til_lykke

Medlemmer
  • Content count

    741
  • Joined

  • Last visited

About til_lykke

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 07/05/1982

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Århus N
  1. Våddragt til triathlon

    Okay, så er det jo ikke andet for end at komme i bølgerne
  2. Våddragt til triathlon

    Så har jeg fået min Blue Seventy Energie (ikke Synergie som jeg troede) og den er jo lækker ud. Jeg er dog lidt bekymret for om den måske er for lille, for jeg kan ikke lukke den på ryggen selv og jeg føler ikke helt at jeg har "fri armgang", når jeg tager svømmetag. Dragten er en medium tall, hvilket svarer til 76-86 kg (vejer selv 82) samt 180-188 (er selv 187) og den næste størrelse hedder 80-90 kg og 182-190. Hvad er dine erfaringer?
  3. Våddragt til triathlon

    Jeg er sprunget ud i en Blue Seventy Synergie - det var også det mærke jeg har fået anbefalet andre steder fra. Jeg fik den for 3200, fra ny, hvilket jeg umiddelbart kan finde frem til er en okay pris. Lyder det helt skævt? Tricket med vaseline vil jeg helt sikkert tage til mig, men umiddelbart lader det til at folket i klubben er fans af babyolie (....det lyder snart som et helt orgie ) fremfor shampoo. Jeg har i øvrigt problemer med mine svømmebriller. Hvis de skal holde tæt, så skal de sidde så stramt at jeg får meget markante ringe omkring øjnene hvor brillerne har siddet. Var det i øvrigt ikke dig der lavede en 10x ironman for et par år siden?
  4. Våddragt til triathlon

    Hej folks! Jeg er på udkig efter en våddragt til triathlon og jeg ved ikke ret meget om mærker, egenskaber, mm. Jeg er umiddelbart på udkig efter en dragt i prisklassen 2500-3000,. Er der nogen der har erfaring med den slags og kan anbefaler mærker mm.?
  5. Fullbody

    Det var squtte meget... Er det af restitutionshensyn?
  6. Fullbody

    Kunne du ikke prøve at smide et eksempel på hvordan din uge har set ud med øvelsesvalg og # sæt?
  7. Fullbody

    Hvad mener du med ovenstående?
  8. Fullbody

    Dvs. et eksempel på et 2-dages program kunne være (med skift mellem dag 1 og 3): Dag 1: Squat 5x5 DB incline bench 3x8 Military 3x8 DB curls 3x8 Rotator cuff Dag 2: BB Bench 5x5 Bent over rows 3x8 Hyperextensions 3x8 Dips 3x8 Mave Dag 3: DL 5x5 BB incline bench 3x8 DB shoulder 3x8 BB curls 3x8 Rotator cuff Bedre?
  9. Fullbody

    Udenfor håndboldsæsonen har jeg fint tid til at træne 4-5 gange om uge, men jeg har måtte erkende, at det ikke kan lade sig gøre, når der skal afsættes tid til 3x håndbold om ugen. Jeg har tidligere kørt 2-dags split, men hvis jeg kun kommer ned og træne 2-3 gange om ugen, så synes jeg ikke det er hensigtsmæssigt. Jeg er derfor igang med at strikke noget fullbody sammen som jeg gerne vil have lidt feedback på. Programmet skal ikke nødvendigvis være håndboldspecifikt, men det skal være fokuseret omkring de tre basisøvelser. Jeg træner håndbold tirsdag og torsdag og jeg har derudover kamp om søndagen, så det bliver plads til ca. 1,5 times træning på 2-3 af følgende dage: mandag, onsdag, fredag og lørdag. Umiddelbart havde jeg tænkt på følgende (tror måske volumen bliver for stor, men lad høre...): Squat 5x5 DL 5x5 BB Bench 5x5 Chinups 6, 5, 4, 3, 2, 1 (hvad jeg lige magter pt.) DB incline bench 2x8 Military 2x8 Mave (af en eller anden art...) Overvejer at smide dips og måske biceps curl på, men så er jeg bange for volumen først bliver for stor... Hvad synes I?
  10. Hvad spiser du lige nu?

    Så synes jeg sgu, at min menu er mere spændende
  11. Hvad spiser du lige nu?

    Bland-selv slik fra tanken og Tuborg Squash
  12. Træningsprogram under cut

    Ligemeget om du kører det under cut eller ej, så synes jeg du skal smide en ekstra øvelse ind pr. træningspas, for ellers bliver det lidt for meget et 4-dags spilt for min smag. Dvs. den dag du kører din bænk-cyklus lægger du en ekstra 3x8-øvelse ind med skuldertræning.
  13. Træningsprogram under cut

    Ja, er det ikke det tråden handler om? Jeg bruger dog også programmet en gang imellem offseason (hvis jeg har sådan en ), men under cut fjerner jeg typisk en 3x8-øvelse eller et par sæt pr. træningspas. Nu ligger mit kalorieunderskud på 8-1100 kcal om dagen, så der ryger lidt FFM, men det kan man vist ikke undgå når man kører med underskud i den størrelsesorden. Men jeg giiiiider ikke cutte over 3-4 måneder, det er jeg for glad for mad til. Så hellere køre det lidt ekstra strengt i 8 uger og lade det koste lidt ekstra masse - det kommer alligevel hurtigt igen.
  14. Træningsprogram under cut

    Jeg er blevet rigtig glad for at køre tunge singles og 5x5 i de store øvelser (inkl. military) inspireret af TJs Alt. Hyp. Derudover kører jeg 3x8 i de mindre øvelser, hvor jeg stiger med 2-3% i vægt pr. uge.
  15. Kosttilskud mod blå mærker

    Jeg har tidligere oprettet denne tråd, hvor jeg spurgte om det kunne passe, at man fik nemmere blå mærker ved en lav BF%, hvilket jeg fandt frem til var sandsynligt. Kan man få et kosttilskud som modvirker blå mærker? -jeg er ved at være lidt træt af, at de kommer så nemt som det gør.