Ammitz

Medlemmer
  • Content count

    66
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Ammitz

  1. Spørgsmålet der kommer til mig nu er: Hvor længe har du løbet? hvor tit har løber du? Hvis svaret er, at du har løbet stabilt 4-5 gange om uge hen over det sidste år. Så kan du godt kører programmet, som nu har sat det op. Dog ville jeg, hvis du vil løbe hver dag, køre det 3 uge på fuld afstand og 1 uge på 1/3 afstand.
  2. Hjælp til valg af cykel

    Var lige hurtig inden og kigge på deres hjemmeside og den cykel du har fundet. Fandt denne cykel:http: //cykelexperten.dk/mbk-airborn-herre-7sp-roller-2014-a, har en kammerat, der har sammen model bare 7 år gammel. har kørt alle 7 år uden problemer. Dette er kun et bud. Ved at købe Avenue, betaler du 15% mere for cyklen, kun for designe! Personlig holdning, du kan ikke købe en cykel over nettet. Den SKAL prøves og fornemmes. Selvom du "bare" skal kører korte ture, ville det være kedeligt at købe en cykel, som man bare ikke sidder godt på. Sidder man bedre i bilen, bliver den nemt det hurtige valg. Ned i den lokale cykelhandler, prøv, prøv og prøv. Og når cyklen er i hus, kan der forhandles en masse på ekstraudstyr. Lygte, lås m.m.
  3. Multisport pulsur - hvilket er bedst?

    Polar CRX5 virker upåklageligt. GPS'en fange rimelig hurtig signal og tallene er nemme at læse. Husker jeg rigtig, er der ikke svømmefunktion i den? Det eneste jeg synes er negativt ved uret, er at man skal have GPS'en ved siden af. Har også prøvet Suunto urerne, og ja jo, de er da meget fine. I dag bruger jeg Garmin. Nemt og pålideligt. Ligesom de 2 overstående. Kan du forene dig med gps'en på armen, og kan uret det du forventer, bliver du sikkert glad for det. Ps. Har haft fodpoden virker super, har bare ikke brugt sådan en, efter man har kunne få gps i uret:-)
  4. Lav et 4 uges pas på følgende måde: 3 uge. 2 x 10km i roligt tempo. Den sidste km sætter du tempoet lidt op. 1 uge. 5km ligeså hurtig som det kan lade sig gøre, du må ikke kunne løbe bare en km mere bagefter. (er de 5km uoverskuelige, løb 3.
  5. Personlig træner til opstart

    6000kr for 10 timer lyder ikke helt galt i min verden, men er sikker på, at du ville kunne finde det biligere. Et par ting som jeg ville kigge efter; Hvor meget undervisning, egen erfaring har den enkelte træner og kan han/hun forstå det du ønsker? Vide og erfaring koster, men det er tit det der gør forskellen. (kender en der tager 1800kr i time, og han er helt booket.) I teorien er teori og praktisk ens. I praktisk er teori og praktik aldrig ens. Hvorfor finder jeg denne sætning vigtig. Fordi du kan læse dig til næsten alt, men der er ikke 2 mennesker som reagere ens. Derfor ville jeg gå efter en træner. der brænder for det og i med det samme har en god kemi
  6. Svært at træne VO2 max - Gener?

    Da programmet kom frem, var jeg meget optaget og overrasket over deres resultat. Men alle jeg har snakket med, som har forstand på den menneskelige krop. har sagt det samme. Alle kan forbedre ens VO2 max. Men selvfølgelig er der forskel, på hvordan vores kroppen reagere på træningen. Der er jo også forskel på, om man har trænet hele livet eller lige er startet. Om man har spille fodbold eller gået til go kart. . Eks. Lige siden folkeskolen og hele vejen igennem mine teenagers år, har jeg hørt fra fodboldstrænere og gymnastiklærer i skolen. At jeg ikke havde generne eller kroppen til at løbe. Jeg var bare ikke født til at løbe. I dag er Kbh marathon blevet en traditonsløb for mig. Har løbet det 5 gange, på tider mellem 2.57 og 3.29. Vil man, så kan man! Tilbage på sporet igen:-) Jeg er 100% overbevidst om, at du selvfølgelig kan gennemfører 5km på under 25min. En vej dertil, kunne være at få lavet en løbe VO2 test og ud af den test, lave et program. Koster selvfølgelig lidt, men hold kæft hvor man kan rykke!!! På 10 uge, niv jeg 7sek af min km/tid på et marathon.
  7. Svært at træne VO2 max - Gener?

    Gener har selvfølgelig en vigtig rolle, hvis du vil være med på verdensplan, indenfor en bestemt sport, men at løbe en HM på en rimelig god, kraver bare træning. Selvfølelig reagere vi forskelligt på træning vi laver. Hvis jeg husker rigtig, beskriver forsøget ikke, hvordan eller hvor hårdt forsøgspersoner træner i træningscenteret. Jeg syntes det var en interessant dokumentar, at skabe kun til en spænderne debat. Men i sidste ende, tro jeg alle ville kunne forbedre deres VO2 max. Personlig cykler jeg sammen med en kammerat. På papiret skulle han kunne cykle hurtigere og længere end mig, da han bl.a. har cyklet i flere år og jeg startende sidste år. Alligevel banker jeg ham på plads, igen, igen og igen. Betydet dette så, at han er en af de uheldige, der ikke kan gøre andet end bare at acceptere det?? Eneste grund til at jeg kan køre fra min kammerat er, at jeg har metal har lært at presse kroppen mere end han. Han er bare en af dem, ligesom mange andre jeg har set i træningscenter, til motionsløb og stævner. Der ikke kan finde ud af at presse kroppen. De kommer aldrig tæt på røde felt, selvom de selv synes. Min kammerat gav så 100% ifølge ham selv, med ikke ifølge hans dataer. Kort sagt, det er en lang læreringsproces, at træne interval eller HIT og det er enormt svært at gøre det alene. Hvis jeg var dig, ville jeg gennemgå løbeprogrammet. For selvfølgelig vile du kunne løbe et HM på under 2 time.
  8. Boksning

    Invandrer123 Der er et par vigtige ting, som du skal have kigget på, hvis du vil nå noget indenfor boksning og ikke bare ende med at have den ene sæson efter den anden, med dumme slid skader. Hvad jeg har lært, er en 15årige krop, ikke udviklet nok til, at kunne kapere så meget træning. Eller sagt på en anden måde, en på 25, har også behov for at kroppen kan komme sig. S Skyggeboksning skal gøres når arme og ben er friske, ikke efter 2 times styrketræning. Det var noget man gjorde og troet var godt i fortiden. Mike Tyson blev ikke den bedste, bare forbi han trænende mere end alle andre. Han blev det, fordi han slår med en kraft, som at blive ramt af en godstog. Kunne man overleve 5 omgange i ringen med Mike Tyson, uden at være helt ødelagt, havde man en god chance for at vinde. Det samme var galt mod Joe Frazier, det vidste Muhammad Ali.
  9. Boksning

    Inden på et felt, som jeg kender rigtig meget til Som invandrer123 var inden på, bliver du nok nød til at træne mere end i dag. For at bliver prof, skal man som hovedregl, havde klaret sig godt som amatør. Derfor er det første og vigtigste for dig lige nu, at finde en god bokseklub, med en god træner. OBS. Fitness boksning har normalt ikke noget med rigtig boksning at gøre, men det giver en fin form. Slut ikke mere end det. I langt de fleste klubber, træner man 4-6 gange om uge. Altså boksetræning, bare så er tvivl er væk. I boksetræningen indgår der rigeligt med styrketræning, eksplosivtræning, skyggeboksning, kredsløb, skyggeboksning, plet og sparring. Glemt ALT om at lave skyggeboksning (tekniktræning) efter styrketræning. En ide til, hvordan en træningsuge kunne se ud. Har set ud for mig. Man: 3km morgen løb, roligt tempo. 2 timers boksetræning om aften. Tirs: 5km morgenløb, roligt tempo. 2 timers boksetræning om aften Ons: 8km morgenløn, roligt tempo 1 times aftenløb, med intervaller og let funktionel styrketræning Tors: 5km morgenløb, roligt tempo. 2 timers boksetræning om aften Fre: Fri morgen. 1 times tekniktræning, med let funktion styrketræning. Lør: 2 timers boksetræning om morgen. 12km roligt løb om eftermiddagen Søn: FRI Det er bare vigtigt at huske, at det tager år før din krop kan holde til den belastning, som det nu engang er at træne så meget Som amatør, betyder ens form og overblik i ringen ca. 70procent og 30 teknik og slagkraft. Som prof hedder den nok, noget i stil med 60/40. Ingen god amatør karriere, = ingen god porf karriere. Med mindre du er naturtalent, udover det normale. Kort sagt, vil du noget indenfor boksning. Ned i en klub og lad det hjælpe dig
  10. Opvarmning

    Sjippetovet er et ligeså fint redskab til opvarmning som romaskinen. Personligt ville jeg mene, at hvis man kan bruge et sjippetov, er det bedre til opvarmning end romaskinen. I det man kan lave mange flere bevægelser end romaskinen og man ikke er "låst" fast i en maskinen, der kun kan kører et bestemt retning. Jeg er dog ikke helt enig med Camilla De Thiersant fra aktiv træning. Du ska så vidt muligt prøve at holde armene i ro og lade tovet gøre arbejdet.
  11. Et spændende projekt, som du har kastet dig ud Men som den rene CF, hvis man kan kalde noget for det rene CF. Er hoved mottoet jo "Vores speciale er, at vi ikke specialisere os" Hvis en træningsform ikke specialisere sig indenfor en bestemt form, bliver det så ikke svært at finde en supertræner indenfor crossfit? Og da der ikke er noget bestemt mål med træningen, anden end at blive mere udholden i ens styrke og kredsløb, blive hurtigere, få en bedre balance, blive mere smidig, blive mere eksplosiv stærk, få en bedre præcision, koordination og bevæge sig mere behændig. Tror jeg det bliver svært at finde en supertræner. Dem jeg kender, som dyrker CF, har kun fokus på 2 måske 3 af de punkter, som træningen er tiltænkt. Dette tror jeg, skyldes at dem som jeg lige kender de træner CF. Gør det for at få en pæn krop og ikke har noget "rigtig" mål med træningen. God Arbejdslyst. Sikker på der kommet noget godt ud af det
  12. Ideer til konditionstræning

    Bare fordi jeg er enormt nysgerrig. Hvorfor duer kroppen ikke til løb?
  13. Højere maks puls af dårligere form ?

    Jeg ville ikke sammenligne de 2 test med hinanden. Der er alt for mange mulige fejlkilder. Har gennem tiden lavet begge test rigtig mange gange. Og dem der er vand til at løbe, for også et bedre resultat end dem der ikke er, i begge test. Derimod er det typisk fodboldspillere og håndboldspillere for et bedre resultat i bib-test, end dem de lå på linje med i cooper-testen. Skyldes jo nok, at de er bedre til at vende deres løberetning. Vedrørende om ens maxspuls. Har jeg aldring hørt eller læs, at jo dårlige form man kommer i, jo mere stiger ens maxpuls. Ens hvilepuls begynder derimod at stige, da hjertet skal arbejde mere for at pumper den samme mængde bold rundt i kroppen. Altså tror jeg de 190slag, muligt skyldes en måle fejl, Ved din deltagelse i 2009, der kom du heller ikke op på din maxspuls, vel? Konditest med maske, er de mest præcise test af ens kondital.
  14. Kroppen kan godt holde til, at du eks. Cykel der og løber dagen efter. Du skrev du ikke, hvor lang tid du cykler eller løber i. Dette kan godt have en betydning, med så skal vi op i nogle meget store træningsmænger før det endelig betyder noget.
  15. Træning flere gange dagligt ?

    Som flere er inden på, spiller kosten et stort plus. Dette glæder også, når du begynder at træne 2 gange dagligt. Som et par stykker skrive eller hentyder til, har 2 træningspas om dagen for dem, betydet små skade, svækket immunforsvar m.m. Dette kan forbygges med den rigtige kost. For du skal have et positivt udbytte af 2 træningspas på en dag, skal din krop til og roligt vænnes til en øget belastning. Derfor ville jeg råde dig til, at starte op med 5 x uge, i det første stykke tid. Når kroppen ikke længere er øm og du ikke tisser helt gult om morgen. Ville jeg 2 gange om uge ligge et roligt ekstra pas ind om morgen. Tid imellem træningspassende; Går efter at får minimum 8 timer imellem hvert pas. Har selv i perioder trænnet 2-3 gange om dage. Men det kræver tilvænning og kommer ikke over en nat eller weekend. LYD LYD til kroppen, mærk efter om morgen når du starter. Er der en morgen hvor du bare er helt færdig, så hold fri!
  16. Du kan ligeså godt starte op med march træningen, og husk rygsækken. Svømning; DU kan ligeså godt vænne dig til oplevelsen. Så i havet med dig og svøm nogle gode lange ture. Held og lykke
  17. Open water svømning ?

    Personligt ville jeg køre den i en butik, hvor jeg kunne prøve 5-10 forskellige dragterne. Ligesom en løbesko skal passe og sidde godt, skal en svømmedragt også gøre det, for at give den bedste oplevelse.
  18. Der er enorm forskel på, hvad der motivere os. Men langt de fleste mennesker, bliver dog motiveret, når de har et bestemt mål. Målene kan dog været meget forskellige. Er der ikke noget som du har drømt om at gøre, noget som du tænker det kommer jeg aldrig til? Det behøves ikke at være noget, som du ville kunne klare om 3 måneder. Kan ligeså godt sætte en kæmpe mål med det sammen. EKS. Gennemførsel af The Hammer Traill. Det kunne være det endelige mål, men for at det ville kunne blive muligt. Skal der sættes en masse små del mål. Men med hvert noget delmål, for du også en succes. Ved at fokusere på forbedringerne af træningen, i stede for vægten. Oplever du ikke irritation over det manglende vægttab, men opturen over at mærke en forbedring i din form. Igennem de mange times træning og forberedelse, som der ville skulle til. Kommer du også til at tabe dig stødt og roligt. Når du målet, som du gør, hvis du vil. Har du helt sikkert også lavet en livsstilsændring.
  19. Open water svømning ?

    Ang. Briller. Køb dem der ligner en bladning mellem et sæt svømme og dykkerbriller. Almindelige svømmebriller er bare ikke fede i åben vand.
  20. Open water svømning ?

    Kan ikke lige hjælpe dig med reglerne. Men tror ikke at der er nogle for svømmere. Er der ikke stødt på dem, i den tid jeg har svømmet derude. Svømmebriller og badehætter er bare et must. Brillerne gør du kan se noget og badehætten, at andre kan se dig! Jep, det hedder bare tår og hænder. Våddragt kommer du sikkert til at bruge i forbindelse med tri, så for at lærer draget og fornemmelse af at svømme i den. Ville jeg personligt i 9-10 gange hoppe i dragten. Lige ved amager, ville jeg ikke svømme inden i lagune, de dage hvor det blæser godt og der er en massere kites på vandet. Selvfølgelig skal de styrer uden om dig og de vil helt sikkert også gøre alt hvad de kan, for ikke at komme tæt på eller ramme dig, men gør de, gør det av.
  21. Personligt kan jeg ikke rigtig udtale mig, da jeg ikke har prøvet nogle af dem. Men gør det så lige lidt alligevel:-) Jeg har lige købt en Performance, da min kammerat sagde, at det var klart den bedste. Han har prøvet flere forskellige, også dem med "små" hjul. Hans klare holdning er, at Performance bare er bedre på alle områder og bare føles bedre at løbe med. Har lige købt min på den blå avis, til langt under prisen for en ny og den ser bare ny ud:-)
  22. Ansøgning til Frømandskorpset

    Kære Peterpan271617 Militærefaring kan på mange områder være et plus, jeg kan ikke se nogle steder at det skulle kunne blive til et minus. Men de er ligeglade med dine 5 års militærerfaring, DM i orienteringsløb eller mangel på andet, hvis du fejler. For inden du bliver sendt af sted, bliver du lært i orientering. Af gennemgå et grundforløb i HBU eller hjemmeværnet, ville give dig den sammen vide om livet hos FKP. Som hvis kørte rundt på en racerbane i en lastbil, for at finde ud af, hvordan det ville være at køre en ferrari. HBU = Spejderlejre FKP = Livsstil Hvis de finder dig interessant og du kan klare udfordringerne, kommer du igennem. Men eller uden militærbaggrund. Ting du bare skal gøre klart for dig selv, som alt for mange desværre glemmer er; Kan du klare at være våd i 14 dage i træk? Kan du klare dig uden søvn/mad? Kan du psykisk klare, at være under konstandt overvågning i 8 måneder? Kan du klare at dette er kun nogle af de småting du skal kunne klare. Når du så er kommet igennem. (for det gør du selvfølgelig) Er du indforstået med, at din venner, familie ikke har nogle ide om, hvad du laver, hvor i verden du tager hen eller er, ikke ved hvornår du kommer tilbage igen og det der fæleder mig hos JGK. AT være på 12-24 times beredskab. Der betyder, at eks. hvis kæreste lige er kørt på arbejde, at du måske ikke for sagt farvel til hende. Er du klar på dette, skal du bare søge. Du kommer ikke til at opleve livet hos FKP gennem HBU, HRU eller hjemmeværnet. På ingen måde! Noget af det eneste eksercits du kommer til at lære, er at huske din onange hjelm. Og husk det! Har ikke prøvet FKP selv, men har en god ven der har klaret sig igennem. ud af 3, var 2 fra det civile. Så hvorfor skulle du ikke kunne? Er det en drøn, skal den jagtes!
  23. Hvorfor træner du? Formål og træningsfilosofi

    En dag uden træning, er en skidt dag Træningen har altid bare været en del af mit liv. Kort fortalt hvorfor: Har gennem livet kørt motorcross i 9år, bokset på motionsplan/kamp i 8/6 år samlet 14år, styrketrænet med vægte i 5år, løbet motionsløb i 5 år, triathlon 2 år og kitesurfet i 6 år. Jeg kan godt lide at holde en god fysisk grundform, da det føles godt og samtidige giver en, en bedre psyke. I dag træner jeg boksning en gang om uge. Da det bare en en super fed og mega hård træning! (Nej ikke i et fitness center) Løber 3-4 gange om uge, da det er nemt at passe ind i en travl hverdag. Og altid hyggeligt at deltage i forskellige motionsløb. Cykler 1-2 gange om uge, (til fra arbejde). e vejret slet ikke med mig, bliver det til spinning. Helt stoppet med at formeldt styrketræning og styrketræner kun med TRX eller egen krop. Mål: Holde en god grundform, kunne spise et stykke kage Og så synes jeg bare det er sjovt, at en gang imellem gå mod alle de kloge folk, der eks. sige man kan ikke løbe en marathon på under 3.30, hvis man ikke som minimum løber 60 + om uge.
  24. Personlig træner uddannelse hvor?

    Hvis du har hoved skuet rigtig på og har noget erfaring indenfor det, som du gerne vil undervise andre i. Ville jeg spare pengene på uddannelse og komme i gang med at arbejde. Alt hvad du "skal" kunne som personlig træner, må du næste kunne og snart kan du nok mere til Ville være så fræk at sige, træning på motionsplan er ingen videnskab, men mest om at komme ordning igang
  25. Hvordan finder I tiden?

    Tror det er et stort spørgsmål om vane, for dig men også for din lille familie og den store Men som Cat også skriver. Når du transporter dig til eller fra arbejdet, spar på benzinen og bliv miljøvenlig. Cykel til arbejde om morgen og løb hjem og aften. Næste dag løber du til arbejde og cykler hjem. Nu kende jeg ikke det styrketræningsprogram, som du følger. Men du kunne lave noget det lider på vejen til eller fra arbejde og evt i weekenden, løbe en tur med en løbevogn og efterfølgende lave programmet. Da jeg stoppende som aktiv bokser og begyndte at dyrke tri (Halv og Hel Ironman), begyndte jeg også at træne ca. 2-4 timer mindre om uge, og sparet meget til på transport til og fra træning. Efter jeg er blevet far, har jeg lagt træningen ind i min transport til og fra arbejde. Hvis vi er på familiebesøg hos eks. svigermor. 92km væk, tager jeg cyklen og hun bilen. Mødes deroppe og kører hjem sammen. Hun synes jeg er meget mere hjemme og tilstede. For jeg føler ikke, at jeg ikke for trænet eller mangler tid Det gælder om at se mulighederne og prioritere. Man kan ikke det hele, så træning eller NCIS Selvom jeg ikke er meget for det, for jeg hver anden weekend, kun 3-4times søvn mellem fre, lørdag og lør, søndag. Dette skyldes jeg arbejder om natten og først er hjemme kl 0600. Og kl 0900 synes vores lille mand, at far mand skal da ikke sove, for han er jo ikke gammel