Havmoller

Medlemmer
  • Content count

    22
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Havmoller

  1. Hvor hurtigt går det?

    Jeg tror han mener, om du træner med mange gentagelser med det formål at øge din muskelmasse, eller om du træner med få gentagelser med det formål at øge din styrke. Han mener at styrketræning dækker over det sidste og bodybuilder-måden er det første. Jeg mener dog ikke, at det kan stilles så sort/hvidt op. Men jeg tror, at det er det, som menes i denne sammenhæng.
  2. Omega 3 måske ikke så sundt som oprindeligt antaget

    Spændende artikel. Tak fordi du delte den. :)
  3. Syg = 0 træning?

    Jeg ville ikke træne, hvis jeg havde det ligesom dig. 3 ugers sygdom er ikke almindeligt.
  4. CUTS - Holder den stadig?

    Ja, det holder bestemt stadig. Så det er bare at komme i gang. Held og lykke med at smide det overskydende fedt. :)
  5. Træningsprogram til kæresten og jeg

    2 maveøvelser i et fullbody program er for meget IMO. Du får jo også trænet coren i squat og dødløft. Den energi/tid kunne bruges en del bedre. Fx. til at lave en tredje rygøvelse.
  6. Kreatin hver dag?

    Du kan sagtens bare tage en fast dosis uden loading fase. Personligt ville jeg dog bruge 5g i stedet. Umiddelbart kan jeg ikke se, hvorfor det skulle skade at bruge 3g kreatin om dagen året rundt. Jeg ville dog altid selv foretrække at holde perioder uden, ligesom jeg gør med alle andre kosttilskud.
  7. Styrketræningen eller vægttab

    Du skal for guds skyld ikke stoppe med at spise proteinrigt, som brugeren over mig også er inde på. Det du skal nu, er at gøre op med dig selv. Kan du leve med den fedt % du har? Hvis du virkelig er utilfreds med den, så synes jeg, at du skal cutte noget af fedtet af. Husk dog at en lav fedt % kun kommer til at se godt ud, hvis du har en god portion muskelmasse.
  8. Betaine

    Jeg planlægger også at købe noget inden længe.
  9. Pursuit of aesthetics

    Hej MOL. Jeg har før ført logbog på bodybuilding.dk under brugernavnet "Marcus". Efter en længere pause fra at logge, har jeg tænkt mig at starte igen, for bedre at kunne holde styr på mine fremskridt. Da jeg har læst meget godt om MOL, starter jeg også her. Det skader nok ikke med lidt flere input til træningen. Jeg er 20 år gammel og har trænet i lidt over 4 år. Jeg vejer i skrivende stund 79 kg. Jeg har en målsætning om at stille op i Athletic Fitness på et tidspunkt. Hvilket år er ikke fastlagt endnu. Mine bedste løft er: Squat: 200kg Dødløft: 220kg Bænk: 150kg Military press: 95kg Jeg håber at i vil følge med.
  10. Pursuit of aesthetics

    I onsdags trænede jeg en fin omgang ben. Torsdag var off, og i dag smedede jeg tung overkrop. Det blev en rigtig god træning. Vejede ind på 77kg her til morgen. Upper body power BÆNK PRES 20x60kg 6x100kg 3x120kg 3x140kg 3x130kg 3x130kg 6x120kg - Kørte rigtig godt i dag. En eller anden dag, bliver jeg næsten nødt til at forsøge mig med et 2xBW bænk pres. Bare for at gøre det. CHIN UPS 10xBW 5x16kg 3x24kg 3x32kg 3x32kg 12xBW STANDING DB PRESS 12x22kg 12x22kg 12x22kg 12x22kg 12x22kg BENT OVER ROW 15x60kg 10x100kg 10x100kg 10x100kg 10x100kg DIPS 20xBW 10x24kg 10x24kg TOMBOLA CURLZ 10x22kg 10x22kg 10x22kg + 5x500m roning
  11. Pursuit of aesthetics

    Her følger træningen fra i går. Jeg har lidt travlt, da jeg skal være ned i World kl. 16 til bentræning. Derfor sidder jeg selvfølgelig også og drikker Pez Max. BACK ATTACK CHIN UPS 15xBW 6x12kg 6x20kg 6x20kg 6x20kg 10xBW BENT OVER ROW 15x60kg 10x80kg 10x100kg 10x100kg 10x100kg 12x80kg PULLDOWN 12x70kg 12x70kg 12x70kg 12x70kg 12x70kg SEATED ROW 15x50kg 10x60kg 10x60kg 10x60kg 10x60kg SEATED DB REAR LATERAL 12x8kg 12x8kg 12x8kg 12x8kg 12x8kg TOMBOLA CURLZ 10x18kg 10x18kg 10x18kg 12x14kg 12x14kg
  12. Pursuit of aesthetics

    Forleden trænede jeg ben. I dag trænede jeg pres. Det blev en rigtig god træning. Udover at energien dog slap op til sidst, men sådan er det jo. Jeg føler mig rigtig godt kørende for tiden. PRES VOLUME BÆNK PRES 20x60kg 6x100kg 6x120kg 6x120kg 6x120kg 8x110kg DB INCLINE PRESS 12x26kg 10x30kg 10x30kg 10x30kg 10x26kg 10x26kg DB SEATED PRESS 10x26kg 8x26kg 12x20kg 12x20kg 12x20kg DB SEATED LATERAL 12x8kg 12x8kg 12x8kg 10x8kg 10x8kg DIPS 12xBW 10xBW 8xBW - Helt død her V-BAR PUSHDOWN 15x20kg 10x25kg 10x25kg
  13. Pursuit of aesthetics

    I går havde jeg off day. I dag trænede jeg tung overkrop. Det endte med at blive en rigtig god træning, på trods af manglende energi inden. Det hjalp en koffeinpille dog på. Tung overkrop BÆNK PRES15x60kg8x100kg3x120kg3x140kg - Er vidst en PR på min nuværende vægt (78kg)3x120kg3x120kg CHIN UPS10xBW5x20kg4x20kg4x20kg4x20kg3x20kg- Kørte ikke helt optimalt i dag. Det skulle egentlig have været 3'ere på omkring 30kg. DB SEATED PRESS10x22kg8x28kg8x28kg8x28kg8x28kg SEATED ROW15x50kg8x70kg6x80kg6x80kg6x80kg DIPS50xBW - PR10x16kg10x16kg- Fremover kommer dips også til at være forholdsvist low rep på denne dag. Jeg ville blot lige teste niveauet. Jeg blev positivt overrasket. Havde kun regnet med at jeg kunne lave 30-35 stk. med BW. TOMBOLA CURLS10x20kg10x20kg10x20kg + 5x500m roning
  14. Pursuit of aesthetics

    Nedenfor følger gårsdagens ben-træning. Jeg sluttede træningen af med at teste min tid på 1000m på romaskinen. Det blev til 4min og 10sec. Det skal forbedres. Hvorfor roning tænker I så? Det er skam forbi, at jeg leger lidt med tanken om AF -175 Newcomers 2014. Så nu tager jeg lige en periode på et halvt års tid, hvor jeg for alvor giver den skalle med AF-diciplinerne. Om et halvt år vil jeg så forsøge at vurdere, om jeg kan være med, hvor det er sjovt. Hvis jeg ikke som minimum kan lave 50+ dips, 25+ pull ups og ro de 1000m på 3min og 30sec inden d. 31/3 2014, så dropper jeg det. Let the games begin. LEGS VOLUME SQUAT 12x60kg 6x100kg 6x120kg 6x140kg 6x140kg 6x120kg 6x120kg ROMANIAN DEADLIFT 10x100kg 10x100kg 10x100kg 8x100kg 8x100kg KB BULGARIAN SPLIT SQUAT 10x12kg 10x12kg 8x12kg 8x12kg LEG CURL 12x60kg 10x70kg 10x70kg 10x70kg LEG EXTENSION 15x70kg 12x70kg 12x70kg 20x60kg HYPEREXTENSION 20xBW 20xBW 20xBW 15xBW + 3 sæt calves + 3 sæt abs + 1000m roning
  15. Snacks?

    Nødder er et rigtig godt bud på en kcal-rig snack med højt proteinindhold. Hjemmelavet proteinbagværk som fx. proteinbarer eller muffins kunne måske også være noget? Men som udgangspunkt mener jeg ikke at du skal "snacke" dig igennem skoledagen. Jeg havde selv foretrukket en stor madpakke med pasta og kylling eller lign.
  16. Pursuit of aesthetics

    I dag trænede jeg træk med høj volume. God træning taget kcal underskud og dekon i betragtning. Back attack CHIN UPS 10xBW 12xBW 12xBW 12xBW 10xBW - Hold kæft hvor er jeg bare dårlig til chin ups. SEATED ROW 12x60kg 10x70kg 6x80kg 10x70kg 10x70kg -> 10x50kg -> 8x30kg PULLDOWN 12x60kg 10x70kg 10x70kg 10x70kg 10x60kg + 20x20kg straight arm pulldown BENT OVER ROW 15x60kg 15x60kg 12x60kg 12x60kg 12x60kg - Langsom excentrisk fase og fantastisk pump SEATED DB REAR LATERAL 10x9kg 10x9kg 12x7kg 12x7kg 12x7kg TOMBOLA CURLS 10x20kg 10x20kg 10x20kg 10x20kg 10x20kg + 15x15kg BB curl - Done deal.
  17. Pursuit of aesthetics

    Træningen fra i dag. Det var en fin træning. Energien og styrken var som man kan forvente, efter en uges dekon. Push - Volume DIPS 15xBW 8x24kg 6x40kg 6x40kg 6x40kg 6x40kg BENCH PRESS 15x60kg 10x100kg 8x100kg 8x100kg 8x80kg 8x80kg DB INCLINE PRESS 10x26kg 10x26kg 10x26kg 8x26kg 8x26kg DB SEATED PRESS 12x22kg 10x22kg 10x22kg 10x22kg 12x18kg DB SEATED LATERAL 12x8kg 12x8kg 12x8kg 10x8kg 10x8kg V-BAR PUSHDOWN 12x25kg 10x25kg 10x25kg 12x20kg 12x20kg - Done deal. Så tilbage på kontoret, hvor jeg sidder nu.
  18. Pursuit of aesthetics

    I fredags kom jeg hjem fra en katabolsk rejse til Tenerife. Skide hyggeligt var det. Jeg trænede upper body fredag og lower body lørdag. Søndag blev en off day. Jeg gider ikke rigtig logge de træninger, da de var sløje. Meget sløje. I dag træner jeg pres med høj volumen. Det skal jeg nok logge, når jeg når så langt. Og nårh ja, så er jeg begyndt på et "mikrocut". Bare en måneds tid, for at holde fedtprocenten nede. Regner med at køre 2-4 måneders bulk efterfulgt af en måneds cut det næste lange stykke tid. For at prøve nye ting.
  19. Pursuit of aesthetics

    I går trænede jeg træk. Jeg følte mig lidt sløj, som om at der var sygdom på vej. Så jeg tog den med ro. En meget fornuftig beslutning, da det føles som om, at jeg har det bedre i dag. Pull CHIN UPS 12xBW 12xBW 10xBW 10xBW 10xBW 10xBW PULLDOWN 10x70kg 10x80kg 10x90kg 8x90kg 10x80kg SEATED ROW 20x50kg 10x70kg 10x70kg 10x70kg 10x70kg BENT OVER ROW 12x70kg 12x70kg 12x70kg 12x70kg 12x70kg FACEPULLS 15x20kg 15x20kg 15x20kg 15x20kg 15x20kg TOMBOLA CURLS 10x16kg 10x16kg 10x16kg 10x16kg 10x16kg Glimrende workout. I dag træner jeg push, og i morgen rejser jeg til Tenerife.
  20. Høretelefoner igen

    Jeg har selv et sæt bluetooth høretelefoner fra Phillips, som fungerer ganske godt. Det er dog ikke in-ear. Mine holder 9 timer på en opladning, og det synes jeg passer fint til mit behov. Så behøver jeg kun oplade dem 1-2 gange i ugen. Hvis det er mobilens strømforbrug du tænker på, er det nok meget afhænging af hvilken en man har. Min Huawei Ascend P2 bruger ikke specielt meget strøm på at høre musik via. Bluetooth.