WarMonger

Medlemmer
  • Content count

    36
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by WarMonger

  1. Hejsa, Ja emnet siger egenligt det hele .. jeg har igennem længere tid forsøgt at smide noget fedt og er nu gået over til at prøve på noget HIIT på tom mave. Men mit problem er at jeg som regel først styrketræner, så cardio og så på arbejde. Mit spørgsmål er nu .. bør jeg dyrke noget HITT først .. så derefter tage en shake med protein og så styrketræne .. derefter så indtage en røvfuld morgenmad .. nogen der har et godt råd ? Mvh Kim
  2. Cardio og Vægttræning på tom mave

    Ideen med cardio på tom mave skulle være at smide mere fedt fordi man ikke først skal forbrænde det man lige har spist .. men mit problem er at jeg som regel træner cardio og styrketræning på samme tidspunkt .. men du har måske ret .. jeg har endnu ikke prøvet for at se hvor meget energi jeg har ..
  3. Cardio og Vægttræning på tom mave

    Emm ja det ved jeg godt .. men nu gik spørgsmålet ud på styrketræning på tom mave
  4. Timing af vitaminer og tilskud

    Hejsa, De fleste er klar over vigtigheden af timing af mad hvad enten det er for vægttab eller bulk men hvad med timing af vitaminier Pt tager jeg 1stk 500mg C-vitamin, 1 stk stærk b-vitamin, 2x500mg calcium og en multivitamin til min morgenmad og glutamin i min protein shake efter træning. Jeg har læst at andre tager ca 1000mg C-vitamin til hvert måltid (hvilket er for meget for mig da jeg har haft nyresten og ikke ønsker det igen og det kan fremkaldes via overdrevet brug af C-vitamin) Så nu er spørgsmålet .. hvor vigtigt er timing af vitaminer og kosttilskud i løbet af dagen ? alle kommentar er velkomne
  5. Mit energiforbrug?

    Hvis jeg var dig ville jeg starte med ca 3000KCAL og hvis du ikke tager på i løbet af 2 uger så øg den med 200KCAL .. hvis du bulker helt vildt op er der bare en masse fedt du også skal smide igen så jeg ville tage den med ro .. Desuden skal du nok også gå efter at få lidt mere søvn end 7 timer ..
  6. Low carb og 'how low can you go'

    Hejsa, Jeg har tit set nogen bruge lowcarb dieter når de skal cutte og mit spørgsmål er så .. hvor lang går i ned med carbs ? 20% af hele jeres KCAL indtag eller hvordan ? .. eller bruger i noget trip'trap ting hvor i feks. mandag 50% carb, tirsdag 40% carb osv ?
  7. Low carb og 'how low can you go'

    slet ikke nogen af jer der 'low carber' når i cutter ?
  8. Coffein/effedrin piller

    Jeg kan kun sige at sidst jeg cuttede forsøgte jeg mig med effedrin hvilket gav hovedpine og rysteture så jeg kan ikke anbefale det .. men jeg har snakket med flere som har brugt det uden bivirkninger.
  9. For meget cardio?

    Jeg kan kun svare for mig selv og når jeg gainer så er det nul cardio/minimalt .. ellers skal jeg æde alt for meget for at gaine .. nu skriver du også 50g fedt .. hvorfor så fedt forskrækket ? Fedt er altså ikke så slemt så længe du sørger for at det er af det gode fedt. pt gainer jeg på 3200KCAL (tager ca 100-200g på om ugen hvilket er fint nok for mig) med en fordeling der hedder 30 protein/40 carb/30 fedt det fungerer fint for mig. men hvis du gerne vil al den cardio så spis noget mere .. så gainer du :4mewantfood:
  10. Timing af vitaminer og tilskud

    Jeg mener absolut ikke det er ligegyldigt om du spiser 2200KCAL til morgenmad og så sulter resten af dagen eller om du splitter det ud på 5-6 måltider med ca 3 timers mellemrum så kroppen konstant får protein ... forbrændingen er meget bedre når du splitter det ud.
  11. Hvad æder I

    Morgenmad: Havregryn 50g Skummetmælk 115g whey 80 chokolade 30g Udo's Choice 15ml Banan 1 stk Glutamin 10g Kretin 5g 500mg c-vitamin 1000mg kalcium Efter træning: Weightgainer 100g Glutamin 10g Kretin 5g kl 9 Udo's Choice 15ml Kylling filet 110g Ris, Brune 50g Ærter & Gulerødder (Sunrise) 100g Broccoli, coop frosne 28g kl 12 Udo's Choice 15ml Kylling filet 110g Ris, Brune 50g Ærter & Gulerødder (Sunrise) 100g Broccoli, coop frosne 28g kl 15 Udo's Choice 15ml Kylling filet 110g Ris, Brune 50g Ærter & Gulerødder (Sunrise) 100g Broccoli, coop frosne 28g 1 ekstra b viatmin 1 multivitamin kl 18 Oksekød, hakket 3-6% 125 Broccoli, coop frosne 100 Udo's Choice 10 Ris, Brune 30 kl 21 whey 80 chokolade 40 Udo's Choice 5 Glutamin 5g ~ca 3000KCAL
  12. min vej til lavere fedt%

    væk med al den mælk .. og smid noget mere fiber ind i din kost .. feks Broccoli, Brune ris + at du er nødt til at have styr på din aftensmad .. Lasagne, spagetti med kødsovs er absolut ikke godt tll vægttab .. en lille hint som jeg selv har brugt er .. sørg for at få største delen af dine kulhydrater først på dagen og mest protein senere på dagen .. og der mangler også noget fedtstof (hørfrøolie, Udo's og ikke noget med at stege i det) mine 2 cents :)
  13. Kreatin blanding der smager godt

    Smider det i en protein shake og ned ryger det
  14. Zigzag diæt

    nu er det jo sådan at du ikke vokser i motioncenteret men derimod når du hviler .. så jeg ville mene at du skulle spise mest de dage hvor du ikke træner
  15. Er matas protein godt?

    Well der er jo selvfølgelig også smagen men der må man prøve sig frem .. mange har prøve poster man kan få gratis blot at betale portoen.
  16. Proteinpulver

    Brug det ikke som primær protein .. brug hellere noget rigtigt kød det mætter mere .. men ud over det så er 30g om dagen ikke ret meget .. jeg alene bruger 40g inden jeg går i seng og 50g lige efter træning + 40g til morgenmad så det med at man kun må tage 30g om dagen er helt hen i vejret
  17. Er matas protein godt?

    Måske er det nemmere at diskutere hvad man skal kigge efter i et protein pulver istedet for at nævne navne .. det jeg sætter pris på er indholder l-glutamin samt BCAA, højt antal protein, lav fedt (men sundt fedt), lav kulhydrat samt indeholder kalcium (det kommer nemlig ud med urinen hvis man kører med mange proteiner og jeg er ikke typen der kan lide at spise flere piller end nødvendigt)
  18. Tilføjelse af masse

    Hejsa, Jeg har forsøgt i et stykke tid at gaine (og det gør jeg ved at hver uge øge mit kcal indtag med 200KCAL når jeg ikke gainer noget i vægt og pt kører jeg med 3000KCAL) men efter at have læst bogen "Gaining Mass!" af Anthony Ellis har jeg tænkt lidt på at prøve den metode som han bruger .. han påstår at man kan tabe fedt og stadig gaine muskler ved at gøre med en 30/40/30 fordeling (og selv. fornuftig kost) .. er der nogen der har prøvet at gaine med denne fordeling ? eller bruger alle en 2.5*vægt til protein, max 20 % fedt og resten kulhydrater ? Da min kropstype er mellem mesomorph og endomorph vil jeg selvfølgelig helst ikke tage for meget fedt på men ønsker at smide små 10kg muskler på (min vægt er 78kg, 16% fedt) Mvh Kim
  19. Tilføjelse af masse

    Ah .. tja fordi det tager så lang tid at få det af igen og jeg gider ikke rende rundt med "dunk" nu hvor jeg endelig er fri for den
  20. Tilføjelse af masse

    Det er jeg skam heller ikke .. bruge UDO's som primære fedt kildt og det stads det sparker bare røv .. well det og så mandler
  21. Tilføjelse af masse

    Jeps men 40/30/30 er til når man skal cutte .. 30/40/30 er til at gaine .. anyway nu prøver jeg at køre med den i 3 uger og se hvad der sker .. med mindre jeg ligefrem taber mig så må jeg så smide nogle ekstra KCAL på .. mon ikke 500KCAL ad gangen er tillpas ?
  22. Er det nok?

    em .. 1½kg fedt om ugen tror jeg ikke på .. der ryger også noget masse hvis du taber så meget .. jeg ville nærmere sige ca 500g - 1 kg MAX
  23. Tilføjelse af masse

    Næppe, det er dog ok retningslinjer, nok endda overkill på proteinmængden. For dig med et indtag på 3000kcal giver den fremgangsmåde i øvrigt en fordeling på 26/54/20 Hvis man tror der er noget magisk ved 30/40/30, så er man godt naiv. Man kan godt tabe fedt og gaine muskelmasse i en periode hvor man totalt set er i underskud, det er bare nemmest for folk der ikke er i form, er overvægtige eller ikke har trænet særlig længe, og underskudets størrelse skal heller ikke være for stort. <{POST_SNAPBACK}> tja pt har jeg trænet i 2 ½ år hvor jeg så har brugt tiden på at først tabe 35kg (på en måde hvor både muskler og fedt røg) og nu vil jeg gerne have massen tilbage .. bare ikke fedtet .. problemet er at jeg har prøvet at gøre med retningslinier der hedder 25% protein, 20% fedt og resten kulhydrater men det jeg får ud af det er fedt og ikke muskler .. selv da jeg 'cuttede' røg der musker og ikke fedt (selv ved 2500KCAL). Jeg har endda også kørt med 40/40/20 som jeg desværre heller ikke havde det store held med. måske er det mængden .. altså at 3000KCAL bare ikke er nok og jeg skal prøve at smide 500KCAL på hver uge der ikke sker noget i vægt forøgelsen ?
  24. Tilføjelse af masse

    Oh nej endeligt ikke .. jeg ønsker at smide fedt men også at tage på i muskler .. jeg vil gerne op og veje ca 90kg men da jeg er endomorph tager jeg ret let på i fedt og det vil jeg helst undgå .. måske fik jeg skrevet spørgsmålet lidt kryptisk .. sorry
  25. timing af måltider

    Hejsa, Jeg har i et stykke tid kørt med 7 måltider fordi når jeg træner om morgen (6.30) ville jeg gerne have lidt mad før træning .. og hvis man så skal spise ca hver 3 time bliver det til ca 7 måltider .. jeg ville egenligt gerne skære ned på et af dem så derfor ville jeg gerne vide hvor vigtigt det er at få et måltid før træning (altså træne på tom mave) .. mit mål for tiden er at tilføje nogle muskler og så cutte til næste sommer