CluelessWorkout

Medlemmer
  • Content count

    3
  • Joined

  • Last visited

About CluelessWorkout

  • Rank
    Nyt medlem
  1. Lænde skade / Behandling i Odense?

    Lægen sendte mig direkte til en fys, og mente ikke selv at kunne gøre noget. Da hun ikke kunne mærke noget unormalt Det sagt så besøgte jeg hende først 3-4 uger efter skaden var sket, da jeg antog det var et hold i ryggen som gjorde det, og ville ikke spilde deres tid med noget så trivielt. Men som beskrevet oven over så gik jeg netop langsomt til værks, og derfor intet 'macho' over min approch. Da 60kg dødløft ikke gik, skiftede jeg over til BW lænde øvelse, og det var så hvad jeg kunne lave smertefrit, og efter dette gik det fint med 40kg front squat uden smerter, men der udover fik jeg ikke noget godt ud af bare marginalt at belaste lænden.
  2. Lænde skade / Behandling i Odense?

    Hej!! Står i den situation at jeg har en gammel skade som blev behandlet da jeg boede i Ringsted, dog uden større held, så vil for god ordens skyld beskrive hvordan den opstod / føltes, og se om nogen her inde måske har en anden vinkel til hvad det kunne være, samt ikke skrive hvad teori de andre kom med for ikke at farve folk. Skaden opstod for ~8 mdr siden ved at jeg efter en pause på ca 1 år fra træningen, havde været i gang i kun 1 uge, kørte et dødløft sæt på 3x8x100. Det første sæt er der intet at mærke i, i det andet sæt begynder jeg at føle en 'nivende' fornemmelse i lænden lidt imod højre side, hvor jeg så pga det ikke er en egentlig smerte, vælger at køre det 3 sæt, her går det så galt. Det skifter fra en nivende fornemmelse til direkte smerte efter 3 (4) rep cant remember. Dette medfølger at jeg i 2 uger må rulle ud af sengen, og er stort set så immobil som jeg nogensinde har været før, jeg har dog i hele perioden på 8 mdr sagtens kunne lave alm ting dog under mild smerte, som så ''toner'' ned når jeg får det varmet MEGET op (vi taler 2-3t arbejde, før at smerten næsten er helt væk). Denne kommer dog igen x2 når jeg så stopper med at arbejde og bliver kold igen... Nu er jeg så kommet igang med at styrketræne igen, og havde besluttet mig for at starte helt fra bunden med 60kg dødløft, og samme squat for så meget langsomt at bygge op indtil skaden var helt væk. Mit problem er dog at jeg har fået den der nivende fornemmelse tilbage, den er der også når jeg køre bænkpress (kun under optimal opspænd, under manglende opspænd er den ikke til stede i bænkpress). Hvad kan det være? Hvordan får jeg det væk? Jeg har so faar i denne omgang af træningen holdt mig fra at ligge vægt på lænden, og så kørt lidt lænd i den der gøgler maskine ting, hvor man egentlig bare bukker sig med face ned til gulvet. Men er bare ret trist ikke at kunne køre squat eller dødløft :/ så vil virkelig gerne have nogen råd til hvad det evt kunne være, samt måske en ide om hvem i Odense (hvis nogen kender nogen) der har stor forstand på det, som måske kan hjælpe, en fys, eller hvad der nu skal til. Bonus info, det føles værre hvis jeg 'rotere' til min venstre side. samt hvis jeg krummer til venstre. Ligeledes så at sige ''det er nok din teknik'' kan desværre ikke hjælpe mig, da jeg ikke har tekniske problemer med nogen af løftene (okay vi alle kan altid blive lidt bedre) men har trænet i vægtløftsklub med nogle meget seriøse mennesker, hvor jeg blev tævet igennem timelange træninger hvor eneste fokus var teknik, og løft uden vægt indtil teknikken sad i skabet. Grunden til at skaden opstod er formegentlig fordi jeg var en idiot, og tro at man kunne gå efter lang pause, og hoppe ind i en halv tung dødløft, uden nogen opbygning til det.. Håber meget i kan være behjælpelige med noget :) spørg endelig hvis der mangler noget information.
  3. Hej :) Er mit første indlæg på dette forum, så håber i tager godt imod mig da jeg ikke helt kender 'reglerne' der er for siden. Men situationen er den at jeg på uni har ret mange dage fra 8-16/18, samt også træner på campus, altså vil jeg være væk tit fra 7:30 - 18:30 / 20:30 - Hvilket jo er relativt mange timer, jeg har utrolig svært ved at finde en kost sammensætning til en madpakke der kan ikke bliver voldsomt kedelig, men samtidigt en madpakke som er ''billig'' samt hurtig at lave, fordi når jeg er hjemme kl 18:30 eller 20:30 alt efter om vi har fri 16 eller 18, samt skal have læst lidt op til kommende forelæsninger, så har jeg desværre ikke tiden eller energi til at stå flere timer i et køkken for at tilberede noget lækkert. Dette medføre jo så også at man helst ikke skal svine for mange ting til i tilberedningen, så ikke jeg står med 2 gryder, 2 pander der skal gøres ren oven i. Så mit spørgsmål til jer er, hvad kan man lave? Krav: Hurtigt, Billigt, 'Sundt'. Lidt info om mig, som måske kan hjælpe, jeg har et ligevægtsindtag på ca 3k kcal pt (+/- lidt) min morgenmad består af ca 500 kcal, aftensmad af ca 600 kcal, og en prot shake under / efter træningen til ca 400 kcal. Så totalt får jeg kun 1500 kcal, så skal have en rimeligt nærende frokost for at have en chance for at nå de 3k. Dette er mest i forhold til at netop sund står i ' ', fordi jeg vil egentlig gerne bare bevare min vægt / lille vægttab, så retter som måske er lette+lækre, men som ville kræve enorme portioner for at nå et rimeligt kcal tal er ikke helt så relevante :). Min frokost so faar har været en af følgende 3 ting Lasagne + Brød (Relativt dyrt men meget let og hurtigt at lave) Pasta med Kyllinge tern (uegnet til mad over så lang tid, kyllinge tern bliver alt for let sure hvis man har dem i en varm taske så mange timer :/) Rugbrød med skinke eller kylling. Vil virkelig gerne høre om nogle ting som er lidt mere spændende at spise, og som måske ikke tager 100 år og en sommer at tilberede. Værd at nævne er også at vi helst ikke taler om fødevare som har en stærk lugt :) Makrel, Tun etc. Er self ikke mit problem, men af hensyn til mine medstuderende syntes jeg ikke at man kan tillade sig at spise sådan nogen ting til forelæsninger. Håber meget på lidt hjælp her inde fra :) Virkelig træt af at skulle spise kedelig mad, (alt er relativt med kedelig mad, men jeg er ikke kræsen, så alle forslag er velkomne) // Jimmi