
  6. Madcow 5x5

    Hej. Er der nogen derude, som har erfaring med Madcow 5x5 programmet?