Yetti

Medlemmer
  • Content count

    1,428
  • Joined

  • Last visited

About Yetti

  • Rank
    Medlem

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Hulen

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Konkurrenceidræt, kondition og styrke!
  1. Knæskade: Løberknæ / IT band Friction syndrom

    Hvorfor i alverden kan man ikke udstrække tractus iliotibialis?
  2. Tak.. I såfald tror jeg faktisk, at jeg har hørt om pågældende resultater.
  3. Ja, rent teoretisk har du selvfølgelig ret. Men det afgørende spørgsmål i dette tilfælde er vel, om det rent faktisk er plausibelt, om det finder sted i denne kontekst - her vil jeg nok stille mig skeptisk taget træningsregimet i betragtning.
  4. Hej Bukse. Vil du ikke vøre flink at ligge en reference (gerne flere) på ovenstående water retention efter styrketræning. Vil du være flink at referere til ovenstående studier ifht. glykogendepoter. Det lyder som voldsomme ændringer. De fleste forskere, der arbejder med området muskelvækst i form af styrketræning mv., har lagt/ligger en del tid under vægtene...
  5. Mystisk knæproblem

    Du bliver nok nød til at være mere uddybende i s´din beskrivelse. hvornår, hvordan opstår problemet osv. Jo flere detaljer, jo bedre råd.
  6. Fodbold og konditionstræning

    Hvad er formålet med din fremgang i kondition?
  7. Bands til squat

    Pakke.., som du allerede har svaret på. take endnu engang
  8. Bands til squat

    Tak, nogle du kan anbefale?
  9. Bands til squat

    Hej. Nogle der kan sige god for et bestemt mærke, eller andet man skal kigge efter, når man snakker bands til squat, dødløft osv.? Tak, Yet
  10. Udtrætning under et enkelt sæt...

    Tak for feedback! Jeg holder mig til den metaboliske udtrætning i denne omgang..., men jeg tvivler nu stadig, når vi snakker helt tunge belastninger :) Det må kommer an på en prøve - hvem ligger lår til?
  11. Udtrætning under et enkelt sæt...

    Ja, det er muligt, at det er så simpelt. Umiddelbart tror jeg du har ret i, at metabolisk træthed spiller en væsentlig rolle, når vi snakker 8-12 gentagelser, men jeg tvivler på, at vi har fat i den samme mekanisme, når vi snakker helt tunge belastninger (1-5RM)... Spiller CNS ind her?
  12. Kære Molboer. Jeg har aldrig tænkt over dette før, og det skal umiddelbart tilskrives, at det bare virkede så naturligt, at man stopper sit 5RM sæt efter 5 gentagelser. Jeg har ledt vidt og bredt efter en forklaring på, hvorfor man udtrættes under et enkelt sæt.. Enten er der ikke nogen, der har undersøgt det, fordi svaret er himmelråbende enkelt, eller alternativt fordi man det er svært at undersøge. Nogle bud?
  13. Vægttræning og korrekt teknik.

    Jeg spørger, fordi min opfattelse er i den modsatte retning. High bar = længere vægtstangsarm, hvilket vil forårsage, at løfteren formentligt arbejder mere horisontalt relativt til vertikalt over hele torso. Hvis du mener, at han er tvungent til at arbejde aktivt i overkroppen i high bar, så er jeg selvfølgelig enig. Men det er vigtigt, at han har fokus her, da mange falder sammen i overkroppen. I så fald hvorfor vil du have ham til det? Ps. Jeg spørger af ren faglig nysgerrighed, som ikke skal forveksles med kværulanteri :)
  14. Vægttræning og korrekt teknik.

    Hvorfor højt?
  15. post workout meal - myth?

    http://www.motion-online.dk/kost_og_kosttilskud/ernaering/timing_af_proteinindtag_er_afgoerende_for_udbyttet_af_styrketraening/ Ældre mennesker, men bestemt overførbart til begge køn af alle aldre.