jonas1234

Medlemmer
  • Content count

    32
  • Joined

  • Last visited

About jonas1234

  • Rank
    Nyt medlem
  • Birthday 08/08/1976

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.bricksite.com/personligtraener/velkommen

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Interesser
    Styrketræning
    Landevejs cykling
    Løb

Previous Fields

  • Træningsformål:
    forskelligt
  1. Forbrænde mer' fedt?

    Styrketræningen giver en højere efterforbrænding og derfor bør du ikke fokuserer kun på kcal under den type træning. Gå efter træning, der aktivere mange muskler, frem for isolationsøveler i maskiner. Squat og dødløft samt bænkpres er gode typer af denne art. Den øgee muskelmasse du opnår vil bidrage til højere daglig kalorieforbrænding - selv når du sover.
  2. Opvarmning

    Ja, der er mange ryttere, der træner i klubben, men der kan de kun cykeltræne. Vil de andet er det et center de må i.
  3. Opvarmning

    Ja træningsformen, men at han mener dem der træner sådan, bør træne et andet sted, har vel ikke så meget at gøre med om det er interessant at varme op, eller hvad man kan få gavn af. Men kan da kun gve ret i, at det bestemt er uhensigtsmæssig for andre i et center, at en ro freak, sætter sig til at blokkere en maskine i en time. Hvis der indirekte menes, at den type træning, er så anderledes, at den egentlig slet ikke bør debatteres under styrketræning, ja det kan der såmænd også være noget om.
  4. Personlig træner Odense?

    Der er en hel liste med navne og numre til personlige trænere i hele Danmark her
  5. 31,8 kg vægttab på 12 uger .... følg mig :)

    Hej nqnq, har du overvejet elktro stimulans af musklerne ? Jeg har ingen erfaring med det selv, men tænker at du måske ville kunne få noget positivt ud af det i sammenhæng med din kur.
  6. Opvarmning

    Øhhh? hvad har det med opvarmning at gøre.
  7. mindst 35 kg skal væk

    Kure som 5:2, dukan og andre "populære" kure, vil oftest kun give kortvarige resultater. Du omlægger jo ikke din kost med 5:2 og når du stopper, vil du ganske hurtige se vægten på vej retur. Prøv at læs det her: http://www.kvc.dk/traening-og-kost/
  8. Opvarmning

    Hvis du dyrker en sportsgren som professionel, hvor det er vigtigt, men vejret ikke tillader din normale træning.
  9. Opvarmning

    Nok egentlig meget forståeligt i ikke helt synes om det jeg ævler om. Jeg mente udholdenhed, ikke styrke. Mange idrætsudøvere træner jo både for styrke og udholdenhed - specielt om vinteren. Det jeg mener er, at dem der ligger på f.eks 15 reps x 5 vil kunne få glæde af endorfinernes smertelindrende egenskaber. Omkring nedvarmningen har jeg et eksempel fra i dag. I går gik jeg hjem med meget ondt i højre håndled og har i dag kun trænet ben, for at skåne hånden. Efter få minutters løb mildnes smerten i håndledet, både ved op og nedvarmningen. Det samme er gældende med mit ene knæ. Det skyldes så måske ikke enderfinerne - men hvad så ? Jeg vil jo ikke være en påstålig idiot - men det virker nu meget, som om den ikke er helt ude i hampen.
  10. Opvarmning

    "Jeg er ret sikker at der ikke forekommer særligt meget mælkesyre i musklerne ved styrkeløft" Kan vi blive enige om at styrke og bodybuilding er 2 helt forskellige ting. Laaaaangsom sænkning af vægten giver eddermame syre så det pipler. Dem der træner mange sæt kan nok også nikke genkendene til pænt meget syre. Whatever, der er mange måder at udnytte det på. Men der er da ingen tvivl om, at dem der træner 6 reps med 3 minutters mobiltelefonsnak imelem, ikke kan bruge dt til en skid. Prøv at afslut med 5-10 minutter på løbebåndet, så vil du mærke at smerten forsvinder, alle de steder den er.
  11. Opvarmning

    "Eftersom at dette emne ligger i styrketræningsforummet, så må jeg gå ud fra, at det er dette der har fokus" Styrketræning kan jo også være for styrken skyld og ikke størrelse. Jeg vil tro (har ikke kilder, eller testet det selv) at dem der træner med fokus på styrke, vil få en fordel her. Der vil syren i musklerne og smerten jo være netop det, der arbejdes med. Men som der også skrives, vil øget mængde af smørende ledvæske også være en fordel for alle også dem der kun dyrker styrketræning for at opnå større muskler. Jeg kender en, der har dyrket bodybuilding på konkurrenceplan i lidt over 23 år og han har i dag komplet ødelagte knæ og en hofte, der skal skiftes - som 43 årig. Vil tro han i dag , godt ville have bruge lidt tid på opvarmning hver dag, hvis han kunne have undgået den slitage.
  12. Opvarmning

    Nu er jeg ikke forsker, men der ligger som skrevet massevis af kilder der påviser det. Prøv at løb en tur, så opdager du også smerten forsvinder efter ca. 3 - 5 minutter. Efter 5 minutters rolig gang, vil du tydeligt kunne mærke forskellen, når du igen begynder at løbe - det gør pisse ondt i 3-5 minutter igen. Det er meget muligt at denne fordel, ikke kan direkte udnyttes i eksplosiv styrketræning, men det er altså ikke alle, der kun fokuserer på den del.
  13. Opvarmning

    http://simple.wikipedia.org/wiki/Endorphin
  14. Opvarmning

    Det er endorfiner, der er masser af kilder.
  15. Styrkeløft og cykling på en gang

    Jeg har cyklet helt tosset meget i sommers og det der giver bedste fremgang på det område(i begyndelsen), er at få kondien op. Dine ben vender sig forholdsvist hurtigt til kunsten og det er primært kondien, der er problemet i begydelsen. Jeg kunne mærke fremgang for hver løbetur i kombination med cyklingen. Herudover brugte jeg ruter med kraftige bakker i begyndelsen, så mine ben fik udfordringer. Omkring 300 km på ren vilje - tjoo, hvis du selv må bestemme hastigheden, så kan det vel teoretisk lade sig gøre, men som utrænet har jeg fuldt min ven, der kørte 2 x 170 km med 1 dags pause og han var fuldstændig komplet ødelagt og skadet bagefter. Så det kanda bestemt ikke anbefales. Ideen er vel at det skal være sjovt og spændende at være med og ikke en nedbrydend sindsyg tur, du aldrig nogensinde vil prøve igen. Omkring træningen, vil jeg klart forslå at du allerede går i gang med det samme. Bare det at komme af med "ondt i røven" og spændinger i nakken, tager jo 3 uger i sig selv. Begynd i øvrigt træning udenfor så tidligt det overhovedet er muligt. Spinning er intet i forhold til landevejscykling, hvor vinden har meget stor påvirkning. Des mere erfaring på landevejen, des bedre teknik. Så når sneen er væk, er det bare at komme afsted.