Dardar

Medlemmer
  • Content count

    20
  • Joined

  • Last visited

About Dardar

  • Rank
    Nyt medlem
  • Birthday 12/12/1982

Contact Methods

Profile Information

  • Sted
    Hvidovre

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Styrke og konditions træning, sundhed.
  1. Kraftig overvægt - Hvilken motions-form?

    Hej Nico, jeg kan fortælle dig lidt om mine egne erfaringer. Da jeg var 18 vejede jeg 125 kg og jeg er kun 170 høj, så var en lille fed dværg. En dag besluttede jeg mig til, at nu skulle der ske noget. Det første jeg droppede var alkohol og div. junk food. Begyndte at spise kylling, fisk, grøntsager( specielt spinat) brune ris, det er vigtigt ikke at sulte sig. Samtidig med det begyndte jeg at gå ture om morgen og aften samt lidt løb + styrke træning om eftermiddagen. For hver uge kunne jeg gå og løbe længere og blev stærkere. Da der var gået 14 mdr. vejede jeg 75 kg og var fit så der er håb. Du skal bare gi den gas:) Det der er vigtigt i dit sammehæng er at du skal passe på du ikke overbelaster dine knæ med for meget kondi, jeg ville måske vælge at skifte de 10 min cykling med noget andet, da du cykler frem og tilbage til centeret. Så heller bruge tiden med noget vægttræning, på den langesigt er styrketræning bedre end kondi træning set over en hel dag med hensyn til kalorie forbrænding; dog ikke sagt du ikke skal lave kondi:) Det er vigtig at når du begynder at styrketræne at du ikke løfter tunge vægte/ tungt på maskiner men at du starter blødt ud, så du ikke får skader som bremser din træning.
  2. Burde være fysisk umuligt?

    Hejsa, nu ved jeg ikke lige hvad dine kropsmål er (højde,vægt,alder osv.) men 1400 kcal om dagen er meget lidt sær med din træningsmængde, du skal huske på at man skal "spise" for at tabe sig, ligenu lyder det til du sulter din krop og så går den i defensiv mode, hvilket vil sige den holder på fedtet. Angående medicinen, så er det korrekt at flere midler har den bivirkning at man tager på, her skal du opsøge din læge og fortælle problemet, så du kan få anden medicin, hvilket du er berettigt til. Som nogen af de andre siger, så vil det være en god ide at skifte frugten ud med sunder nødder og masser af grøntsager (fiber til maven, meget vigtigt) så husk en masse kød, proteiner mætter godt, men det er også vejen frem til vægttab. Du kan evt. kickstarte dit vægttab ved at tag en dag hvor du spiser en masse fed mad uden for mange proteiner. Det giver kroppen et chok og derfor kan du måske komme ud af dit stall mode ( vægten ligger stille).
  3. Kondibaner, motionsparker, osv.

    http://www.gomotion.dk/pe1.asp?p_id=300
  4. Vægttab i detaljer

    ja dem er har jeg en del af ved skulderne, men ellers har jeg bare nogle mere hvide strækmærker, men hvis du kommer ud i stærk sol, bliver de meget følsomme. Man kommer jo aldrig af med dem på en naturlig måde. Men ved at gå langsomt men sikkert frem med vægttab, vil huden også følge bedre med og dermed kan man måske udgå nogle strækmærker.
  5. Vægttab i detaljer

    Hey Romanbif, Det lyder godt det du er igang med, har selv haft det samme problem, jeg har selv været meget overvægtig, min vægt var 125 i 2003, nu er vægten på 85 og godt pumpet *GG*, men du skal lige tag højede for at du får meget løst mave skind og det er svært lige at få rettet op på, så jeg vil ikke øge mit vægttab alt for meget, da din krop også skal følge lidt med. Desuden er din hårde træning fint, men¨på et tidspunkt kan din krop gå lidt død og det samme med dit vægttab, så du skal passe lidt på du ikke overtræner. Men held og lykke med træningen og vægttabet.
  6. Smerte i UNDERARM og KRAVEBEN!

    Hey Bash, Jeg har haft de samme problemer med underarmen, jeg havde også meget store smerter i ca. et halvt år det var på grund af overbelastning, men jeg overvandt smerten ved at køre en intensiv kur af fiske olie, ved primært at indtag 3 kaspler med fiskeolie hver dag, samt jeg spiste fisk dagligt, fisk som laks og fladfisk. Det gjorde jeg i et par måneder, samt jeg holdte en pause i det tidsrum fra træning, det har hjulpet mig. Nogen folk siger dog at fiskeolie ingen indflydelse har på det, men jeg har haft stor fremgang ved at gøre det på den måde jeg har beskrevet. Men ellers gå til sportslæge og høre af.
  7. Fede videoklips!

    haha mine begræsninger, går nok lidt længere end hvad de her drenge gør *gg* bænker 140 kg seks gange max 150 kg så tror der skal lidt mere til at slå mig ud af kurs..
  8. Fede videoklips!

    haha okay.. de må spise noget god mad så, jeg er sikker på superman kunne bænke det da han var 16 men har lidt svært ved at tror på det andet. Så skal de ha været ude for den sammen behandling som ham den syge knægt fra USA som er blevet vist på TVdanmark et par gange.
  9. Fede videoklips!

    sikke mange stærke 16 årige drenge der er herinde, nu er ik sikker på det er kilo og ikke pung i løfter
  10. Hvad gør jeg galt?

    Hejsa tulle, vil høre om du bruger meget tid på at styrke træne eller laver du kun kondi træning, for hvis du træner en del styrke træning skal du regne med at dine muskler vokser og det giver dig lidt mere vægt på kroppen og det er ikke altid dårligt da du så muligvis har tabt fedt masse, har du fået tjekket din fedt %?
  11. Gladiator Gym

    Hvis det er, ligger der også workout2000 bag rødovre centeret, hvis i bor forholdsvis tæt der på, det er også godt sted, håndvægte op til 65 kg og der er nye maskiner :4thumbup: . Det koster 285 kr, pr mdr over pbs.
  12. hvor mange gange om ugen?

    Jeg spiser fisk hverdag stort set, lige fra toske,laks,tun og ørrede og det har jeg gjort i snart 7 år jeg har da ikke taget skade af det endnu tror jeg*GG* Ifølge min sportslæge/ernærings ekspert er jeg frisk som en havørn, har nemlig også tænkt over det med tungmetaller og har spugt om netop det spørgsmål til ham og han siger at alt det andet man indtager om dagen er mere farligt end fisk med tungmetaller, f.eks frugt som ikke er økologisk er lang mere skadelige på grund af alle de kemikaler der er i nu til dags. Det med æggende, jeg indtager hver anden dag æg og i pænt store mængder( laver røræg skal der jo bruges lidt æg til *S*) og mit kolestorol er helt fint. Men det er vel også forskelligt for person til person.
  13. Lige holdt tre månedes pause, men armen er en str. 45 alligevel
  14. mange tak for hjælpen. ja jeg ved det med 2 indlæg, var bare ikke sikker på hvilken en jeg skulle skrive den under, så er opmærksom på det. men vil da lige kigge på dine links
  15. hey.. jeg vil høre om der er nogen som kender til bryst og andre muskel øvelser, som kan laves derhjemme, det skal siges at øvelserne skal være nogen som laves uden bænk, da der er kun håndvægte og gulv som redskab for øvelserne, hvis i har en eventuel illustration fra nettet ville det være kanon