gladiator

Medlemmer
  • Content count

    299
  • Joined

  • Last visited

  1. Hvilken kampsport

    Hej Hvilken kampsport vil i anbefale hvis man ønsker at blive hurtig og effektiv til praktisk selvforsvar? Jeg er i 20'erne, gennemsnitshøjde og vægt og er vant til at cykle/styrketræne 3-4 gange ugentligt og er generelt fit. Har læst om krav maga skulle være effektivt og praktisk anvendeligt. Målet er et blive så god som muligt på så kort tid som muligt. Er ikke interesseret i bælter/konkurrencer - ser det mere som en skill på højde med at kunne lave mad og lappe cykel. Først skills og fanger det min interesse kan der altid graves i historie og/eller bøger efterfølgende. Har ikke planer om at få brug for det, men på samme måde som det giver ro at vide man kan lappe sin cykel ude på landevejen så er dette endnu en skill jeg gerne vil lære.
  2. Styrke i dips vs squat

    Hej Jeg kører med dips med 25-30kg om livet 3 sæt med 8 reps. Men når det kommer til squat går grænsen ved 70kg. Jeg føler at i dips kan jeg gi den fuld gas, men med squat når der kommer for meget vægt på så ryger teknikken og jeg bukker i lænden i bundstillingen hvilket får mig til at holde igen med flere kg. Min teknik på squat er grundlæggende ok ifølge spottere og instruktør. Men jeg føler at min krop er for stiv/ufleksibel til at komme ordentligt ned og op. Kan man træne nogle hjælpeøvelser for at blive god til squat - eller skal man bare blive ved med at squatte med lav vægt for at blive smidig og derefter øge gradvist? De fleste man hører om klarer højest belastning i squat, så jeg undrer mig bare over jeg løfter mere i dips end jeg gør i squat, da benene er større muskler end bryst/skulder.
  3. max puls: 300m tilstrækkeligt?

    Ok tak. Min hvilepuls er ca 55, dvs pulsreserve = 200 - 55 = 145. Er det korrekt forstået at man skal træne 95-100% af sin pulsreserve + hvilkepuls for at forbedre sin kondi? Dvs jeg ska løbe intervaltræning hvor pulsen kommer op i området 192 - 200?
  4. pulsur: med eller uden gps?

    hej, endte med at jeg købte et uden gps - men til gengælde med en food pod - den måler fint hastigheden - har dog ikke tjekket den endnu på en kendt distance - så skal ikke kunne sige hvor præcis den er.
  5. hej, har købt pulsur og for at finde ud af hvilke pulsområder jeg skal løbe i tog jeg ud for at finde min maxpuls. jeg varmede op i fem minutter og spurtede derefter 300m op af en bakke til jeg ikke kunne mere - pulsen kom op på 200. efterfølgende har jeg læst lidt om det - og kan se at man skal køre på i længere tid for at finde sin maxpuls - dvs trappe og stille og roligt og give den alt til sidst - vil i mene 300m er en for kort strækning til formålet? i så fald skal min maxpuls nok komme højere op, selvom jeg var helt flad efter spurten på de 300m.
  6. pulsur: med eller uden gps?

    Tak for din mening! Vil tage det med i overvejelserne, selvom jeg i øjeblikket hælder til et ur uden gps.
  7. pulsur: med eller uden gps?

    Ok, vælger en model uden gps. Polar har været i gamet længere end garmin - er der noget unikt ved polar som garmin ikke tilbyder? Til omkring samme pris som garmin fr60 kan man få polar rs300x http://www.polar.fi/da/produkter/konditionsforbedring/loeb_multisport/rs300x umiddelbart minder de om hindanden, men polar skulle have noget kodning af signalet for at undgå forstyrrelser - kan ikke se om garmin har noget lignende. desuden står på nogle forums, at batteriet på garmin kan man selv skifte, hvorimod med polar skal det ind til værksted.
  8. pulsur: med eller uden gps?

    tak for svar! havde tænkt mig dette ur i første omgang http://www.garmin.dk/node/722 - det ser lidt mindre ud end modellen du foreslår - selvom der er gps til forskel. men hvis gps er "lir" kan jeg godt være foruden :-)
  9. hej, har man brug for gps/fartmåler i sit pulsur for at blive bedre? dvs skal man sigte efter at løbe en bestemt hastighed - eller en bestemt puls? det er til distancer på 5-10km.
  10. Dips, bryst: fiber?

    Men indtil brystet bliver klar igen vil jeg køre dødløft og squat - håber ikke de rammer for meget i brystmusklen!
  11. Dips, bryst: fiber?

    Hej, Har ikke kunne træne så intensivt på det sidste pga arbejdet, så nu hvor jeg har mulighed for det forøger jeg intensiteten lidt hurtigt. I dag under dips med 15kg om livet på vej ned føltes det i højre bryst som en elastik man hiver i og så den giver op og modstanden mindskes! Jeg kunne fint tage et sæt mere, men det føltes for underligt så jeg stoppede træningen. Jeg har prøvet at få fibersprængning i låret under fodbold, men det gjorde mere ondt end det her. Kan det være en fiber jeg har fået i brystmusklen? Nogen der har oplevet noget lignende? Jeg er på nuværende tidspunkt øm (mere end normalt) i musklen når jeg spænder i den, men ingen voldsomme smerter.
  12. Trek 4500 alternativer

    Hej, Overvejer at købe en Trek 4500 http://www.trekbikes.com/dk/da/bikes/mountain_hardtail/4_series/4500e/ Den koster ca 5.000kr. Er der nogen som kan fortælle om det er et ok køb eller vil anbefale noget andet? Skal bruge den som komfortabel cruiser på landevejen og ind i mellem en afstikker gennem skoven, og så skal den kunne klare at køre i sne. Har pt en citybike med indvendige gear, og den er ikke helt i sit rette element på sne og is.
  13. FITNESS WORLD City

    Hej, Jeg overvejer at begynde i nævnte center, og vil gerne høre erfaringer om stedet. Det er basisøvelser som nedenstående, som jeg skal køre i mit program: squat dødløft dips bænkpres chinups military presses Er der mulighed for at køre basisøvelser i nævnte center? Og hvad synes i om stemningen på stedet? Er der mange kunder, skal man vente for at komme til ved udstyret, er der lidt eller meget plads, musikken, omklædnings- og badefaciliteter, fordelingen af mænd og kvinder, kom selv på flere. Mvh
  14. Styrketræning: Køb af basisudstyr

    Hej, Jeg overvejer at købe mit eget træningsudstyr. Jeg har regnet lidt på det for at undersøge om det kan betale sig. I følgende eksempel antager jeg, at jeg træner de næste 30 år. Dette vil koste 71640kr i abbonement, såfremt jeg træner hos fitnessworld (hvilket er det billigste af de etablerede centre, som jeg kender til). Regnestykke: 30 x 12 x 199kr = 71640kr Jeg har intet udstyr på nuværende tidspunkt. Det som jeg skal have er så at jeg kan træne basisøvelser, dvs dødløft squat bænkpres chinups skrå bænkpres m håndvægte military dips For at kunne køre ovenstående øvelser har jeg brug for: Bænk Vægtstang Squatstativ Håndvægte Vægtskiver Chinups kan jeg måske køre i squatstativet. Ellers må jeg være kreativ og finde noget jeg kan trække mig op i. Er der nogen som kan give mig et nogenlunde prisoverslag for, hvor meget vil det koste mig at købe ok kvalitet (ikke nødvendigvis ol-certificeret) udstyr? Det er ikke kun det økonomiske aspekt. Det er også for at undgå at skulle stå i kø i motionscentret til øvelserne. Har jeg overset noget? Er det en dum plan jeg har? Jeg er klar over, at jeg ikke får det sociale aspekt med, hvis jeg ikke træner i fitnessworld (eller lignende), men jeg har oplevet at det sociale kan komme i vejen for en optimal træning når man møder gode (snakkesagelige) venner i motionscentret.
  15. Æg: Skidt pga kolesterol eller mættet fedt?

    Er det ikke noget med, at de hørfrø man spiser i brød ikke når at blive optaget i kroppen, men at de derimod ryger med ud igen? Men ok, hvis man kan indtage det eksempelvis i gennem UDO's, så er det noget andet. Kan man egentligt købe hørfrøolie i danske supermarkedet? Har kigget efter det uden succes.