gedden

Medlemmer
  • Content count

    5
  • Joined

  • Last visited

  1. Træning og kcal overskud

    hej MOL. jeg ved man helst skal være i kcal overskud for at vokse ordentligt under træning, men skal man også være i kcal overskud på sine pause dage?? jeg træner i øjeblikket vægte 3 gange om ugen og spiller tennis 2-3 gange på de dage jeg ikke træner.
  2. Armstræk og armhævninger

    tak for alle jeres gode svar. jeg har aldrig rigtigt styrke trænet, det har altid været cardio hvis jeg skulle gøre noget "ekstra" men er virkelig blevet bidt af det her, specielt efter jeg ka se så gode resultater. har nu udvidet mit hjemme arsenal med håndvægte og en rygsæk til stræk og hævninger. har lige et spørgsmål mere:ved godt man skal vente 48 timer før man træner samme muskel igen men, må man gerne træne en muskel f.eks biceps godt igennem om formiddagen og så træne den igen om aftenen? eller vil den allerede om aftenen være et sted hvor den vil have bedre af hvile?
  3. Armstræk og armhævninger

    det var nemlig den artikel! men kunne man så ikke også argumentere for at gruppen med lave vægte ville kunne tvinge kroppen til at kunne håndtere endnu flere gentagelser? og potentielt vokse ligeså meget?
  4. Armstræk og armhævninger

    mange tak for svaret jeg har lige et spørgsmål mere: jeg læste på "aktiv træning" at man kan vokse ligeså meget ved at træne med relativ lav vægt og mange gentagelser som ved træning med høj vægt og få gentagelser. det første skulle øge din udholdenhed det sidste din styrke, men man skulle vokse ligemeget af begge dele. kan det være rigtigt?
  5. hej alle dette er min første post. mit spørgsmål går på om det er ok at lave armstrækninger den ene dag og armhævninger den næste? jeg laver 5 sæt om dagen( 5 sæt stræk, den ene dag og 5 sæt hævninger den næste) og tager alle sæt til jeg ikke kan mere, jeg venter mindst 30 minuter mellem hver sæt for at kunne tage så mange som muligt i sættet (hvilket i øjeblikket er ca 30 stræk på pushupbar, og 15-20 hævninger). er det ok at træne hverdag sådan eller skal jeg holde nogle dage fri ind imellem? Er også i tvivl om den lange pause jeg holder imellem sættene, om det måske er bedre at holde en kortere pause på måske 2-3 minuter mellem sættene selvom det betyder jeg ikke kan tage ligeså mange..? jeg er 33 år 185 cm og 76 kg jeg håber der er nogle som kan hjælpe mig