Tind

Medlemmer
  • Content count

    1,705
  • Joined

  • Last visited

About Tind

  • Rank
    Primus inter partes!
  • Birthday 06/22/1982

Contact Methods

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Aarhus
  • Interesser
    Powerlifting med lidt disko, og så selvfølgelig jura

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Styrke
  1. Vægttræning og korrekt teknik.

    Jeg er som sagt rigtig glad for feedbacket Jeg ryger i læse lejr i et sommerhus nu her og har derfor ikke adgang til vægte som sådan. Jeg tænker mig at bruge tiden derude på air squats og planke variationer og ellers arbejde på smidigheden.
  2. Vægttræning og korrekt teknik.

    Prehn og Rune Jeg er virkelig glad for tilbagemeldningerne ! Jeg tror stangen ligger ret lavt i forvejen, men jeg prøver lige at lege med det næste gang. Ellers det jeg hører jer sige : Air squats for form og mere statisk styrke (a la planken ? ). Lyder det rigtigt?
  3. Vægttræning og korrekt teknik.

    Jeg er enig at kontrollen ryger i bunden af "bouncet". Mht, "fremadlænet" kan jeg skam godt se det. Men kan det ikke være et produkt af at jeg er lige rigeligt dybt? Eller er det smidigheden den er gal med ?
  4. Vægttræning og korrekt teknik.

    Tak for det. Duely noted med toppen af løftet, det er ikke noget jeg har tænkt over men jeg gør det nok egentlig hele vejen igennem mine sæt. Og ja, det er alene til styrkeløft
  5. Vægttræning og korrekt teknik.

    Rigtig fedt emne. Baggrund: Jeg har haft noget bøvl med mit ene knæ pga et freak dødløft uheld og har ikke squattet i laaang tid. Jeg er så småt begyndt igen, men vil selvfølgelig gerne have stilen rettet til og modtager kritik med kyshånd. Videoen er fra idag.
  6. Joachim B. Olsen

    Jeg synes jeg har set flere internationale kuglestødere på youtube der bænker på den måde, virker som om de er ret bevidst om at bounce igennem.
  7. DHL Stafet

    Mit arbejde vandt blandt mix holdene fra onsdag, men vi havde også en halv hidsig starter Kromann Reumert 4 Mikkel Kleis (00:15:39)
  8. Vægttab-program med Efedrin.. Hjælp!

    Nu er der vel ingen grund til at tillægge NJoM en masse holdninger han ikke har givet udtryk for. Jeg kender mange medicin-studerende der siger at effedrin hysteriet er overdrevet. Når det så er sagt, så har MP en meget god pointe, nemlig hvorfor behovet for en "kick start" overhovedet? Hvis du følger Hennings råd burde resultatet alligevel melde sig ret hurtigt og hvad hvis du vælger den nemme løsning med effedrin en gang? Så vil du jo formentlig være mere tilbøjelig til at hoppe ned af den sti igen, hvis projektet ikke tiltager med den fornødne fart istedet for at reevaluere din kost / træning. Formålet er vel forhåbentlig at finde ud af at hvordan du skal spise for at holde en for dig acceptabel vægt, det samler du ikke op på ved at smide en kemisk variabel ind i formlen.
  9. Restitutionstid

    Jeg drejede ikke noget, der blev netop spurgt til musklerne og jeg læste dit indlæg i forlængelse af tråden Jeg synes det er interessant (det er derfor jeg er i tråden) og du vælger trods alt at følge op på mit indlæg (men, som du selv er inde på, svarer i vest hvor jeg spurgte i øst- deraf min forvirring). Jeg forstår ikke hvordan du vil "føle" noget, samtidig med du holder et psykiske udenfor. Min pointe er at man med dit udlæg kan ende med at tage nogle ligeglydige hensyn til en muskel som reelt set er fuld restitueret, også selvom du siger det ikke er forbudt at træne. Jeg mener du i kampen for at nå din primære pointe, som er fin nok standalone, men her er lagt i forlængelse af det indlæg du quotede fra mig , går lige lovlig meget off topic.
  10. Restitutionstid

    Nu snakker jeg kun om musklen og holder nervesystemet og andre faktorer udenfor, siden der blev spurgt specifikt til musklen. Jeg fornemmer du gerne vil omfavne helheden af restitutionsmomenterne, mens mit indlæg alene var møntet på muskelrestitutionen. Mht til den del af dit indlæg hvor vores referencerammer trods alt virker til at være ens, nemlig den første vedr DOMS som brugbar "måler" for hvorvidt musklerne er restitureret eller ej.(måske, ved anden gennemlæsning kan jeg se du snakker om at være mærket på den ene eller anden måde hvilket selvfølgelig kan være en del andet end musklerne, men dit indspark quoter trods alt på et indlæg hvor jeg tydeligt kun forholder mig til musklerne). Derfor med forbehold for at du er ude af en anden tagent: Her er jeg uenig, jeg mener ikke DOMS kan bruges som et signal om hvorvidt musklen er fuldt restitueret eller ej, kun om hvor længe dit fravær af ligende fysisk udfoldelse har været. Ligesom følelsen af at være klar heller ikke er det bedste bud på en indikator i min bog ... man kan vel netop også føle sig klar uden at være det? at føle sig klar hænger ofte sammen med motivationen osv. Men det er selvfølgelig et spørgsmål om rammerne for diskussionen, vi opnår aldrig enighed hvis vi diskuterer på helt forskelligt grundlag.
  11. Restitutionstid

    Har doms noget med at gøre om musklerne er restitueret? At man ikke "føler" sig klar betyder vel ikke musklerne ikke er det?
  12. S: Nutrisport 5kg Whey Vanilla

    PTpouls henvisning giver en pris på omkring 456,- med pundkursen som den er nu og dit tilbud er 437,5 såfremt pakken vejer under 5kg ellers 450,-. Det er nok lidt hårdt at kalde det et tilbud
  13. Restitutionstid

    Hvor har du det fra? Jeg er ret sikker på jeg har set Incognito skrive at der intet videnskabelig belæg var for at musklerne nogensinde skulle bruge mere end 48 timer. Han må da om nogen vide noget om det.
  14. Nordland Cup nomineringer

    Jeg kommer ihvertfald og kigger på et tidspunkt. Om ikke andet så for at lure om min dødløft i 82,5 ryger
  15. Kocemba's Log - Defying Gravity

    Du skal blot bryde kæden i box squattet og ikke slappe helt af bunden . Plyometrisk træning gav ihvertfald hurtigt mig et skub i springhøjde, jeg tror hurtigt du vil opleve en fremgang. Det er altid nemmere at lave quarter squats, men deres payoff vil formentlig også være derefter i den sidste ende. Det må folk jo selvfølgelig selv om, det er trods alt bedre end da jeg spillede i TTH, hvor vi efter et par ugers start, vel kun rundt regnet var halvdelen tilbage som stadigvæk styrketrænede, mens de andre spillede bordtennis i forrummet. Nej jeg er bosiddende i Århus nu som du har kunne læse, jeg følger dog stadigvæk en smule med i ynglingedivisionen da min far har været træner for Team Vestjyllands ynglinge i nogle år nu