Zeml

Medlemmer
  • Content count

    23
  • Joined

  • Last visited

  1. Lyder meget som hvordan jeg køre. har trænet i 3 måneder og tabt 11,5kg pt. I starten kørte jeg kun cardio eller styrke. er nu begyndt at tag 45min på løbebånd (rask gang, ikke løb da mine knæ ikke kan holde til det endnu). og så noget styrke træning derefter :) og træner 5-6 dage om ugen + kosten er som den skal være (selvom jeg dog underspiser nogle dage ^^)
  2. Med hensyn til kost har jeg droppet alt hvad der hedder sodavand slik osv. Morgenmad spiser jeg forskelligt. nogle gange noget æg og grønsager, andre gange noget kedeligt rugbrød. Middag: spiser jeg som regel 2-3 stykker rygbrød med magert pålæg, samt et stykke frugt og noget grønt (gulerrød, peperfrugt eller lign.) Aftensmad: Forskellige blandet grønsager og noget magert kød (mest økse eller kylling). (Grønsager: Agurt, peperfrugt, forskellige slags salat, spinat, spidskål osv.) Imellem disse 3 hovedmåltider spiser jeg måske et stykke frugt eller et par gulerrøder. Håber det hjalp (ps. drikker kun vand i løbet af dagen)
  3. Hej Motion-Online Jeg er en stor fyr der ønsker at tabe sig en del kg. PT har jeg smidt 7.9kg. Jeg træner 5-6 dage om ugen i 30min-1½time per session. Jeg elsker virkelig styrketræning og syntes klart det er det sjoveste træning der er. Har prøvet at søge mig frem til svar på mit spørgsmål men der er 1000 forskellige meninger om det så vil også lige høre her inde. Så igen spørgsmålet er: Kan man tabe sig udelukkende ved at dyrke styrketræning (eventuelt med lidt cardio opvarmning) undskylder på forhånd for kort og lidt "tam" post. men håber på i alligevel vil komme med et svar eller 2 :) mvh Zeml
  4. Når man køre set i styrke f.eks 3 forskellige biceps og 3 forskellige triceps af 3 set 10-12. Køre man så alle 3 sets i hver øvelse eller køre man 1 set af hver øvelse og så pause og så forfra?
  5. Takker vil kigge lidt på forskellige styketrænings øvelser og se om jeg kan flette noget spændende sammen :)
  6. Hej Motion-Online Jeg er begyndt på et vægttab som helst skal ende ud i at jeg taber omkring 35kg i alt. (3.6kg tabt ind til nu) havde en start vægt på 137,7kg. Jeg er dog lidt på bar bund med hensyn til et trænings program som vil være effektivt. Pt. er planen at træne hjemme de første stykke tid men kunne som sagt godt tænke mig et effektivt træningsprogram at lege med. Udstyr jeg har til rådighed Motionscykle Løbe/Gå Bånd Træningsbænk Et sæt håndvægte inc diverse vægtskiver Vægtstang inc diverse vægtskiver 125kg traktor dæk Kunne godt tænke mig et program hvor man bruger lidt af det hele, da jeg syntes det er for kedeligt at side 40-60min på en motionscykle og glo ind i en væg :). Traktor dækket er nyligt ehvervet, og har afprøvet det et par gange med Tire Flip (som jeg har kørt 1x10 flips og 1x8). Idag mandag. afprøvede jeg følgende 10min opvarmning på motionscykle 4x tire flip 10x air squats (lidt fail lavet da jeg ikke kan komme ordenlig ned endnu ^^). 10x Ultra kompakt (som det vidst hedder her på MO, hvor vægtstab ligger på jorden, hvor man så "squater" ned, rejser med den og løfter den over hovedet, og så ned på gulvet ect ect.) 1-2min motions cykle så højt tempo jeg kunne holde i de 1-2 minutter. 2-3min pause og så om igen, gentog denne 3 gange, DOG tog jeg kun 2x tire flip de næste 2 gange så det endte med 8 flips i alt over 3 runder. Håber nogle kan hjælpe med at sammensætte en ordenligt program :) mvh Zeml
  7. Vurdering på fremtidsplan(motion)

    Det er en hel frygt :), men det vel stadig sundere end en pose chips eller en plade chokolade
  8. Vurdering på fremtidsplan(motion)

    Well har levet af chips og sodavand i lang tid inden jeg stoppede mit voldsomme forbrug tilbage i april. ud over det spiser jeg faktisk ikke så meget.
  9. Vurdering på fremtidsplan(motion)

    Inden mit knæ blev smadret kørte jeg mellem 5 og 6 gange om ugen :). Er der nogle oversag til man skal køre 1 dag med styrke, og 1 dag med cardio? i stedet for begge samme dag?, for som jeg ser det virke det da til at være svært at få 1-1½ time til at gå med kun styketræning, man kommer jo hurtigt igennem de forskellige øvelser. (med mindre jeg gør noget helt vildt forkert xD)
  10. Hey Motion-Online. Jeg skrev lidt her inde for et par måneder siden hvor jeg startede på noget vægttab i April månede (Startede som en Konkurrence med min svoger). Jeg vejede der 142kg. og kom ned på 132,7kg. d. 12 juni 2013, var jeg så uheldig og falde ned af nogle trapper og smadre menisken i knæet, og måtte desværre under kniven. Men er efterhånden oven på med knæet igen og ønsker derfor at starter op hvor jeg slap (med forbehold på at passe på knæet selvfølgelig ^^). Jeg har været lidt af en gris i de 2 måneder hvor jeg har været væk, hvor jeg desværre røg på flasken igen (Cola, Faxe condi you name it ^^). Så Nuværende vægt er: 133,7 det vil sige en kg. tungere end da jeg stoppede. pt har jeg tænkt at køre nogle uger med.. (Har stadig ret dårlig kondi ^^) Motion Motions Cykle: 30min (5 om ugen)Løbebånd: 30min (Rask tempo, da det ikke er helt syndt for knæet at løbe med min nuværende vægt) (5 om ugen)Eventuelle rettelser, tilføjelser eller lign er meget velkommen. Styrke Har nogle håndvægte/vægt stænger i mit "hjemme fitness lokale", samt træningsbænk. kender ikke navnene på de forskellige øvelser eller hvilke der vil være gode at lave samt hvor mange set og gentagelser, nu når man ønsker at få et mærkant vægttab. Men har pt vægtskiver til at jeg kan køre 2x 15/20 kg eller 30/40 kg på vægtstang. Har overvejet Kettle bells men ved heller ikke hvordan disse fungere. Så hvis nogle ligger inde med nogle tips og tricks med hensyn til styrketræning under vægttab ville det være lækkert =) Kost Har pt. ingen fast kostplan. Men den ser nok mest sådan her ud ti lat starte med (her er råd og vejledning også meget velkommen "keep in mind, jeg er en kræsen gut"). Morgen 1: en portion Havre/rygfras med letmælkMorgen 2: 2 skiver rygbrød med pålæg (for det mest hamberryg eller rullepølse) (Det er kun 1 af overstående jeg spiser) Mellem morgen og middag: 1-2 stykker frygt (Æble, Pære eller Banan) Middag: 2 skiver rygbrød med pålæg Mellem middag og aften: 1-2 stykker frygt (Æble, Pære eller Banan) aften: svinger rigtig meget, for det meste noget kød med pasta eller hjemmelavet frygt/grønt blanding._________________________________________________________________________________________________________________________________ Håber nogle vil kigge på det og kommer med eventuelle kommentar på dette, da det vil hjælpe mig meget.
  11. :) Bruger også allerede Motionscyklen,
  12. Har en lille drøm om at blive istand til at komme i forsvaret / gennemføre SSR. Men en af de ting som gør at jeg mister motivationen er at jeg får virkelig store smerter i knæ og Ankler (specielt ankler og benmuskler ved brug af løbebånd), nogle gange så slemt at jeg har gang besvær i op til en time efter. Normalt har jeg ikke de store problemer med at "ignorer" smerter og forsætte, men lige den smerte jeg oplever i mine Ankler har jeg problemer med.. Hvis jeg på en eller anden måde kunne træne det væk eller optræne mine ankler så det ikke kommer ville jeg være lykkelig. Det skal dog lige siges at jeg er født med for kort Akillessene som har givet mig lidt problemer igennem hele livet..
  13. Hey Motion-Online. I april måned lavede jeg en konkurrence med min svorger om hvem der kunne tabe sig mest i løbet af måneden. Jeg vandt, og besluttede mig for at forsætte vægttabet. Min Vægt. 1 April: 142 Kg. 1 Juni: 131,9Kg. 16 Juni: 131,7Kg. Var super fedt de første 2 måneder hvor kg røg af. Men af en elle randen grund så efter maj måned var over (ikke nogen konkurrence eller noget), begyndte min motivation at falde, og jeg syntes det er røv når nu jeg virkelig gerne vil tabe mig. Eller med andre ord min motivation til at komme afsted og få trænet er faldet. Holder mig dog stadig fra chips, sodavand, slik osv og spiser sundt.. Men tilbage til mit spørgsmål, er der nogle her inde som har nogle gode motivations factors eller lign, som kan sparke en ordenligt i røven så man kan komme afsted?. mvh Zeml
  14. Søger Løbe/gå Sko

    Har fundet et par sko idag til 800kr som passer godt til mit nuværende behov.
  15. Søger Løbe/gå Sko

    Hey MO. Jeg søger PT nogle sko som er gode at løbe og gå i. Pt. er planen 5-10km gang dagligt, så har brug for nogle ordenlige sko til formålet. Nogle som kender nogle ordenlige løbe/gå sko til en fair pris?. mvh Zeml