Lifter

Medlemmer
  • Content count

    34
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Lifter

  1. Skulder skade vil ikke gå væk

    Her i Marts måned kom jeg lidt til skade ved at lave bla. en shrugs øvelse. Her er nok ikke tale om en akut skade men mere en stivhed i skulderledet i den højre skulder. Når jeg bruger musen til computeren går der lidt tid men så begynder det at gøre ondt ligesom om det skærer og en stivhed. Jeg er nødt til at bruge computeren minimalt men mærkeligt nok kan jeg godt træne med kettlebell og lave swings, snatch og clean and press og hvis jeg slet ikke har brugt musen mærker jeg ikke rigtig så meget. Men hver gang jeg bruger musen begynder det er skære og gøre ondt. Jeg overvejer at holde mig fra at bruge mus/computer 100% og droppe træningen på ubestemt tid og holde mig igang ved at gå og cykle. Men det er sku lang tid nu og det blir ikke bedere. Er der nogen som kan sige hvor lang tid sådan noget kan tage før det går væk? er det slidgigt måske?
  2. Spørgsmål om steroider.

    Det lyder som en skidt ide. Lad vær med at gå så meget op i din krop. Så vidt jeg kan forstå er du tynd nok. Du skal dyrke motion så længe det er sundt og nu har det taget en højredrejning for dig. Det minder mig også om jeg selv engang var ekstrem utilfreds med min krop, har dog aldrig taget steroider, men af og til kommer det op i mig. Jeg har tit tænkt på jeg aldrig skulle være begyndt med at træne, når jeg husker tilbage blev jeg mere utilfreds og usikker med mig selv. Nu er det sådan med steroider at mange der tager dem tage 3 gange så meget i dosis som lægen udskriver recept på, også en grund til at nogen har taget skade af det. Prøv at bliv ved med at træn, du er trods alt kun 22år eller lad vær at se sådan på dig selv med de øjne.
  3. Spise efter træning hvornår?

    Ja jeg kunne så ikke finde på noget mere sigende. Jeg skal til at starte på noget hold træning i et fitness center, dog kommer der lige til at gå 30-45 minutter før jeg kan indtage føde, da jeg ikke gider at stå og spise lige udenfor centeret. Spørgsmålet er så om det ikke er mindre vigtigt så længe der ikke går 8 timer? Mit formål er selvfølgelig at tabe mig. Jeg træner en blanding af kondition og styrke. Jeg er heller ikke tilhænger af underlige protein bars og afskyelige shakes. Tager heller ingen kostilskud.
  4. Spise efter træning hvornår?

    Aj nu mistede jeg sku lidt lysten. Kommer derned, mange af dem havde en alt, alt for stor overkrop. Det var nærmest som at være på en fremmed planet. Desuden ved jeg da godt at hvis benene blir ligesom træstammer er det svært at gå, men mer deadlift, squat og kettlebell swings drenge istedet for at lave pullups til den lyse morgen, træne romboids og skuldre, arme til den store guldmedalje. Nu er jeg ikke en person der griner eller blir flov over nogen men ville lige fortælle hvordan det gik. Tror sku bare jeg kommer derned ikke så tit, men det er sku meget rart at have et medlemskab. Godt jeg har en masse kettlebells herhjemme, er sku også lidt sjovere træning end de maskiner.
  5. Spise efter træning hvornår?

    Ok det lyder godt. Tak for svar. Det lader til den gamle med at man skal spise 5 minutter efter træning ikke holder. Jeg plejer også lige ikke ha så meget lyst til at spise 5 minutter efter træning
  6. Min første skade

    Hold op med at løbe i 2-3 uger, men gå nogle små ture hver dag. Din krop har brug for at komme sig. I værste tilfælde kan skader nogen gange næsten være permanente hvis man ikke tager dem alvorligt, de kan sprænge op gang på gang, jeg har selv det problem med akilles sener.
  7. Vægten står stille

    Det er meget bedre at være større og det ser meget bedre ud. Jeg syntes du skulle tage 10 kg på i muskler asap.
  8. Hvor hurtigt går det?

    Det kommer nok an på hvor tungt du har løftet fra starten af. Hvis du har løftet rigtig tungt i en længere periode kunne det være du skulle tage en pause på en uge og vende tilbage. Det kunne også være du skulle tænke over at 3½ måned ikke er særligt lang tid. Træner du på bodybuilding måde?? Du siger styrketræning det er noget andet. Tag høje reps med en vægt du kan løfte 10 gange nogen sæt på 3-5 stykker, hvor det sidste sæt er svært. Det er også iorden at træne men sæt for sætter du lavere vægt på. Freks hvis du starter med 15kg håndvægte går du ned på 12kg så til sidst 10kg. At øge muskel volumen kan gøres med høje reps omkring 10-12 og ikke meget lange pauser, men vægten skal ikke være sindsygt tungt. Der er iøvrigt en artikel om at 'lette' vægte øger også muskel masse her på mol.dk.
  9. Løb og hunde

    Smadrer dem begge
  10. The 10,000 Swing Kettlebell Workout

    Jeg fandt den her artikel omkring en person som har afprøvet programmet: http://www.getleanstaylean.co.uk/2014/06/what-happened-when-i-swung-kettlebell.html Sååå.. Det lader da til det gir resultater:-)
  11. Løb hver dag

    For mit eget vedkommende og måske også andres syntes jeg det hjælper gevaldigt med restitutions dage så man ikke løber hver evig eneste dag. På et tidspunkt i et halvt år løb jeg 6 dage i ugen, men syntes det første lange tid at jeg ikke blev hurtigere, nærmest lidt svage på nogle af de dårlige dage. Jeg holdt 3 ugers pause efter et halvt år med 5km om dagen, tog nogle armbøjninger i den periode. Så for efter tiden, da jeg begyndte igen, løb jeg bare når jeg havde lyst og kom til at løbe længere og længere. Efter yderligere et år løb jeg for første gang 21km. Dette gjorde jeg hver anden dag i en periode. Min egen personlige erfaring er at man ikke absolut blir bedre at at løbe hver dag. Dog skal man selvfølgelig ikke tro man bare kan løbe en enkelt gang i ugen, men jeg vil sige 4 gange i ugen for god frem gang. Jeg følte mig også stærkere når jeg ikke løb hverdag. Men nu er det så sagt. Hermed skal du ikke tro det gælder alle, det kan være individuelt, men jeg kan varmt anbefale dig at løbe man-fre og så bare gå nogle ture i weekenden eller tage den med ro.
  12. Hvad skal jeg spise ? (skal smide 20kg)

    Men nu ledte han jo efter proteinrige opskrifter så 10% protein om dagen er nok ikke så godt:-) Protein er ikke dårligt som sådan, det hjælper med at opbygge muskler(og indre organer) ja som man nok kan tænke, skal man bruge protein til at restituere med når man dyrker motion. Men 10% protein er da fint hvis det er en diet fra ugebladet søndag hvor merethe larsen skal tabe sig 100kg udelukkende med en masse lav kalorie grønsager. Nu har jeg det personligt bedst selv med at få lidt af hvert når jeg skal tabe mig, at leve næsten udelukkende kun af grøntsager ville jeg køre død i og sikkert også tabe styrke på sigt. Men tilbage til spørgsmålet. Der findes mange høj protein dieter. Stenalder kost og LCHF og den dur. Noget jeg synes er godt er bønner, fordi de indeholder både kulhydrater og protein. Desuden var stenalder kost også anderledes i stenalderen fordi verden var anderledes. Gu ved hvor gammel en stenalder mand blev ? 40 år ? Ved at google 'high protein recipes for weightloss' fandt jeg en side med 1000 opskrifter på det du søger. https://www.muscleandstrength.com/recipes
  13. hængemave

    Hej nu ved jeg ikke hvordan din krop er, men har også selv på et tidspunkt tabt 30kg hvor jeg ikke fik overskydende hud. Jeg tabte mig endda ret hurtigt. Jeg gik en nogle meget lange ture, tog armbøjninger, englehop og chinups engang imellem. Hvis du taber dig 1 kg om ugen tror jeg næppe der er noget for at din hud ikke kan følge med, kombineret med cardio og styrketræning. Jeg tror mere det med overskydende hud gælder nogen som har tabt 70kg, hvor vægt tabet er så stort. Måske har alder noget at spille ind her også. Men jeg var trods alt 32 år da jeg tabte mig.
  14. Jeg har prøvet sådan en fedt måler som kunne måle en metaboliske alder og det var lidt til grin. Desuden påstod den osse at jeg var 'obese' når jeg vejede 88kg, men min kammeret der havde 6kg mere fedt kg på kroppen og vejede 105kg var 'Solidly build'.
  15. The 10,000 Swing Kettlebell Workout

    De anbefaler man laver 350 swings, 2 dage i træk og holder 1 dags pause. Ja det kan godt være man taber sig hvis udført med 24kg kb men spørgsmålet er om det ikke er lidt usundt? Kunne man ikke bare lave 350 swings hver anden dag istedet og så tage lidt længere tid. Jeg kan ikke se formålet med at lægge så stort press på den nedre ryg i en hel måned. Nu er den der T-nation også kendt for at være en side hvor man virkelig ikke må være sissy og en mand er ikke en mand hvis han ikke kan løfte tunge vægte. De snakker meget om hvad der er 'manly', for mig lyder det lidt plat. Hvis man dårligt nok er i stand til at lve 350 swings bør man holde sig langt fra dette program.
  16. Jeg syntes du skal droppe styrketræning . Dit knæ har tydeligvis ikke godt af alt den belastning. Tag og cykel kun og drop overkrops træning. En for stor overkrop ser dumt ud hvis man har de tyndeste lår. Som salt siger vil en fysioterapeut vær fint men en almindelig sund fornuft fortæller os at man ikke bør squatte når man har et dårlig knæ. Der er flere jeg har mødt som har ødelagte knæ af at squatte og de siger knasende lyde når de rejser fra en stol.
  17. hurtig vaegtforoegning?

    Til alle jer tynde hvis i vil tage på skal i spise flere kcal end i forbrænder. Hvis du forbrænder 3500kcal vil det være en god ide at spise en pizza eller lasagne hverdag oveni alt det andet da der er 700-800kcal i en fryse pizza. I en liter kakao mælk er der kun 550kcal og det er ren sukker. 1 liter kakao 1kg, 1 fryse pizza 350gr. Så hvis du spiser 3x350 gr pizza(hvilket er lidt kedeligt)gir det en helvedes masse kcal hvor en liter kakao er et helt kilo. Du kan vælge at gøre begge dele:-)
  18. Vægttabsgruppe Århus

    Hvis du gerne vil være slank skal du nok spise mindre end du forbrænder på et døgn. Hvis du forbrænder 1600kcal skal du spise 1400kcal. Hvis du går en tur på 40 minutter hver dag skal du nok gå ned i vægt samtidig med du spiser salat, grønsager, bønner og fisk. Sundhedsstyrelsen anbefaler man spiser 500 gr kød om ugen og 300 gr fisk om ugen og at man spiser mest grønsager. Ellers vil jeg sige jeg nok er udelukket fra mødre gruppen men held og lykke med det:-)
  19. Stor røv

    Ja en stor røv er pænt vær du bare stolt af den. Grunden til at piger kan bekymre sig syg over deeres udseende er fordi drenge/mænd altid går mest op i det ydre. En kvinde går slet ikke særligt meget efter udseendet, men mange mænd tror at piger tager efter udseendet, og træner helt vildt men i virkeligheden tager de efter helt andre ting. Du skal slet ikke tage efter hvad folk syntes om dig, du skal stoppe med at bekymre dig om hvad andre tænker om dig så blir du din egen herre og lykkelig. Det der er vigtig er hvad du selv syntes, og hvordan du har det med din røv.
  20. Kan du svømme "rigtigt"?

    Ja det er helt hen i vejret. Grunden til at så mange ikke kan svømme er fordi de ikke lær noget i skolen. Der er ikke nok disciplin i de danske fokeskoler og børn er så forkælede nu om dage. Dengang jeg gik i skole fik vi tæsk af lærene hvis vi var uartige. Nu kan børn sige lige hvad de har lyst til.
  21. steroider

    #70 Falid, det er stadig ulovligt, det ved du udmærket godt.
  22. :::::VÆDDEMÅL:::::

    Jeg hader folk der render rundt med bar mave offentligt, så ingen af dem.
  23. Styrke vs. cardio ?

    Jo du har da ret i at du forbrænder mere på en time på crosstraineren end 'hygge' styrke træning ved 35 minutter. Du kan sagtens kombinere det. 3 x cross training 1 time og 2 x styketræning 35 om ugen. Jeg har selv tabt mig ved at spise mere kalorie fattigt, men det går dog nemmest i starten og du er ved at nå dit mål, der kan det være sværest. I princippet kunne du lave en ordentlig gang coleslaw med rød og hvidkål, lidt olie, kryderier og æbleeddike som du sagtens kan spise på en hel dag, kombineret med noget kød eller protein shakes. Det var bare ét eksempel på kalorie fattigt som man blir rigeligt mæt af som også er sundt. Det er kun ved ekstrem cardio at man taber muskel masse eller hvis man spiser utroligt lidt eller forkert(for lidt protein). Spis ca. 20% mindre en dit daglige kalorie behov og ikke mere ellers ryger der bare muskler. Jeg kan godt følge dig, de kvindelige professionelle bodybuildere er et skræk eksempel, dog har kvinder kun 1/10 testoron i kroppen, så klø du bare på med styrke træning, der vil gå længe før du blir big og det kommer også an på hvordan du træner. Mange reps ( x 10-15 ) er godt til at få musklerne til at svulme op samt blodkar. En ting der et godt når man vil tabe sige (har jeg læst flere steder) er at skifte tempo så man ikke kører et jævnt (måske lidt langsomt) tempo hele vejen.
  24. Kombination af cardio og styrke..

    Hvis du ikke vil være stor kan du træne med kettlebell. Det er balistiske øvelser som gir styrke og udholdenhed. Der er sjældent nogen kettlebell atleter som er store(se thierry sanchez lean and fit).
  25. Kombination af cardio og styrke..

    Istedet for alt det træning hvilket kan være fint, ville jeg nok kigge på kosten og prøve at snige fedtet væk over en længere periode. Hvis du gerne vil have lav fedt procent er det kosten du skal kigge på. Man kan sagtens løbe 10km hver dag og stadig tage på i fedt hvis man spiser de forkerte ting. Jeg er selv gået over til at spise mindre, selvom det er sunde ting, kan man heller ikke spise for store mængder. Det kommer jo også an på dit stofskifte. Som du selv siger spiser du for store portioner, hvilket jeg selv har gjort osse. Spiste du 300gr grønsager + 150 gr kød 6 gange om dagen skulle du tabe dig med ded motion du dyrker. Fler grønsager og mindre ris ihvertfald.