SKB

Medlemmer
  • Content count

    5
  • Joined

  • Last visited

  1. Styrketræning i fitness center!

    Ups, først nu set at det er et gammelt opslag ..
  2. Styrketræning i fitness center!

    Da jeg startede ud med styrketræning, kørte jeg et fullbody program 3 gange om ugen, med mindst en dags hvile, hvilket jeg synes fungerede meget godt, når det også skulle passe med ens uddannelse. I forhold til tilpasning til din fodbold vil jeg mene du nok skal have fokus på ben og din core. Jeg ved ikke om alle disse øvelser er gode, når du er nybegynder, men når du får lidt mere erfaring, er det klart nogle øvelser jeg kan anbefale. Men i hvert fald bør du lave en masse research på nettet, og se nogle videoer i forhold til hvilken form du skal holde osv. og hellere start ud med for få kilo end for mange. I forhold til supplements, lyder det fint med proteinpulver indtil videre. En shake efter træning er fint. Det er mere vigtigt at du her i starten bare får styr på øvelserne, og hvad du skal gøre og hvad du bør undgå at gøre. Et eksempel kan være mandag, onsdag og fredag. Squat (Tjek en MASSE info om dette, især i forhold til formen du skal holde) Benpress Bænkpress Militarypress (Tjek også denne øvelse ud på nettet) Dødløft (Endnu en øvelse du skal lave virkelig meget research om) Hvis du føler du har mere tid til overs, så lav nogle øvelser til mave og ryg.
  3. BCAA hvor meget og hvornår?

    Nu ved jeg ikke helt, hvor i plejer at købe jeres produkter henne, men min primære kilde er myprotein. 5kg koster cirka 500 kroner uden rabat. Ofte kan man få med 20% rabat, og med lidt tålmodighed 30%. Uden rabat giver man cirka 2,5 krone for 25 gram, hvilket cirka er 20 gram protein. Hvilket jeg ikke på nogen måde kan se, hvordan det skulle gøres billigere via råvarer. Når det er sagt, så er der selvfølgelig INGEN tvivl om, at proteinindtag via rigtig mad da klart er bedre og at foretrække. Det er bare ikke altid, at det er lige til. Dermed er det dejligt med et godt supplement, så man sikre sig, at man rent faktisk får, det man nu har brug for. Kreatin koster 70 kroner for et halvt kilo, 3 gram per dag, og du har til cirka 170 dage, det er eller ikke helt det, som kommer til at vælte ens økonomi... Men tak for svarene salt. Ud fra det du skriver, holder jeg mig bare til mine nuværende produkter. Proteinpulver og så ellers bare en sort kop kaffe. Til vedkommende som vil have kreatin uddybet, så findes der massere af artikler på nettet, som taler for kreatin. Så jeg vil råde dig til at læse dem igennem. Man skal dog forholde sig kildekritisk, selvom det til tider kan være svært. Jeg har aldrig selv prøvet kreatin, men har læst at 20-30% har en minimal til ingen effekt af kreatin.
  4. BCAA hvor meget og hvornår?

    Mange tak for svarene
  5. Hej Jeg regner med at begynde med at tage BCAA, men synes det er svært at finde ud af, hvilke tidspunkter det vil være bedst at tage det. I øjeblikket tager jeg 1 whey shake efter hver træning, og en kasein shake inden jeg går i seng. Det jeg synes man kan finde frem til, er at mange mener det er bedst at tage lige efter træning, eller lige før. Da jeg allerede tager en shake efter træning, tænker jeg umiddelbart at det vil være bedst at tage det lige før min træning? Så anbefaler nogen også at tage det lige når man står op, da det vil hjælpe med at stoppe nedbrydningen af ens muskler, som begynder i løbet af nattens løb. Så personligt tænker jeg 5 gram når man står op, og 5 gram før træningen. Eller vil det være bedre at tage 5 gram før træningen og 5 gram efter træningen? Kom meget gerne med egne holdninger og forslag! Eventuelt også i forhold til andre kosttilskud, som i hellere vil anbefale.