Bamseper

Medlemmer
  • Content count

    9
  • Joined

  • Last visited

  1. Spurt træning og kondition

    Squats er kun svære og farlige hvid man ikke ved hvad man laver, så hvis du starter ud med fornuftig vægt og lærer god form via internettet, er det en rigtig god ide. Bane sprinter er også gode, du kan også løbe bakke sprinter osv. Jeg vil dog sige, at hvis du er i stand til at løbe 5 km, å kan du også løbe 10. Vær dog opmærksom på, at bare fordi båndet siger du har løbet x antal kilometer på x antal minutter, så skal du altså ud i den virkelige verden for at teste det. En god tommelfingerregel er at sætte båndet på 2% incline, så passer det nogenlunde til at løbe normalt på et fladt underlag i "virkeligheden". Du kan også gøre som Frank Yang (Søg evt. på Frank Yang Cardio/Interval training eller sådan noget på YT) Han indstiller et løbebånd til roligt tempo og det ved siden af til sprinte tempo. Så løber han på det ene og går derefter hurtigt over på det andet, osv. Held og lykke!
  2. Fedtprocent og valg af kost...

    Så længe du spiser mindre end du forbrænder vil din fedtprocent falde. Uanset om de kalorier kommer fra chips eller fra kyllingebryst. Hvis du vil sikre dig, at det er fedt du taber, og ikke muskelmasse, vil jeg anbefale at du spiser en del mere protein, og styrketræner. Desuden er det slevfølgelig sundere, at få dine kalorier fra sunde ting, som kylling, grøntsager, kartofler, ris osv., men hvis du kan slippe af sted med det, er det ok. at tage lidt slik. Og du har tilsyneladende en ret lille appetit :)
  3. Ligevægtsindtag

    Brug den her på siden!
  4. Ned i fedt, op i muskelmasse?

    Det er sandt hvad Mark siger. Hvis du føler dig meget tyk, så start med at tabe fedtet og "bulk" (du kan Google det) bagefter. Hvis du er forholdsvis lean, så start med at spise mere end du forbrænder i et godt stykke tid for at få større muskler, og cut så fedtet af bagefter. En ting af gangen.
  5. Vil gerne tage på

    Det lyder som om du ikke spiser ret meget. Jeg er kun 14 år, er 171 og vejer 57 kg, og jeg spiser dobbelt så meget som du gør. Brug energiforbrugberegneren her på siden og spis 200-300 kalorier mere end du forbrænder hver dag. Prøv at spise lidt oftere og sørg for at få masser af protein. Løsningen er ikke at leve af rugbrød og havregryn i løbet af dagen, og så æde over 100 gram protein til aftensmad. (Gør alt dette efter jul). Når du har styr på de første ting kan du jo også begynde at fokusere på at få et ordentligt træningsprogram (ved ikke hvad du kører nu).
  6. Hjælp til vejledning/råd ( Roids )

    Hvorfor i al verden skulle du dog tage steroider? Selv hvis jeg havde trænet i 10 år og ikke kunne tage et GRAM naturligt muskel mere på ville jeg ikke overveje det. Bivirkninger inkluderer mindre testikler, depression, lavt selvværd, voldelighed, bumser samt skade på indvoldene. Don't do it.
  7. Vægttab - en folkesygdom?

    Med "som man vil" mente jeg at man kunne træne, gøre ingenting osv., men det du skriver der er nok svaret på den evige slankekur... At mange taber sig, men tager det på igen...
  8. Vægttab - en folkesygdom?

    Jeg er helt enig i alt hvad du siger. Jeg synes bare at det virker som om, mange er på en "evig slankekur" hvor de prøver uendeligt mange kure, (Ingen kulhydrater, kun salatblade, whatever) selvom et vægttab i mine øjne er noget man skal have overstået, hvorefter man kan gå videre som man vil. Måske er det bare fordi folk ikke har viljen til at gennemføre deres vægttab, ved det ikke. Tak for svaret :)
  9. Vægttab - en folkesygdom?

    Først vil jeg lige introducere mig selv. Lad os springe lige ud i det: Jeg har tidligere været lidt kvapset, men så begyndte jeg at løbe og styrketræne, og blev sund og slank. Men min frygt for at blive tyk igen gjorde, at jeg spiste for lidt, jeg blev FOR tynd og min styrketræning gik ned af bakke. Men så gik jeg til diætist og fik regnet mit kaloriebehov ud. Nu styrketræner jeg 3 gange om ugen og løber 3 gange om ugen, samt løber som opvarmning og afslutning når jeg styrketræning, og så er jeg ellers kommet på ædebænken. Spiser over dobbelt så meget som før, og ser gode resultater. Har tabt fedt og taget muskel på. Nå, men det som irriterer mig er, at alle poster på trænings/sundheds hjemmesider, er skrevet som om alle skal tabe sig. Er det mig der har misforstået alting, når jeg tror, at et vægttab er noget man gør, og får overstået, simpelthen ved at spise færre kalorier end man forbrænder indtil man har sin målvægt, hvorefter man så kan være tilfreds og vedligeholde det, eller man kan træner videre og blive stærkere og mere muskuløs og markeret? Det er som om man SKAL være på permanent slankekur, og hver gang jeg ser en god kur, et godt tip, eller en opskrift el. lignende et eller andet sted, slutter den med, at der står at det "også er godt for vægttab" eller sådan noget. Det irriterer mig bare, at der er så lidt for os som gerne vil tage på, og jeg bliver nødt til at bruge deciderede bodybuilding hjemmesider for at få de bedste råd/motivation. Havde bare brug for at komme ud med det. I er velkomne til at stille spørgsmål eller komme med kritik, svarer gerne. Ps. vidste ikke om jeg skulle skrive dette under vægttab eller styrketræning, men hvis en moderator ser det, så vær velkommen til at flytte dette til det andet forum, hvis det passer bedre. Held og lykke med at nå jeres mål!