casparf.dk

Medlemmer
  • Content count

    4
  • Joined

  • Last visited

  1. Igang med løbetræning

    Hej Danni. Noget af det vigtigste for at undgå skinnebensbetændelse er at få hoftens muskler til at blive stærke så man undgår "udfald" i hoften. Dette kan være med til at belaste foden/underben så meget, at der kommer en overbelastning. Prøv at stå foran et spejl, stil dig på et ben så modsatte lår kommer op til vandret. Kig på hoften på standbenet, hvis denne har tendens til at falde ud til siden er din gluteus medius ikke stærk nok og skal trænes kraftigt op :-) Håber du kan bruge svaret. Vh Fysioterapeut Caspar Frausing
  2. Skinnebensbetændelse(+ læg) - hvad nu?

    Hej Morten. Jeg er selv fysioterapeut og ser en del skinnebensbetændelser. Det jeg ofte ser hos disse folk, er at hoftens muskulatur ikke er stærk nok og derfor skal foden/underben bruges til at stabilisere kroppen mere end den har godt af. Det er en af hovedgrundene til skinnebensbetændelse. Rigtigt mange kommer med gentagne betændelser og har fået massage som behandling samt ordineret pause fra deres sport. Hvis ikke du træner din hoftes muskulatur ordentligt op, så vil di blive ved med at rende ind i samme problem. Vh Caspar
  3. Hej. Som fysioterapeut vil jeg vurdere at der er tale om en irritation omkring dit SI-led. Der sidder 3 knogler lige under lændehvirlerne, der tilsammen udgør bækkenet. Hvis der har været et vrid i ryggen, kan der også nemt have været et vrid i SI-leddene. Når du giver din ryg ro i 5 mdr. så giver du også dine SI-led ro og inflammationen kan lægge sig, for så at blive aktiveret igen ved aktivitet. Det vil handle om at mobilisere dit bækken på plads og styrke de muskler der skal stabilisere det. Dine 3 balle muskler (glut max, glut med og glut min) skal testet igennem sammen med nogle af de forreste muskler på bækkenet, der ligeledes skal stabilisere. Håber det giver mening :-) Vh Caspar, fysioterapeut hos casparf.dk