Tulletøsen

Medlemmer
  • Content count

    27
  • Joined

  • Last visited

About Tulletøsen

  • Rank
    Nyt medlem
  • Birthday 01/07/1985

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Sted
    Odense

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Styrke, kondition og vægttab
  1. Hvad gør jeg galt?

    Styrketræner temmelig lidt for tiden, desværre. Men var til opfølgning på mit program i går og har faktisk alligevel taget ca. 1 1/2 kg. muskler på i løbet af de sidste 2 måneder - og har fået betydelig bedre kondition. Så det står ikke helt så slemt til som jeg frygtede! - og i morges stod vægten på 80,0! Tror jeg skruer mit indtag op til omkring 1600 kcal pr. dag de næste 14 dage og ser hvad der sker
  2. Hvad gør jeg galt?

    Jeg bruger Helsevagten Online - et kostprogram. Vejer AL min mad og taster ALT ind - også i weekenden og mit gennemsnitlige indtag er så de der 1420 når jeg trækker min motion fra. Der er kalorier i frugt og de bliver OGSÅ talt med - jeg er altså ikke direkte dum selvom jeg ikke kan finde ud af at tabe mig! Spiser hverken is eller chokolade hver dag - langtfra! Men vil da gerne indrømme at der ryger 50 gram is ind en gang hver anden uge - eller et stykke bounty om fredagen Så det syntes jeg også lige skulle med i min opremsning. På en normal 'stille' dag uden specielt meget fysisk aktivitet ligger jeg ca. 1100-1200 kcal under mit ligevægtsindtag. Og ja, jeg 'hygger' mig med gåture - men det er vel bedre at jeg kan finde tid til en halv times rask gang end slet ingenting?! Eller skal jeg bare droppe gåturene hvis jeg ikke har mulighed for at komme til spinning 5 gange om ugen?
  3. Hvad gør jeg galt?

    Tak for svar :4thumbup: Jeg skriver ALT ned - virkelig. Forsøger at røre mig hver dag med f.eks. en rask gå-tur eller en cykeltur. Går normalt til spinning 1-2 gange om ugen men har ikke tiden til det lige nu (men der skete nu heller ikke noget særligt på vægten da jeg spinnede, styrketrænede OG talte kalorier - faktisk skete der 'mest' når jeg har holdt pause) Er det helt umuligt at tabe sig kun vha. kosten? Ikke fordi jeg vil forsøge for jeg kan godt lide at være aktiv i min hverdag Jeg har forsøgt at tabe mig i snart et år. Vejede 86 kg. i juli sidste år så der er da røget 5-6 kg foreløbig - men det går bare sindsygt langsomt lige nu. Mht. kartofler og pasta så er det måske en gang eller to om ugen jeg spiser det - hvis det går vildt for sig. Er ikke så vild med det nemlig så det er mest hvis jeg 'er i byen' eller hvis jeg mangler en masse kcal for at nå op på de 1500 kcal. Hvorfor må man ikke spise slik et par gange om ugen hvis man holder sig i dagligt kalorieunderskud? Jeg ligger jo ca. 1200 kcal under mit ligevægtsindtag dagligt!!! Jeg tænker lidt på om jeg spiser 'for lidt'? Det var faktisk næsten som om det gik bedre da jeg spiste mere!? Men det kan vel ikke passe? Fatter bare slet ikke at der ikke sker noget når jeg nu prøver sådan.
  4. Hvad gør jeg galt?

    Jeg regner med at 100 ml er ca. 50 gram. Prøvede at veje de 650 ml is der er i pakken og det vejer ca. 320 gram så det skulle passe meget godt ikke? - men tak for hjælpen! :4thumbup:
  5. Hvad gør jeg galt?

    Jeg vejer mig altid om morgenen efter toiletbesøg og før maden. Og jeg er meget omhyggelig med også at indtaste de ting der 'lige ryger indenbord' - men planlægger normalt meget nøje hvad jeg må/skal spise og hvor meget incl. 'godbidder'. Bruger Helsevagten Online til at indtaste min mad i og den skulle da være rimelig præcis!? Har naturligvis selv oplevet det med at svinge 1 - 1,5 kg fra dag til dag afhængig af hvor meget jeg har spist osv. Men det burde vel 'udligne' sig på en eller anden måde og samlet set bringe min vægt ned over tid når jeg er i kalorieunderskud? Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre
  6. Hvad gør jeg galt?

    Jeg spiser sådan cirka hele tiden :4mewantfood: Plejer at starte med en god portion havregrød eller Cheasy yoghurt med All Bran eller Fiberkost (sådan en gul 'mælkekarton') Så har jeg en masse frugt og grønt med på arbejde f.eks. gulerødder, agurk, blommer, kiwi, clementiner og evt. lidt rosiner som jeg gnasker på fra ved 9-tiden til frokost. Frokosten består som regel af en god solid sandwich med salat eller ris kogt med grøntsager eller kylling/kalkun og grøntsager. Om eftermiddagen gør jeg kål på det sidste frugt/grønt og evt. et stykke chokolade. Aftensmaden er oftest masser af grøntsager og kylling/kalkun/magert svinekød + evt. lidt pasta eller couscous. Efter maden spiser jeg måske et stykke frugt, en portion yoghurt eller lidt is fra ISIS - det kan også ske at jeg snupper et stykke Fiber-knækbrød med lidt hjemmelavet ost af Kvark 1% - hvis jeg overhovedet spiser noget. Jeg bestræber mig på at drikke ca. 2 liter vand om dagen og hvis det skal smage af noget drikker jeg light-cola, light-iste eller light-saft blandet op med vand. I weekenden tillader jeg mig et stykke kage eller sovs til maden eller lignende da jeg oftest er hjemme ved mine forældre. Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg gør forkert - men måske kan andres 'friske' øjne få øje på det jeg er kørt sur i
  7. Hvad gør jeg galt?

    Kvinde, 21 år, 175 cm høj. Startede ud med at veje 84 kg. Jeg har siden midt i januar forsøgt at omlægge min kost for at tabe mig og er i den forbindelse begyndt at tælle kalorier. Jeg har fiflet lidt rundt for at finde ud af hvor meget jeg skal indtage for at tabe mig. Der røg ca. 3 kg. den første 1 1/2 måned men det virker bare slet ikke mere :( Den sidste måneds tid har jeg så bestræbt mig på et dagligt indtag på 1500 kcal - og måske 2-300 kcal mere i weekenden. I mit kostprogram kan jeg se at mit gennemsnitsindtag for den sidste måned er 1668 kcal pr. dag og jeg har gennemsnitligt forbrugt 248 kcal pr. dag ved motion - dvs. netto 1420 kcal pr. dag. For en måned siden vejede jeg 81 kg. - det holdt jeg i ca. 14 dage hvorefter jeg kom op på 81,6 kg. et par dage. For en lille uges tid siden var jeg nede på 79,8 kg. et par dage men nu er jeg næsten tilbage ved udgangspuntet, nemlig 80,9 kg. Det hele står altså rimeligt stille for tiden på trods af at der ikke er større udsving i mit daglige indtag end måske +/- 50-100 kcal til hverdag og de der 2-300 kcal mere i weekenden. Men sammenlagt giver det da et pænt underskud - et indtag på 1400 kcal pr. dag BURDE da skrælle noget fedt af mig - ikke? Jeg er ved at gå helt død i det her.. er så led og ked af mig selv og vil så frygteligt gerne smide de her sidste 8-9 kg så jeg kan holde ud at se mig i spejlet. Synes selv jeg spiser rimelig sundt med masser af grøntsager, frugt og fibre hver dag. Der ryger da lidt slik og chokolade ned - men sørger altid for at holde mig ca. på de der 1500 kcal pr. dag. Men hvor meget mindre skal jeg spise? Føler ikke at jeg mangler noget nu.. har dog ikke den store energi hele tiden og jeg tror ikke jeg kan spise 'mindre' uden at få det dårligt.
  8. Energiundskud for vægttab på 1,5 om ugen

    Men hun må da ikke gå under sit basalstofskifte/hvilestofskifte der er på ca. 1600 kcal pr. dag - må hun?
  9. Mest proteinholdige Arla-produkt

    Og jeg vil så lige gøre opmærksom på Fromage Blanc/Kvark 1% fra Karolines Køkken Næringsindhold pr. 100 g Energi 310 KJ Protein 12 g Fedt 1 g Kulhydrat 4 g Det er en form for friskost og er temmelig 'tung' i konsistensen. Jeg rører det af og til op med hvidløg, salt og peber til en lækker smøreost, eller blander det i min Cheasy yoghurt om morgenen (forhold 1:1) for at få en mere cremet konsistent og nogle gode proteiner.
  10. Hvad gør i ?

    En portion Cheasy Vanille yoghurt med en smule vanillesukker og en teskefuld kanel er sødt og tager sliktrangen uden at indeholde ret mange kalorier. Det hjælper mig når jeg er ved at dø efter et stykke chokolade
  11. Ligevægtsindtag?

    Tusind tak Cat og Anders! Jeg vil forsøge mig med din justerings-model allerede fra i dag - det er bare VILDT meget mad man skal have for at nå 2500 kcal, men det lyder fornuftigt at finde frem til ligevægtsindtaget på den måde. Tak fordi du gad skære det ud i pap for mig
  12. Ligevægtsindtag?

    Har lige justeret lidt og vedhæfter en 'normal' dag uden træning. Det jeg ikke helt fatter er om det underskud på f.eks. 500 kcal pr. dag man 'skal' have når man forsøger at smide nogle kilo - skal de tages fra Basalstofskifte eller fra Totalforbrug? Hvis det er fra Basalstofskifte skal jeg jo så have omkring 1200 kcal pr. dag - hvis det er fra Totalforbruget skal jeg have omkring 2250 kcal pr. dag. Det er jo temmelig meget!!! På Helsevagten.dk anbefaler de mig at indtage ca. 1400 kcal pr. dag hvis jeg vil tabe 10 kg. på 20 uger (beregnet ud fra højde, vægt og dagligt aktivitetsniveau). Jeg har kontorarbejde men får vel brændt en 3-400 kcal af pr. dag ved forskellig motion i løbet af ugen. Det betyder at jeg reelt set indtager lige omkring/over 1000 kcal pr. dag. Hvis jeg i stedet indtager 1750 kcal. (Basalstofskifte) indtager jeg reelt ca. 1300-1400 kcal. om dagen. Jeg er klar over at den almindelig mening på MOL er at det er 'dumme' spørgsmål og at jeg skal prøve mig frem selv - og det er også fint nok! Jeg har bare INGEN erfaring med det her og for mig at se er der rimelig meget forskel på et dagligt indtag på +/- 400 kcal og hvis jeg kunne få en lillebitte pejling af om hvilket indtag der (sandsynligvis) ville være bedst at lægge ud med ville det virkelig hjælpe. Indtag2.tiff
  13. Ligevægtsindtag?

    Et lille 'ekstra-spørgsmål': Jeg har hørt at man ikke må spise færre kcal end sit basal-skofstifte (1733 for mit vedkommende) Kan det passe? Og hvilken forklaring følger med? Det er da ret mange kalorier hvis jeg gerne vil tabe mig, er det ikke?
  14. Hvilket program bruger I til kcal tælling?

    Jeg er også ved at prøve det gratis i en uge - og har allerede bestilt et halvt års abonnement! Synes det er alletiders, fordi det er online og jeg har ikke Exell derhjemme. :4thumbup:
  15. Ligevægtsindtag?

    Ja, det kan jeg godt se idéen i. Problemet er jo bare at der er riiimelig stor forskel på 1733 og 4006 kcal om dagen Jeg har hørt at kvinder der ønsker at tabe sig skal ligge på omkring 1200 - 1500 kcal om dagen - kan det (eventuelt og med diverse forbehold for justeringer osv.) også gælde for mig? Jeg er 21 år, 175 cm høj og vejer 84 kg. På forhånd tak!