Pelle

Medlemmer
  • Content count

    23
  • Joined

  • Last visited

About Pelle

  • Rank
    Nyt medlem
  • Birthday 05/05/1973

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Sted
    Nørrebro

Previous Fields

  • Træningsformål:
    BB/Styrke
  1. Styrketab..... Hjælp.

    Hejsa. Dejligt at komme tilbage efter weekend og se at der er kommet nogle rigtigt gode svar Mange tak skal i have alle 4. Jeg har fået tid hos min læge onsdag, så vil jeg lokke en henvisning til Fys. ud af ham og så som i siger ta en lille pause. Igen mange tak. Pelle
  2. Styrketab..... Hjælp.

    Slet ikke et eneste lille bud på hvad det kan være? Pelle.
  3. Styrketab..... Hjælp.

    Jeg har et kæmpe problem, jeg er gået vildt ned i styrke. på 2 - 3 uger er jeg faldet fra 6 x 100kg i bænk, til med nød og næppe at tage 6 x 70kg. Det er min højre side der er problemet, den giver ligesom efter, der er ikke nogen smerte, den kan bare lige pludselig ikke løfte mere, det samme gælder for øvelserne skråpress, dippers (her køre jeg helt skævt) og frenchpress (muligvis også andre øvelser, men det er de 4 jeg plejer at køre). Det er som sagt helt tydelig min højre side som mangler styrke. øvelser som side lateral raise har jeg ingen problemer med. jeg har derfor en fornemmelse af, at problemet er min triceps og muligvis også mit bryst. jeg har i længere tid haft lidt ømhed i ryggen og nakken, sådan lidt som et hold i nakken, og hvis jeg sidder foroverbøjet kan min arm godt begynde at prikke ligesom hvis den sover. Biceps har jeg ingen problemer med! Min træning har den seneste periode (ca. 1 mdr.) været mindre målrettet, og en del mere cardio og også noget selvforsvar. men jeg har ikke styrketrænet så lidt så jeg burde tabe styrke. Jeg er i øvrigt højrehåndet. Jeg overvejer kraftigt at søge læge, men håber at der er en her som muligvis har oplevet eller hørt om noget lignende. På forhånd tak og go træning. Pelle (jeg har i øvrigt ikke internet hjemme, så hvis nogle vil have uddybet noget, kan der godt gå en dag eller 2 før jeg svarer, håber det er ok.)
  4. Tonight Show w. Jay Leno 6/22

    Han er godt nok adræt ham Coleman.....
  5. Etarms rebklatring

    Nice
  6. Holdopgave

    Den afsluttende samtale er også spændende Lars Findsen var den ene af de 3 som jeg var til samtale med. Jeg blev da lige en anelse mere nervøs, da jeg fik at vide, at chefen for PET skulle med til min samtale Men det var nu ikke så slemt da det kom til stykket. Held og lykke til dig. Pelle
  7. FROM

    Det er jo selvfølgelig ikke så smart, men hvad med sådan generelt, kan den øgede vægt kompenserer for den kortere ROM?? eller kan den øgede vægt og kortere ROM ligefrem være en fordel i nogle tilfælde?? Venlig hilsen Pelle
  8. FROM

    Hejsa. Jeg har lige et spørgsmål omkring fordele og ulemper ved at udføre øvelser med "full range of motion" og mindre vægt, kontra mere vægt og kortere range of motion. Jeg køre altid selv FROM, men har nu rigtigt mange gange set folk, i særdeleshed i bænkpress, kun sænke stangen til ca. 10 cm over brystet. Jeg har egentlig bare gået udfra at det var fordi de havde taget for meget vægt på stangen, eller bare ikke vidste bedre. Da jeg forleden så en gut med et ret veludviklet bryst, hælde en masse kg. på stangen, og så kun sænke den til de der ca. 10 cm over brystet, kom jeg til at tænke på. Kan der være en fordel i, at løfte forholdsmæsigt meget mere, selvom man så ikke sænker stangen helt til brystet?? altså kan de ekstra kg. opveje den manglende range, eller måske lige frem være bedre??? Jeg tænker faktisk både med henblik på hypertrofi og styrke. Håber nogen har et godt svar på det. Go træning Pelle
  9. Fremtidig politi elev (optræning)

    Med hensyn til opvarmningen, så tror jeg ikke at det skal forstås alt for bogstaveligt, når man høre at folk "falder fra". Som jeg forstår det, er det sådan at folk ved den endelige evaluering, får at vide, at de har fået for lav score i opvarmningen, enten grundet manglende overskud eller manglende koordinationsevne. Tror IKKE det skal forstås sådan, at der er folk som bryder sammen og må udgå, med lungerne hængende langt ud af halsen Den øvelse som kommer lige efter opvarmningen er kropshævningerne, den opvarmning jeg var udsat for, var mest krævende for kondi og ben, så der var fint overskud til at bruge overkroppen straks efter. Da alle står og kigger på, mens en udfører en given øvelse, er der også rigelig tid til afslapning mellem de enkelte øvelser. Sørg for at træne til det, så skal det nok gå fint :4thumbup: Pøj pøj. Pelle
  10. Fysisk prøve (politiskolen)

    TILLYKKE MED OPTAGELSEN! <{POST_SNAPBACK}> Mange tak skal du ha:-) Med hensyn til den der omgang svinge armene, hælspark, knæløft kombi, så tror jeg ikke jeg var ret go. Desværre løb jeg forrest og kunne derfor ikke se de andre på holdet, men jeg har på fornemmelsen at det er noget som bliver optaget på video, og alle betjentene så kan grine af til julefrokosten:-) Som det også er blevet nævnt, så går det eksplosive i øvelserne ud på, at fyre stangen i bænkpress gennem loftet, i kropshævningerne skal man sænke sig langsomt ned og trække sig op med stor kraft/hurtigt. Hvis man har problemer med kropshævningerne, kan man, i en sportsforretning, købe en stang til at spænde op i en dørkarm, så er der mulighed for at træne sig op med en gang "Grease the Grove". Held og lykke til alle:-)
  11. Fysisk prøve (politiskolen)

    Opvarmningen består jo også af ca. 15 min. Løb rundt i en gym. Sal, medens man laver forskellige øvelser, sidelæns løb, knæløft osv. Så det er helt klart en go ide at løbe træne. Men du har vel allerede en rimelig go kondi når du cykler så meget. Du bliver vurderet på dit overskud, gennem hele den fysiske prøve, det vil sig, jo mindre du stønner og pruster, under opvarmningen, jo bedre. Det gælder om at få så mange point som muligt ( du bliver vurderet på en Scala fra 1 til 5 hvor 5 er bedst) din præstation i de forskellige øvelser vurderes til sidst samlet og giver så en gennemsnits karakter. Denne karakter indgår, sammen med dine resultater fra den skriftlige prøver, holdopgaven og den afsluttende samtale, i en samlet vurdering af dig. Den samlede vurdering er igen fra 1 til 5, og det gælder om at få 4 hvis du skal være rimelig sikker på at komme ind. Det gælder altså med andre ord om at give den gas, ikke bare at klare prøven, få 4 eller hvis muligt 5 point i så mange øvelser som muligt. Koordinations øvelserne er primært øvelser hvor du skal lave ”modsatrettede bevægelser”, med dine forskellige lemmer og foretage hurtige skift mellem disse bevægelser. Et eksempel er løb medens du svinger den ene arm rundt i den ene retning, den anden arm i den anden retning samtidig med du laver knæløft med det ene ben og hælspark med det andet. Ellers er det som de gerne vil se, er en meget eksplosiv udførsel af styrkeøvelserne. Er du virkelig slet ikke nervøs for de skriftlige prøver?? Go fornøjelse Pelle
  12. Fysisk prøve (politiskolen)

    Fik du egentlig svar fra Jimo ang hvordan prøverne var? <{POST_SNAPBACK}> Jeg har lige været forløbet igennem, så jeg vil også gerne være behjælpelig hvis nogen stadig har spørgsmål. Venlig hilsen Pelle
  13. Fysisk prøve (politiskolen)

    I mit tilfælde gik der, ca. 1. måned fra jeg sendte ansøgningen, til jeg kom til indledende samtale, herefter ca. 2 måneder til skriftlig prøve, herefter ca. 1½ måned til fysisk prøve, så kun en uge til holdopgaven, til sidst 21 dage til afsluttende samtale. og jeg fik så endeligt svar om optagelse mandag 4. April. Held og lykke med din ansøgning Hilsen Pelle
  14. Fysisk prøve (politiskolen)

    Stort tillykke her fra :4thumbup:
  15. Fysisk prøve (politiskolen)

    Du bliver indkaldt til den fysiske prøve, efter du har klaret den skriftlige prøve. Du skal selv træne dig op til at klare den. Mvh Pelle