SGA

Medlemmer
  • Content count

    27
  • Joined

  • Last visited

  1. Sunde ideer til madpakken?

    For det første så sørg for at få et solidt morgenmåltid som kan holde dig kørende i et stykke tid. Hvis du er typen der spiser guldkorn med sødmælk, jamen så er det i hvert fald et område du bør skifte dine madvaner ud i. En god madpakke med et højt proteinindhold og nogle madvarer som vil få dig til at føle dig mæt, kan typisk sammensættes ud fra følgende forskellige madvarer: Kyllingebryst, laks, tun, torsk, magert kød, broccoli, spinat, salat, løg, gulerødder, fetaost, valnød, mandler, olivenolie, bønner osv. Jeg tror du har fanget idéen. Typisk så er en vinder hos mig, en god kyllingesalat med et sundt fedtindhold. Det giver dig både proteinen, sundt fedt og god mæthed. Og fordelen er at du jo sagtens kan lave den dagen i forvejen.
  2. Hvilket rugbrød spiser du?

    Jeg plejer som regel at finde det rugbrød der er flest kerner og super groft, til den billigste pris. Nogen gange er udvalget dog lidt begrænset, men sådan er det jo. Lige pt. ligger der Schulstad Levebrød Kernefuld og Kohbergs Soft Græskarrugbrød i skabet. Energifordelingen i Kohbergudgaven er: 190kcal 2,5g fedt 36g kulh. 6g prot. Energifordelingen i Schulstad er: 180kcal 2g fedt 35g kulh 5g prot. Så det er ikke ligefrem den mest sindssyge forskel der er på de 2 stykker rugbrød.
  3. le mans 07

    Jeg er også en af de heldige der skal derned i år :4thumbup: Faktisk så går min bus derned om få timer, således at jeg har både torsdag, fredag, lørdag og søndag dernede - bliver super!!
  4. Erfaringer med iPod og Nike+ ?

    1. Det bliver sagt på engelsk (i hvert fald på min udgave), men du kan indstille den til at fortælle kilometer i stedet for miles, så intet problem der. Aner ikke om den kan tale dansk, jeg har ikke rigtig haft et ønske om at ændre det fra engelsk til dansk, så har aldrig fået det undersøgt - men jeg tror det ikke! 2. Du vælger selv hvilket musik den skal afspille, og når du trykker på knappen i midten så skruer den en lille smule ned for musikken og fortæller dig div. informationer hvorefter den skruer op for musikken igen - der bliver ikke pauset noget imens du lytter til informationerne.
  5. strækmærker..

    "Sådan nogle styrkepumpere" - haha, fin betegnelse. Om jeg går ind i den kategori ved jeg ikke, men jo det gør de fleste da. Det er nu engang sådan at nogle er mere ramte af at få strækmærker end andre er. Jeg har selv et par strækmærker på triceps som er kommet efter jeg begyndte at træne og så har jeg også et par på øverste del af mit lår, ligeledes af samme. Jeg har nu ikke det store problem med det, rigtige vikinger har strækmærker
  6. Argentina-Serbien Montenegro

    Haha hvor er det vildt.. 6-0! GOGO
  7. ,.

    Haha, hverdagstøj er det sgu ikke ligefrem. Primært træner jeg i shorts af forskellig art (Idag har jeg eksempelvis trænet i et par G-star badeshorts) og en T-shirt. Men når det er så varmt som idag, så foretrækker jeg rent faktisk at bruge en undertrøje/t-shirt uden ærmer, hvilket jeg også gjorde i dag. Kan egentlig også godt finde på at træne i mine løbebukser og en t-shirt når det bliver lidt mere koldt.
  8. Spørgsmål om Kreatin...

    Det er ALDRIG noget jeg har hørt om før, og jeg kan ikke umiddelbart se nogen logisk forklaring på hvorfor mælk skulle ødelægge kreatin-optagelsen eller ødelægge selve kreatinet i sig selv, i mine ører lydet det som det rene vås, men hvis der rent faktisk er noget om det, så skal du være mere end velkommen til at poste nogle links til forumindlæg, hjemmesider eller lignende omhandendlende netop dette. Desuden ville en hel del produkter som har både protein og kreatin i sig (nogen kalder dem designer-produkter), være utrolig latterlige hvis dette viser sig at passe (jaja, mange produkter er latterlige i dag, det ved jeg - men det omhandler ikke lige disse). Med andre ord ville du ifølge mig bare tage dit kreatin sammen med din post-workout drink (protein, kulhydrater, whatever) blandet sammen med mælk, det kan jeg ikke se noget som helst galt i.
  9. Spørgsmål om Kreatin...

    Der er ingen umiddelbar idé i at indtage kreatinen under træning, medmindre du naturligvis gerne vil bruge tiden på at indtage det, i stedet for at træne. Idéen med at indtage kreatinen EFTER træning er netop, at det er på dette tidspunkt kroppen "hungrer" efter "ressourcer", og det er derfor et godt tidspunkt at indtage sit kreatin, da der så er en god chance for, at ens kreatin-optagelse vil være noget nær optimal. Du skal IKKE indtage den mistede mængde af kreatin dagen efter, da kroppen ikke vil være i stand til at optage det alligevel, og kroppen vil derfor bare skille sig af med det ekstra-indtaget kreatin igennem urinvejen, hvilket vil sige spild af penge (og som i de flestes tilfælde er dumt). Du får ikke dårlige resultater af at have glemt at tage dit kreatin 1-2 gange, og du må bare ignorere at du glemte det og fortsætte hvor du slap. Du skal heller ikke starte forfra på en loading-periode eller lignende, dette vil bare øge kroppens kreatin-udskillelse gennem urinvejen, da din krop IKKE er i stand til at optage den mængde af kreatin man fylder sig med i en loading-periode.
  10. 50 Ml = 50 gram. Eller hvad?

    Lad os lave lidt matematik. Min 2kg beholder er en keglestub med højden 18cm, store radius på 11 og lille radius på 9,75cm. Formlen for udregning af volumen af en keglestub lyder: Rumfanget bliver altså derfor cirka 6100cm^3.Det vil altså sige, at der rent faktisk kan være 6,1L vand i min 2kgs beholder. Hvis vi regner lidt cirka tal, giver dette altså en densitet (massefylde) på: Da mL = cm3 i vand, må 50mL proteinpulver altså give: Du får med andre ord cirka 17g proteinpulver ud af din måleske på 50mL. Vær opmærksom på at dette er meget cirkaudregning (jeg kan eksempelvis ikke huske om beholderen var helt fyldt med proteinpulver), og dit proteinpulver har HØJST sandsynlig ikke samme massefylde som mit.
  11. Sker der noget ved at fryse proteinpulver?

    Protein kan sagtens tåle nedfrysning, det er "stærkt" nok til at tåle en nedfrysning, og denaturer derfor ikke ved det. Det er kun ting som vitaminer og mineraler der ikke har for godt af en nedfrysning.
  12. kreatin, holdbarhed (opblandet)

    Det er en ganske udmærket idé at springe den såkaldte "loade-periode" over, flere og flere studier påviser at der ikke findes nogen nødvendighed samt forbedring ved at foretage en loading-process, desuden bliver en del af dit kreatin udskildt via urinvejen i en loade-periode, da du ikke kan kalkulere med præcis hvor meget kroppen egentlig er i stand til at transportere til de steder du ønsker det, så hvis du er MEGET nærig, er en loade-periode også en dum idé (dog næppe et problem i dagens Danmark, kreatin koster jo ikke ligefrem alverden). Det kan vel næppe ophobe sig til den helt store mængde af penge, at indtage kreatin på dine hviledage, så billig som kreatin er nu om dage. Visse folk har da udtalt at de mener det er en god idé at indtage det på hviledage også, ligeledes i cutting-perioder, selvom kreatin ikke er et stof der direkte øger anabolismen. Det er ganske fint at indtage kreatin EFTER træningen. Der går en del myter om, at hvis man indtager det FØR træning får man en bedre træning ud af det, men det forholder sig imidlertid således, at kreatin tager god tid om at komme rundt i kroppen, og desuden er det vel en god idé at udnytte, at kroppen efter træning "hungrer" efter "ressourcer", hvorved der er mulighed for at øge kreatin-optagelsen ved at tage det EFTER træning. Du kan sagtens vente 1½ time med at drikke din "kreatin-shake", det er der intet i vejen med, kreatinen bliver ikke dårligere af at have stået i 1½ time inden det konsumeres. Sørg desuden for at få smidt nogle proteiner og gode kulhydrater ned efter træning, udover at det er essentielt, øger det også kreatin-optagelsen
  13. Norden har fået en EM mester i Bodyfitness

    Jeg er med på den vogn :1112:
  14. BM-fitness.dk

    Jeg købte i november 2004 en motionscykel af dem, og jeg har ingenting at klage over med henhold til deres service og levering. Motionscyklen eksisterer stadig og fungerer stadig som ny.
  15. Fordi steak er ægte vikinge-føde!!