Tailwhip

Medlemmer
  • Content count

    53
  • Joined

  • Last visited

About Tailwhip

  • Rank
    Medlem

Recent Profile Visitors

1,021 profile views
  1. Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal gribe mine intervaller an mht. om jeg skal udelukkende sidde ned eller hvor meget skal skal stå op i de forskellige intervaller. Så det ville være lækkert at høre hvad i andre gør og tænker Kører umiddelbart kun 40/20, 3 mins, 10 mins, 15 mins eller 20 mins intervaller Det skal siges at jeg udelukkende kører MTB og derfor er det meget afvekslende i løbet af et løb om jeg står op eller sidder ned, men står op og træder noget mere end man typisk gør på landevejen På forhånd tak
  2. Belieber

    Stærke bænkskub. Hvad er din PR med 60'erne?
  3. MTB-addict

    11-02-2016 1000 m. svømning 15 min sauna og kold bruser derefter 15 min teknik på MTB og samlet ~50 min transportcykling i løbet af dagen Tager det med ro i dag og i morgen da jeg satser på at køre meget i vinterferien uden så mange rolige dage!
  4. MTB-addict

    10-02-2016 Tidligt op for at nå på cyklen PraxTour cykelsimulator 25 min opvarmning 35:23 min @ 295,9 watt 10 min rul 1 time @ den høje ende af zone 2 5 min afrul ... og så afsted til Sverige. Fik badet i havet kombineret med sauna i lidt over 2 timer. Var fuldstændig smadret bagefter, og det varede resten af dagen. Super lækker følelse!
  5. MTB-addict

    09-02-2016 Understellet og nedre del af ryg føles noget usund i dag. Gluteus medius og piriformis i højre side var helt spændt op fra morgenstunden. Formiddag ~2 timers gåtur i skoven med arbejdet. Ok jævnt tempo på en masse ustabil skovbund. Eftermiddag Indendørs cykling 20 min rul @ 95 rpm "Et-bens kørsel" 1 min på hvert ben @ 95 rpm 5 min rul @ 95 rpm "Et-bens kørsel" 1 min på hvert ben @ 95 rpm 5 min rul @ 95 rpm "Et-bens kørsel" 1 min på hvert ben @ 95 rpm 5 min rul @ 95 rpm "Et-bens kørsel" 1 min på hvert ben @ 95 rpm 5 min afrul De blev i dag kørt på en Tomahawk "spinning-cykel". Deres popularitet til trods bryder jeg mig virkelig ikke om dem. Lortesadel og superunderligt tråd. Det var markant nemmere at køre med et enkelt ben på denne cykel end den sædvanlige "simulatorcykel" eller udenfor. Der er ligesom for meget moment med hele vejen rundt fra trådet. Ikke første og desværre nok heller ikke sidste gang jeg bruger dem dog. Underkrop OL Squat 2-3 sek. ecc + pause i bund 10 x 20 4 x 50 4 x 60 4 x 70 4 x 70 4 x 70 FFE Bulgarian Split Squat 2 sek.. ecc. 15 @ BW 15 @ BW 15 @ BW Rumænsk DL 2-3 sek ecc. 6 x 70 6 x 70 10 x 70 AB Rollouts 10 @ BW 10 @ BW 10 @ BW Half-kneeling pallof press 15 x 10 15 x 10 15 x 10 ss. med 4 sæt standing calf raises Helt stille og rolig træning Aften 1000 m. svømning 30 min sauna og kold bruser derefter Planen var egentlig intervaller men der var helt proppet på samtlige baner så i ren irritation tog jeg 40 baner for fuld skrue. Det gik rigtig godt Så hurtig ud af døren og afsted til 1,5 times massage. Det hjalp umiddelbart rigtig meget på alle småskavankerne i kroppen, må se i morgen tidlig hvordan kroppen har det. Burde få massage hver uge. Det føles godt for skroget, det er rart at få og jeg er dejligt afslappet bagefter. ~25 min transportcykling i dag
  6. MTB-addict

    08-02-2016 Morgenvægt: 73,4 Min vægt er ikke helt til at blive klog på fra dag til dag, men den går stille og roligt nedad fra uge til uge, så det er perfekt! Overkrop WG OH thumbless Cable rows 2-3 sek ecc. 12 x 42 12 x 42 12 x 42 12 x 42 Pulldowns OH thumbless 2-3 sek ecc. 10 x 67 10 x 67 10 x 67 10 x 67 DB Bench Press 2 sek. ecc. 8 x 18 8 x 30 8 x 30 8 x 30 Military press 1,5-2 sek. ecc. 6 x 40 6 x 40 6 x 40 + 3 sæt band pullaparts og 2 sæt extern skulderrotation Tog helt bevidst med ro under dagens træning, holde det let med forholdsvis korte pauser. Fint fint. MTB 3 timer og 43 min Havde en kammerat med så intensiteten var meget vekslende. Vi kørte dog på et semi-svært og ret kuperet singletrack det meste af tiden så pulsen kom fint op ind i mellem. Min mate måtte kapitulere efter ca. 2,5 time og jeg kørte så ud på et andet spor for at få lidt flere km. i benene. Rigtig meget regn i dag. At jeg så vælger efter 20 minutters kørsel at skulle blære mig overfor en kammerat ved at prøve at hoppe over en lille bæk på cykle og crasher ned i vandet gjorde ikke turen mindre våd Hoften (højre) er ikke glad, og der hvor vastus lateralis hæfter ved knæet (venstre) er det noget stramt/ømt i det. Skal heldigvis til massør en times tid i morgen. ~20 min transportcykling 20 min SMR
  7. MTB-addict

    07-02-2016 PraxTour cykelsimulator 20 mins opvarmning 10 min @ ? watt 5 min rul 10 min @ ? watt 5 min rul 10 min @ ? watt 5 min rul 10 min @ ? watt 5 min rul 1 time i den høje ende af zone 2 5 mins afrul Kørte igen på den af cyklerne hvor wattmåleren ikke fungerer korrekt, men udfra følelsen i ben og krop og den hastighed simulatoren viser, kunne jeg konkludere det var mine bedste intervaller ever. Min puls stabiliserede sig hurtigt og det gik bare rigtig godt. Håber benene er nogenlunde som i dag næste søndag så jeg kan få sat nogle watt-tal på præstationen. Svømning 1250 m. ... efterfulgt af 30 min sauna og kold bruser Min hofte brokker sig stadig så må til noget behandler. Prøver en tur hos massør først da jeg kan komme det inden for de næste par dage for at se om det kan løsne op, hos kiropraktoren er der lidt ventetid og måske det bare er muskelspændinger. ~20 min samlet transportcykling 30 min SMR og mobilitet
  8. MTB-addict

    05-02-2016 Sov af helvede til i nat, og fik alt for lidt timer, så var meget uoplagt da jeg ankom i centeret. Overkrop Pullups 2 sek ecc. + kort deadhang 6 @ BW 6 @ BW 6 @ BW 6 @ BW WG OH thumbless Cable rows 2-3 sek ecc. 12 x 49 12 x 49 11 x 49 16 x 42 DB Bench Press 2 sek. ecc. 8 x 18 8 x 34 8 x 32 8 x 32 Military press 1,5-2 sek. ecc. 8 x 45 8 x 45 8 x 40 Half-kneeling pallof press 15 x 10 15 x 10 15 x 10 ss. med 3 sæt band pullaparts 1-legged calf raises hold i top + slow ecc. 20 @ BW 15 @ BW 15 @ BW ss. Jack Knife Sit-ups 12 @ BW 10 @ BW 9 @ BW + 3 sæt extern skulderrotation .... og så ud og skifte tøj og op på cyklen PraxTour cykelsimulator 25 min opvarmning 25 min @ 254 watt 25 min @ zone 2 10 min afrul Totalt off-dag mht. cyklingen. Planen var 20 minutters-intervaller og 2,5 timer i benene, men kunne hurtigt mærke jeg ingenting var værd, så tog det lidt med ro. Min arbejdskapacitet er umiddelbart ikke så god endnu. Kunne og ville ellers gerne cykle 15-20 timer om ugen, men må indse jeg stadig er newbie og benene bare ikke kan holde til det. Må bare være tålmodig og øge stille og roligt. Hoften var lidt irriteret og er den stadig her i dag (dagen efter) så medmindre det er gået i sig selv i morgen må jeg lige et smut forbi min kiropraktor igen. Det er dog ikke alvorligt på nogen måde
  9. MTB-addict

    05-02-2016 Svømning 1000 m. Efterfulgt af 20 min skiftevis sauna og kold bruser Hurtigt madlavning og indkøring af lidt føde og så ud på cyklen MTB 1 time og 27 min leg/teknik/balance/køren rundt Havde kørt max 2 minutter da jeg mødte en tosse på hans racercykel. Vi holdte for rødt ved siden af hinanden, og han kiggede på mig og sagde: "De der solbriller hjælper dig nok rigtig meget her i mørket, og du bliver sikkert også hurtigere af dem!". Han var ret tydeligt provokeret af jeg kørte med solbriller på trods af at mørket havde sænket sig, og jeg blev ret provokeret af hans attitude. Da det blev grønt kunne jeg se han gav den fuld gas, så jeg lod mig lokke og gav også fuld æder på trods af ingen opvarmning. Jeg endte med at køre 1,5 minuts all-out på ren irritation og fik da også sat ham gutten på det groveste. Ikke specielt smart træk af mig pga. den manglende opvarmning og planen for i dag var et stille og roligt pas, men ak ja. Har lidt irriteret hofte nu her men håber jeg kan sove det væk!
  10. Haute Route Alp´s 2016 - en udfordring med bid i:-)

    Hvordan ser en typisk session core-træning ud for dig?
  11. Belieber

    Hvad er fordelen ved at have 1 håndvægt i den arbejdende side frem for 1 i hver hånd? Jeg varmer op til carb cyclen vil jeg sige Har skåret rimelig kraftigt ned på carbs, og leger en del med timingen af dem. Er umiddelbart ikke så afhængig af dem for at præstere på cyklen som jeg havde troet lader det til Men men men. Det bliver nu stadig en udfordring at få det "carb-fasten" timet men er stadig tændt på at prøve Har kun lige læst lidt af Lyle McDonald's e-bog, håber at få læst det hele her i weekenden!
  12. MTB-addict

    03-02-2016 PraxTour cykelsimulator 20 mins opvarmning 40:26 min @ 294,6 watt 15 min rul 52:15 min @ 234,3 watt 10 min afrul Kunne sagtens mærke i ben, og baller når jeg stod op og trådte, at det kun var 11 timers tid siden jeg havde trænet ben, så er fint tilfreds med wattene i første "sæt" Ville gerne have kørt lidt mere men havde et møde jeg skulle nå. Hvorfor lever man ikke bare af at cykle? Der er jo ik tid til alt det andet pjat hvis søvnen også skal passes bare nogenlunde 30 min balance/teknik på MTB 15 min med hulahop ring Ja, hulahopring! Det skulle have en hvis overførbarhed til MTB i form af balance og koordination, og desuden lære en at "slappe mere af" i hofterne i de skarpe sving, hvilket jeg helt sikkert ville have godt af. Kan så overhovedet ikke finde ud af at bruge sådan en skide ring, men det må jeg jo lære! 30 min SMR og mobilitet her til aften
  13. Belieber

    Du fortalte mig den anden dag du helt frivilligt bruger 10 min på romaskinen en gang om ugen, og nu også 15 pullups i et enkelt sæt? Hvad skal det ik ende med? AF incoming! Bruger til du stang til dine loadede Bulgarians? Stærke sit-ups i dag btw
  14. MTB-addict

    02-02-2016 Morgenvægt: 75,6 Da jeg synes vægttabet går lige hurtigt nok, og jeg havde lyst, gav jeg den gas i havegryn med mandler og protpulver i går efter aftensmaden. Avokado og tun røg der efterfølgende også ned. Det forklarer nok vægtøgningen på 1,7 kg. I dag vil jeg også spise lidt mere end jeg plejer, specielt i form af sund fedt, som jeg generelt vil prøve at øge mængden af i forhold til carbs Middag I svømmehallen med arbejdet. Startede med at svømme intervaller i 20 minutters tid og derefter en 1 times leg med lidt boldspil and what not Aften Indendørs cykling 10 min opvarm "Et-bens kørsel" 1 min på hvert ben @ 90 rpm 7 min rul "Et-bens kørsel" 1 min på hvert ben @ 90 rpm 7 min rul "Et-bens kørsel" 1 min på hvert ben @ 90 rpm 10 min afrul Derefter hurtig omklædning og så styrketræning Underkrop OL Squat 2-3 sek. ecc + pause i bund 10 x 20 8 x 40 4 x 60 4 x 70 4 x 80 4 x 75 4 x 70 ... var rigtig gode i dag, masser af fart og overskud på samtlige reps FFE Bulgarian Split Squat 2 sek.. ecc. 10 @ BW + 16 kg 10 @ BW + 16 kg 10 @ BW + 24 kg ... 2 skiver under som sædvanligt. Smuk form og overskud. Har virkelig rykket mig i denne siden i sommers! Favoritøvelse til benern Rumænsk DL 2-3 sek ecc. 8 x 30 8 x 70 8 x 70 8 x 70 AB Rollouts 10 @ BW 10 @ BW 10 @ BW 1-legged calf raises hold i top + slow ecc. 15 @ BW 15 @ BW 15 @ BW ss. Half-kneeling pallof press 15 x 10 15 x 10 15 x 10
  15. Got legs?

    Jeg bliver da også lidt i tvivl nu. Hvad betegner i andre som sweet spot?