Glasben90

Medlemmer
  • Content count

    417
  • Joined

  • Last visited

About Glasben90

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 04/25/1990

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Frederiksberg.
  • Interesser
    Yoga, fodbold, ski ogstyrketræning

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Underholdning
  1. Skibumsens Yogaeventyr!

    Log opdatering: Efter 3 måneders pause synes jeg det er tid til at opdatere min log! Det seneste indlæg afslører at jeg for ca. 3 mdr. siden så småt begyndte til yoga, jeg startede fordi fyssen havde mente at smidighed måske kunne afhjælpe skinnebensbetændelse. Jeg er gået hen og blevet rigtig glad for yoga, jeg nyder det hver eneste gang og ofte er det dagens højdepunkt. Jeg har fundet 2-3 instruktører/hold som jeg er glade for og af sted 2 gange (2 timer) hver uge, oftest mere. Derudover er jeg i gang med en proces hvor jeg prøver at acceptere at jeg aldrig kommer til at spille fodbold igen, det gør ondt hver eneste gang jeg siger det, men det gør også mindre ondt for hver gang jeg siger det. (Jeg havde nok større chancer som 5-årig for at min drøm om at komme på landsholdet gik i opfyldelse, end jeg 20 år senere for at komme til at spiller 2x45 min serie 5 bold igen). Men det betyder også at jeg ikke opdaterer min blog med toga, jeg synes yoga er rigtig dårligt egnet til at logge og har ingen intentioner om at gøre det. Så istedet kommer der en update engang i mellem når det giver mening eller hvis jeg begynder at træne noget der giver mening at logge. Mine opdateringer vil formentlig komme til at indeholde reflektioner og tanker over yoga og det styrke jeg måske laver ved siden af. 25/2 I forbindelse med min yoga er jeg blevet opmærksom på nogle svagheder i min krop som jeg gerne vil arbejde med udover med min yoga. Jeg synes jeg er udfordret i ben/forlårsstyrke, skuldre/arm (Den faste læser vil vide at 90+% af min træning har foregået under navlen) samt core styrke. Det er tre fokus punkter som jeg godt kunne tænke mig at træne ved siden af yoga, frekvensen af træninger bliver dog lav da yoga har første prioritet og der i mit nuværende program kun er plads til ekstra træning onsdag efter yoga eller som et selvstændigt pas om torsdagen (måske fredag). Men kan jeg få styrketrænet 3 gange på 4 uger vil jeg være tilfreds. Hvor tit dyrker jeg yoga? Jeg har været til 21 dobbelt timer i al min tid i FW og har så vidt jeg husker aldrig trænet hold før yoga (og en enkelt gang TRX), det er i snit hver 4. dag, jeg skulle dog mene at intensiteten er steget. Jeg har de seneste 78 timer (3 dage) været til 6 timers yoga. Derudover fik jeg i dag trænet benpres: [email protected]+110+120+150
  2. Skibumsens Yogaeventyr!

    14/11 Ro 2.000m gå/løb 5/2/4/2/1 Benpres 15+3*[email protected]+100+120+140 Forlår 15+3*[email protected]+3*40 Baglår 15+3*[email protected]+3*30 17/11 Ro 2.000m gå/løb 43421 Benpres 15+3*[email protected]+120+130+120 Forlår 15+3*[email protected]+3*30 Baglår 15+3*[email protected]+40+35+35 23/11 Hatha Yoga gå/løb 43431 Benpres 15+4*[email protected]+120+130+140+150 25/11 TRX Full body hold i FW. Opvarmningen var lort, inkluderede bl.a. en del (for meget) løb, TRX delen var fremragende (fik inspiration til øvelser), gulvdelen var ligegyldig og ikke det jeg kom for. 26/11 Flow Yoga efterfulgt af Hatha Yoga. Måske lige at stramme den, var helt blæst i mine skuldre efter TRX. 28/11 Ro 1.000m Gå/løb: Det begyndte at stramme i læggen, så jeg stoppede, tager til lægen i næste uge. Benpres: 15+4*[email protected]+130+130+140+150 Træk til bryst: 4*[email protected]+35+40+40
  3. Skibumsens Yogaeventyr!

    6/11 FW, Forum 77,7kg Ro 2.000m stræk gå/løb 5/2/4/2/1 Benpres: 15+2*[email protected]+100+120 Forlår [email protected]+40+30+30 bagår [email protected]+40+30 TRX: 2 runder á: Rowing x5 Chestpress x5 Hasecycling 2x5 11/11 FW, Forum Ro 2.000m gå/løb 5/2/4/2/1 Benpres 15+3*[email protected]+80+100+120 Forlår 15+3*[email protected]+3*30 Baglår 15+3*[email protected]+3*30 . TRX 3. runder á Rowing x6 Chestpress x6 Hasecycling 2x5 Update: Kæmper med at finde mit niveau i alle øvelser, overvejer at lave noget interval roning efter de 2 km opvarmning for at få noget mere cardio. Bygger stiller og roligt på TRX delen.
  4. Skibumsens Yogaeventyr!

    28/10 FW, Forum Opvarmning: 2000m roning 3xstræk gå/løb: 5/2/4/1/2 1xstræk og rul Benpres 15+4*[email protected]+80+100+100+100 30/10 FW, Forum Opvarmning 1900m roning: Tunge ben og fik sidestik til sidste, det tog lige toppen af motivationen. 3xstræk gå/løb: 5/2/4/1/2 1xstræk Benpres 15+5*[email protected]+80+100+120+100+80 Jeg fortsætter med at holde fokus kortsigtet og på den næste træning. Men! Jeg prøver også at bygge på stille og roligt, så træningsmængden bliver øget, jeg læser til eksamen i øjeblikket og en af de kommende overspringshandlinger bliver at lave et sprødt TRX program (Muligvis den ambition jeg oftest har omtalt i min log.)
  5. Skibumsens Yogaeventyr!

    Efter af mange årsager at have haft nul motivation er jeg nu begyndt at træne lidt igen, har været afsted 2 gange nu: 16/10 Opvarmning: 2000m roning 3xStræk og foamrolling af ben. gå/løb: 5/1/5/1/3 (Program fra iform.dk) 1xstræk og foamrolling af ben Superset: Baglår: [email protected]+30+40 Forlår: [email protected]+30+40 Tåløft, 2 ben: 3x15 20/10 Vægt 76,7 kg Opvarmning: 2000m roning på 9:25 3x Stræk og foamrolling af ben gå/løb: 5/1/5/1/3 1x stræk og foamrolling af ben Benpres [email protected]+80+100 Lidt tanker: Jeg er ret sikker på at jeg stadig har skinnebensbetændelse, men egen læge har beordret mig til at se hvor meget jeg kan holde til inden han vil henvise mig videre i systemet, jeg regner med at løbe en håndfuld gange inden jeg tager ned og siger at det ikke fungerer. Jeg tror efterhånden at mine ben er kommet sig 100 % efter mine CS operationer <3 Jeg er meget spændt og mine ben muskler er ikke specielt smidige, det tror jeg godt kunne have en indflydelse på at jeg stadig har skinnebensbetændelse, derfor den megen udstrækning, jeg synes at jeg ret tydeligt kan mærke øget "velvære" i mine ben når jeg har gennemført solidt udstrækning og foamrolling. Jeg satser, som sædvanlig, på at få set nogle TRX youtube videoer og sætte lidt hyggetræning sammen til overkroppen. Der kommer ikke træningsmål op foreløbig, jeg fokuserer i øjeblikket hellere på den enkelte træning frem for at tænke langsigtet. EDIT: Min vægt fortjener opmærksomhed, for lidt over et år siden fik jeg vægten til at vise 89,7, da jeg kom hjem fra Østrig i april var den på 83, midt i maj røg jeg under 80. Jeg antager at det primært skyldes de kostændringer jeg har gennemført, og er yderst tilfreds med denne udvikling :D
  6. Skibumsens Yogaeventyr!

    Er endelig hjemme igen, lidt statistik på sæsonen: 88 (+13 i Kaprun/Zell am See) dage på ski. 239.723 Højdemeter 868 gange med lidt 1 dage, 20 timer og 32 minutter brugt på at køre i lift 1131,8 kørte piste kilometer Dagsrekorder er 9.345 højdemeter 38 gange med lift, 46 km kørt på ski (den her er noget upræcis). Alt i alt en uacceptabel sæson, men dog markant bedre end hvis jeg havde været af sted kun i uge 8 ;) Jeg er ikke interesseret i at smide specifikke sæson mål op for næste sæson. Jeg står alligevel alt det på ski det er mig fysisk muligt. Træning efter jeg er hjemvendt? Min mor har fået lokket mig med til Yoga, det er noget jeg vil til at gå til. Det passer mig fint at blive mere smidig og få lavet noget mere coretræning, om jeg synes alt det mindfullness og meditation min mor dyrker i forbindelse med er interessant, venter jeg lidt med at beslutte mig for ;) Derudover vil min træning minde om det jeg lavede i efteråret, men forhåbentlig med mere af det. Jeg drømmer stadig om at komme til at spille fodbold igen, så i første omgang skal jeg af med skinnebensbetændelse, det giver jeg mig selv et år til at opnå det, ellers opgiver jeg den drøm.
  7. Skibumsens Yogaeventyr!

    Efter at have stået en del med for smalle skistøvler lykkedes det mig endelig at finde et par der passede, det var en fornøjelse de første 2-3 uger og jeg brugte hvert eneste ledigt øjeblik på at stå på ski. Det medførte så at jeg har fået problemer med skinnebensbetændelse, også når jeg står på ski... Det betyder dermed at jeg nok har stået på ski for sidste gang, bortset fra undervisning), i denne sæson, lort. I dag er i øvrigt dag nr. 100 i Hinterglemm, ikke dårligt. De sidste to uger har vi haft vejr 10 dage med over 15 grader og skyfri himmel, i weekenden har vi så fået 70 cm pudder, frustrerende ikke at kunne stå på ski, til gengæld har jeg fået fat i et snowboard, så nu skal jeg lære det i stedet. Jeg er i Danmark igen d. 12. april og begynder på uni igen d. 22, glæder mig til at komme hjem, men ved også at jeg helt sikkert er at finde i Østrig igen næste vinter.
  8. Skibumsens Yogaeventyr!

    Uge 52. Startede allerede lørdag formiddag med at undervise en 30-40 årig rumæner der aldrig havde stået på ski før, det har hun nu. Hun arbejder som ingeniør i Tyskland, så det var ret sjovt at undervise i skiløb ud fra den måde jeg selv tænker på, og hun forstod det også meget bedre end begyndere normalt gør, motorisk var hun ligeså hæmmet som alle andre i 30'erne. Hun var glad for mig, bookede en dag til og roste mig over for min chef. Søndag får vi som nævnt normalt grupper, men fordi jeg havde damen fra før fik jeg ikke nogen gruppe, og ender derfor nok med at have fri hele ugen, det er lort fordi jeg gerne vil undervise, jeg har alligevel tømmermænd og sneen er absurd ringe fordi der er så varmt, i juledagen var der 10-12 grader. Fredag formiddag startede den suverænt mest forvirrende uge i min skilærerkarriere, jeg havde privat med en familie på 4 fra Hamborg, efter frokost hjalp jeg med vores ugentlige løb, hvor alle grupper kører igennem en slalom bane og senere får medaljer. Lørdag formiddag kom familien igen, efter frokost blev jeg sat til at hjælpe en gruppe på bjerget, der slet ikke havde brug for jeg var der, så jeg endte med at lave nærmest intet i 1½ time. Ugetotal: 8 timers undervisning, 4 timers kørsel udover det, 3 morgenture Uge 1 Søndag havde jeg igen familien fra Hamborg, og om eftermiddag havde jeg privat med tre voksne begyndere vi tre timer, også fra Hamborg, de er de bedste begyndere jeg nogensinde har haft og efter 2 timer kørte vi på tallerkenlift uden problemer og til sidst begyndte den ene at prøve at køre med parallelle ski. Mandag blev jeg sendte i Kinderland, fik at vide at jeg fik min egen gruppe med de mindste børn, en halv time senere stod jeg med to voksne begyndere, forvirret? Det var jeg også. Tirsdag havde jeg en hel dag med 2 kvinder fra Luxembourg, de stod godt på ski, så jeg prøvede at lære dem at carve og køre pukler, det er jeg ikke uddannet til, det var sjovt:P Onsdag morgen måtte jeg opgive at tage skistøvler på, fordi jeg havde for ondt i foden (det har jeg stadig), så siden onsdag har jeg været i Kinderland Ugetotal: 26 timers undervisning, 2 timers skiløb, 1 morgentur Hende rumæneren har i øvrigt fået rost mig så meget overfor min chef, både mit skiløb og mit tyske at jeg bliver ved med at få smidt tyskere i hovedet, det er dejligt. Jeg har i øvrigt 3 gange de sidste 2 dage fået ros for mit tysk, det er fucking optur, det er aldrig sket for mig før. Jeg får ikke rigtig trænet, jeg er for træt når jeg kommer hjem, men jeg prøver at vænne mig til ikke bare at gå direkte i seng når jeg får fri kl. 16 PS. Min log er noget atypisk for de andre blogs har, men det giver ikke meget mening at jeg skriver at jeg f.eks. har lavet 78 kortsving :P Fokus er på at blive en bedre skiinstruktør og -løber, så det er det jeg skriver om, der kommer lidt mindre arbejdspres på de næste 4 uger, så får jeg forhåbentlig trænet mere :)
  9. Skibumsens Yogaeventyr!

    3. til 5. december kørte vi tre dage i Kaprun med en Ausbilder (Uddanner i den østrigske skiskole, kræver at man er Staatlicher, de er ret gode til at stå på ski). Der var rigtig meget fokus på teknik i Curven (Ren plov), Carven Grundstuffe (Plovsving, parallelt på tværs) og kort sving, det var vildt hårdt, men jeg tror virkelig at de 4 timer i Indoorski har betydet meget. Kørte med en Ausbilder ved navn Bastian, søn af en skiskoleejer i Krimml og har nu selv overtaget den, han var fucking nice og de har skilærertræning hver dag, så overvejer at tage hen til ham i næste sæson. 6. december blev brugt på at pleje tømmermænd, eftersom alle mand var i byen fordi d. 6 er den eneste fridag vi har under kurset. 7. til 15. december var Antwärter med en anden Ausbilder, han var lidt af en klaphat, men vi lærte det vi skulle. Vi stod på ski fra kl 9 til 15 og havde teori fra 16 til 18, det var en fest. Jeg dumpede undervejs et teoriemne og Curven, teori delen bestod jeg efter en kort mundtlig reeksamen og eftersom man må dumpe et af de tre skolesving, så blev jeg Antwärter. Jeg fik trænet ryg og benrehab en håndfuld gange, men slet ikke nok. De næste 4 måneder kommer loggen til at køre på ugebasis hvor ugen starter allerede søndag, fordi at der går de fleste kurser i gang. Træningsfokus er at blive en bedre skiløber, bedre underviser og få styr på min ben/ryg situation. Lidt om livet som skilærer: Lørdag er skiftedag, så de fleste starter i skiskole om søndagen og har mellem 3 og 6 dagens undervisning, der er rigtig mange børn (80-90%), der til kommer privatundervisning hvor en familie eller en person booker en instruktør, som oftest i en eller to dage, men det sker også at der er nogle rige mennesker der vil betale 1400 euro for deres egen instruktør i en uge. Min arbejdsdag starter med at vi fra 9 til 10 bygger Kinderland op og venter på vores elever, underviser til kl 12, spiser frokost i en time og underviser igen i 2 timer inden der kl 15 skal afmeldes hos chefskilæreren. Når man har fri, møder man stadig 9 til 10 og fra 1245 til 1315 og igen kl 15, hvis der skulle kommer arbejde i løbet af dagen. Uge 51 Mandag fik jeg en gruppe engelske skole elever der dagen før havde været begyndere, de var nærmest motorisk handikappede og lavede aldrig de øvelser jeg bad dem om, møgunger. Jeg kørte rundt med Anna, som jeg har taget Antwärter med, så hende skulle jeg også lære hvordan man er skilærer. Vi var 1½ dag i Kinderland, 1 dag på tellerlift, hvorefter Anna sagde til dem at efter frokost skulle vi op på bjerget, de var på ingen måde klar, men jeg gad ikke fortælle dem at vi ikke skulle op alligevel, det burde jeg dog virkelig have gjort. Efter 2 min får en af pigerne et panikanfald og bliver hentet ned med snescooter, det tager en lille halv time inden der er styr på det og vi kører videre. Derefter vælger jeg en forkert rute fordi jeg troede den anden piste var lukket, det ender med at de 4 bedste kommer over i en anden gruppe og at jeg tager to og går ned over det stejleste stykke og Anna prøver at køre med resten. Jeg kørte ned med en dreng og en pige, der begge to var meget bange. Pigen var sød nok, men jeg blev virkelig rasende på drengen, han gjorde ALDRIG hvad jeg sagde, og ville ikke fortælle mig hvad problemet var, hvilket på ingen måde gjorde mit job nemmere. Dagen efter fortalte han mig så at han havde højdeskræk, det havde jo været meget rart at vide inden jeg tog ham på bjerget.. Torsdag var vi igen sammen på tellerlift og fredag tog Anna alle andre end de to med op, det gik fint. PS. Jeg fucking elsker der her liv, en kæmpefejl at jeg har været væk fra det i 3 år.
  10. Skibumsens Yogaeventyr!

    26/11 1 time i Indoorski Rødovre 28/11 1 time i Indoorski i Rødovre. Begge dele var ok, min form er som forventet ikke god nok, men heller ikke så dårlig at jeg ikke tror at jeg kan være med de næste 14 dage. I morgen sætter jeg mig ind i en bus og kører til Kaprun, tirsdag-fredag er jeg på et forberedelses-/teknikkursus og e uges tid fra lørdag er jeg på uddannelse hos Salzburger Berufsschilehrer und Snowboardlehrer Verband så jeg endelig kan få bevis på at jeg må undervise på ski. Derefter tager jeg til Hinterglemm og regner ikke med at være tilbage i Danmark før i april. Træningsplan og formål for perioden ligger ikke fast, men kommer til at være noget med et bestemt kilometerantal jeg skal løbe på ski, deltagelser i skilærertræning, rygrehab, benrehab og selvtræningstimer. Det er måske noget jeg kigger på under uddannelse, ellers tager jeg det som det kommer, jeg bliver jo nok forstyrret lidt undervejs
  11. Skibumsens Yogaeventyr!

    Er lige kommet hjem fra fys besøg hos ProAlign, hun virker dælme til at have styr på hvad hun laver, til gengæld forvirrer hendes setup (hun kører 2 patienter af gangen) mig, men okay jeg var der i 60 min til en behandling der var sat til 30 min, så det går jo nok. Hun konstaterede at jeg var meget spændt på ydersiden af begge ben, specielt mit højre (Der jeg har haft forstuvet, knæ, ankel og 'ryg', så det giver jo meget god mening). Og at jeg var svag i hofteregionen (er i øvrigt også lige gået op for mig selv, at jeg har glemt at træne den del af kroppen). Lidt styrke, lidt koordination og en del stræk/smidighed og en besked om ikke at forsøge at løbe igen før jeg er i Danmark igen, fuck mit liv. Fodboldcomeback er (igen) udsat til efteråret 2014, overvejer at skifte blogtitel til "Den Fodboldinvalide Skibums". Jeg glæder mig til at se hvad det her program kan gøre ved min krop.
  12. Skibumsens Yogaeventyr!

    20/11 Mave/ryg hold i FW. Det var IKKE en succes, umiddelbart var det 90 % mavetræning, og nogle få ret lette rygøvelser. Jeg holder mig bare til mit eget program fremover. Skiløb, 1 time med undervisning i Rødovre. Jeg kan virkelig mærke at jeg rykker mig, til gengæld var det en ret uskarp instruktør jeg var blevet udstyret med.
  13. Skibumsens Yogaeventyr!

    Jeg har fundet et genoptræningsprogram i forbindelse med skinnebensbetændelse og det var jeg igennem i dag, det er er røv sygt, men jeg har lyst til at prøve det af. Jeg satser på at nå til fys i næste uge, så jeg kan få 100 % styr på hvad jeg skal foretage mig mens jeg er i Østrig 19/11 400m Svømning 2x rygrehab 5min crosstrainer Fuld genoptræning af underben
  14. Skibumsens Yogaeventyr!

    Nå, dagens læge besøg var 20 % okay og 80 % lort. Mine fortsatte lægproblemer skyldes at jeg inden operation havde et meget højt tryk i mine muskelloger, dvs. jeg havde meget voldsom CS, derfor er der ikke noget unormalt i at jeg stadig ikke er tilbage på toppen. Jeg har desuden stadig væske i mine ben og jeg vil derfor igen begynde at gå med støttestrømper. Derudover konstaterede han også at jeg har skinnebensbetændelse på indersiden af mit venstre ben. Det betragter jeg mere eller mindre som en dødsdom i forhold til at komme tilbage på fodboldbanen, jeg er 95 % sikker på at jeg har haft symptomer på det siden foråret 09 og derfor gør jeg ikke mig selv nogen forhåbninger om at jeg nogensinde slipper af med det. Min læge er dog langt mere optimistik og mente at jeg ved at bøje og strakke anklen kunne afhælpe problemet. Jeg har kigget lidt på nogle øvelser, men dybest set tror jeg ikke på at det er en skid at gøre ved det. Ydermere frygter jeg at jeg har forvekslet mine skinnebensbetændelses symptomer med CS-symptomer og har forværret skaden kraftigt ved at fortsætte min træning Det er i den grad noget lort, og jeg kan slet ikke overskue hvad konsekvenser det kommer til at have for min fremtidige træning og træningsformål.
  15. Skibumsens Yogaeventyr!

    15/11 Indendørs fodbold, 1 timer og 15 min inden jeg sagde stop. Læggene var fantastiske, styrke- og udholdenhedsmæssigt var de dog udfordret ligesom jeg ca. har brug for samme plads som en af Mærsk Triple-E for at vende. Jeg kom hjem med 2 lækre vabler og en kæmpe optur over hvor godt det gik. Nu holder jeg weekend inden jeg mandag skal have kigget på mine ben og forhåbentlig til udendørs fodbold bagefter.