Krellebab

Medlemmer
  • Content count

    37
  • Joined

  • Last visited

About Krellebab

  • Rank
    Nyt medlem

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Midtjylland
  • Interesser
    Træning

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Blive større
  1. Hjælp til gode rygøvelser

    Til lænd ville jeg køre dødløft/ stiff legged dødløft. Hvis du ved hvordan teknikken i løftene skal udføres.
  2. Test booster

    Hey, Har prøvet at søge rundt på nettet (også herinde), for at finde noget om test boostere. Synes både artikler og anmeldelser svinger meget. En af mine træningskammerater er på en test booster, og er steget i de store øvelser, men om det skyldes test boosteren, er jeg i tvivl om. Nogen der har prøvet test boostere? Producenterne påstår at de stoffer der er i en test booster får dit test-niveau i kroppen til at stige, nogen der har en naturvidenskabligartikel på at der er evidens for denne påstand? Søger efter et mere dybdegående svar, gerne fra en der har prøvet det, eller har en reel viden om det. Og fx om zink- og magnesiumAspartat har en test boostende effekt.
  3. Hatfields Cycle

    Tak for svaret! kort og præcist ;)
  4. Hatfields Cycle

    Hej, har tænkt mig at prøve Hatfields Cycle, her først kun med squat, da det er her jeg halter lidt, og så eventuelt prøve med dl og bænk bagefter. Har her et par spørgsmål, som jeg ikke synes at kunne finde svar på på nettet. 1. Hvad er grunden til at man i uge 10 skal køre 85% af rm (på heavy day) når man ugen før (uge 9) har skulle køre 100% rm? og så eventuel ny rm i uge 11. 2. Programmet er bygget op med en heavy day og en light day. Skal det så bare forståes sådan at nu hvor jeg træner squat 2 gange i ugen, så kører jeg heavy den ene og så light den anden? 3. Nu hvor jeg vil prøve Hatfields Cycle, skal jeg så bare fortsætte med mine andre øvelser på ben-dag? Eller er der er maksimum af ekstra øvelser/ nogle specielle øvelser man skal køre, for at få det fulde udbytte af cyklussen? - På forhånd tak!
  5. Musik til styrketræning

    Hey, Ved godt dette nok ikke er det rette sted at stille dette spørgsmål, så ingen grund til at kommentere dette.. og at der er mange emner omkring dette emne.. Mit forslag er at man hver i sær, skriver 1-3 af de sange man finder bedst til styrketræning, her tænker jeg noget musik, der lige kan give det sidste, noget musik der gør at man få motivation og holder fokus! Mine tre er: - Eminem: Till I Collapse - Fort Minor: Remember The Name - Linking Park: Faint Tænker ikke nogen bestemt genre, dog vil jeg meget sjældent høre stille musik.
  6. Back To Basics round 2

    Tak, har læst den nogle gange nu, men syntes ikke det stod sådan forklaret, altså det med dagsformen jo... Kunne heller ikke forstå hvis man skulle køre med den samme vægt i 3 uger, når reps går ned. Men tak, det var bare det jeg skulle være sikker på :)
  7. Back To Basics round 2

    Hey MOL, Jeg skal snart til at begynde på BTB2, der er bare en ting der undrer mig, der står: Mikrocyklus for øvelser mærket med (I) Uge 1: 4 sæt x 8-10 reps Uge 2: 4 sæt x 6-8 reps Uge 3: 4 sæt x 4-6 reps Mikrocyklus for øvelser mærket med (II) Uge 1: 4 sæt x 10-12 reps Uge 2: 4 sæt x 8-10 reps Uge 3: 4 sæt x 6-8 reps Her, er det så den samme vægt man skal køre med i 3 uger? da jeg synes det er lidt mærkeligt at man kører med den samme vægt alle 3 uger, når man skal tage flest reps de første uger.. Da der, derinde står: Når man har gennemført en 3 ugers mikrocyklus, så starter man forfra med tungere vægte. Altså at man først efter at have kørt med den samme vægt i 3 uger, øger vægten. Det princip forstår jeg, men at man skal køre flest reps i starten i forhold til slutningen, når det er med samme belastning, forstår jeg ikke helt.. men er det ikke sådan det skal forståes?
  8. Kreatin hver dag?

    Så det er egentlig mere en smagssag? og angående det med at tage 3 g om dagen, det er bare det der står der er anbefalet daglig dosis..
  9. Kreatin hver dag?

    Ville det også være en god ide her, hvor jeg tager ca 3 g dagligt?
  10. Kreatin hver dag?

    Hvad er fordelen ved at tage disse Loading fases?
  11. Kreatin hver dag?

    Jeg vil begynde at tage kreatin, og har derfor læst en del om det. Jeg hælder mest til at tage ca. 3 g hver dag, i stedet for at køre disse loading fases. Men er dette en dum ide? kan det skade at tage de 3 g hver dag året rundt? har ikke kunne finde et entydigt svar på nettet..
  12. Jeg kan ikke tage på i vægt!

    Har selv haft/har samme problem, er nu begyndt at bruge app'en Lifesum, hvor du kan indtaste din vægt og hvilken vægt du gerne vil op på, samt hvor meget du gerne vil tage på pr. uge. Herefter fortæller den hvor mange kcal, protein, carbs og fedt du skal have. Det kræver dog at du gider til at måle og veje de fleste af de ting du spiser/drikker, men kan kun anbefale den, den giver et godt billede af hvor meget du skal spise. Ligger selv i et kcal-overskud på ca 500, så skal gerne indtage ca. 3600 kcal pr dag, hvilket godt kan lade sig gøre, det kræver dog at du spiser selvom du ikke er sulten. Men hvis jeg var dig ville jeg prøve denne app, jeg kan allerede se fremskridt efter 1 uges brug.
  13. Træningsprogram er det godt?

    Mange tak, der skulle være flere som dig :)
  14. Træningsprogram er det godt?

    Mange tak for at du gider tage dig tid til at hjælpe! Jeg vil tage det du har skrevet til eftertanke, jeg er sammen med min onkel her i julen og har er tidligere personlig træner, så jeg vil lige høre hvad han siger. Men mange tak for hjælpen og god jul :)
  15. Træningsprogram er det godt?

    Tak for svaret, tror jeg vil melde mig ind i det lokale fitness når jeg kommer hjem fra juleferie. Angående alt det du siger, ville en instruktør i træningscenteret så kunne det samme som dig? Der er ikke nogle personlige trænere i centeret (det er et meget lille fitness). For kan se at du er fra KBH, og jeg er fra midtjylland, så har ikke lige en mulighed for at møde dig f2f (selvom det ville være at fortrække). Hvis jeg nu kører med det du siger med RM med 12 gentagelser, og jeg skal køre ned i vægt. Så hvis jeg starter på 80 og tager 12 gentagelser, så næste sæt jeg skal tage fx 10 af og så køre 12 gentagelser med det? hvis jeg har forstået det rigtigt. Derudover vil du så anbefale et fullbody eller et split program? Og mange tak for hjælpen, det er meget brugbart :)