Sputnik

Medlemmer
  • Content count

    1,032
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Sputnik

  1. Sputnik's Log

    Velkommen til min logbog! Alle kommentarer og indlæg både seriøse og useriøse er meget velkomne. The facts: Køn: M Alder: 30 år Højde: 1,75 m Vægt: 62 kg (21/8 2002) 70 kg (17/1 2005) Træningsinteresser: Både kredsløbs- og styrketræning. På grund af skindebensbetændelse plus andre småskader har træningen det sidste halve år udelukkende bestået af styrketræning. Er langsomt begyndt på kredsløbstræningen igen. Kredsløbstræning: Målet med min kredsløbstræning er engang at løbe et marathonløb. Pga skaderne har jeg ikke løbet i ½ års tid, men begynder nu træning på fortrinsvis ro-ergometer. Vil veksle mellem dette og motionscykel, stepmaskine, rulleskøjte løb, og forhåbentlig snart rigtig løb. Tider på Concept II: 2.000 m: 7"33,8. (30/4 02) 5.000 m: 20"07,5. (21/9 04) 10.000 m: 41"46,5. (13/11 02) 21.098 m: 1'34"49,2. (23/1 02) Motionsløb Sønderborg Natløb 2012: 6 km @ 33:32 (5:35 pr km) 2013: 6 km @ 30:00 (5:00 pr km) Ny rute 2014: 6 km @ 31:06 (5:11 pr km) Ny rute (igen) 2015: 6 km @ 27:43 (4:37 pr km) Gendarmløbet 2012: 10,3 km @ 54:51 (5:20 pr km) 2013: 10,3 km på 54:03 (5:15 pr km) 1864-løbet 2013: 6,04 km @ 31:21 (5:13 pr km). Styrketræning: Mit møde med MOL har virkelig ændret min styrketræning. Før var den ustruktureret og bestod næsten udelukkende af isolationsøvelser, og bentræning var vist ikke så vigtig. Nu er den mere struktureret og involverer mange basisløft. Jeg er startet på et 4-split-program i sidste uge. Dette bliver nok skåret til 3-split eller 2-split i løbet af efteråret, når løbetræningen forhåbentlig kommer til at tage mere og mere over. Da mange af øvelserne er nye for mig, kører jeg i øjeblikket med lav vægt for hele tiden at have kontrol over øvelsen og forbedre min teknik. Jeg har ikke noget specifikt mål med styrketræningen, synes bare det er sjovt og giver en god fornemmelse i kroppen bagefter. Når teknikken er på plads, og jeg starter på et rigtigt træningsprogram, skal der nok komme nogle mere konkrete mål med træningen. Max løft: 1RM 1/8 02: Squat: 50 kg Bænkpres: 60 kg Dødløft: 70 kg Total: 180 kg 1RM Nu: Squat: 97,5 kg (3/5 06) Bænkpres: 77,5 kg (21/12 05) Dødløft: 140 kg (6/5 06) Total: 315 kg 5x5: Squat: 78 kg (18/12 02) Bænkpres: 67,5 kg (2/2 06) Dødløft: 102,5 kg (18/3 06) 2x10: Squat: 67,5 kg (17/7 06) Bænkpres: 55 kg (17/7 06) Dødløft: 80 kg (30/6 04) Dette var kort om min træning. Skriv endelig - det gør det hele lidt sjovere.
  2. Sputnik's Log

    18/10 13: Løb 3,18 km på 14:50 (4:40 pr km / 12,9 km/t). Fin tur. Årets hurtigste tur: 1 km @ 3:52 Årets længste tur: 10,3 km @ 5:15
  3. Sputnik's Log

    16/10 13: Styrketræning med håndvægte
  4. Sputnik's Log

    14/10 13: Styrketræning med håndvægte 15/10 13: Løb Opvarmning og nedjogging plus 1 km @ 3:53 (15,5 km/t). Årets hurtigste tur: 1 km @ 3:52 Årets længste tur: 10,3 km @ 5:15
  5. Sputnik's Log

    5/10 13: Løb 3,18 km på 15:04 (4:44 pr km / 12,7 km/t). Lidt vrøvl med skinnebenene 6/10 13: Styrketræning med håndvægte 11/10 13: Styrketræning med håndvægte 12/10 13: Løb 3,18 km på 15:23 (4:50 pr km / 12,4 km/t). Rolig tur uden problemer med skinneben
  6. Sputnik's Log

    28/9 13: Løb Har haft lidt skinnebensbetændelse siden gendarmløbet og har derfor holdt pause indtil i dag. Opvarmning og nedjogging plus 1 km @ 3:52 (15,5 km/t). Årets hurtigste tur: 1 km @ 3:52 Årets længste tur: 10,3 km @ 5:15
  7. Sputnik's Log

    8/9 13: Løb Gendarmløbet. 10,3 km på 54:03 (5:15 pr km / 11,4 km/t). Årets hurtigste tur: 3,18 km @ 4:23 Årets længste tur: 10,3 km @ 5:15
  8. Sputnik's Log

    5/9 13: Løb 3,18 km på 16:20 (5:08 pr km / 11,7 km/t) En rolig tur i sensommervarmen. :) Årets hurtigste tur: 3,18 km @ 4:23 Årets længste tur: 6,04 km @ 5:13
  9. Sputnik's Log

    2/9 13: Løb 5,00 km på 23:38 (4:44 pr km / 12,7 km/t) Årets hurtigste tur: 3,18 km @ 4:23 Årets længste tur: 6,04 km @ 5:13
  10. Sputnik's Log

    Siden sidst: Lang sommerferie med kun to løbeture. 4 gange 3,18 km løb som træning til Sønderborg Natløb. Sønderborg natløb (6 km på 30:00). 3,18 km på 15:30. Sporadisk styrketræning. 31/8 13: Løb 3,18 km på 14:35 (4:35 pr km / 13,1 km/t). Årets hurtigste tur: 3,18 km @ 4:23 Årets længste tur: 6,04 km @ 5:13
  11. Sputnik's Log

    14/6 13: Løb 3,18 km på 13:55 (4:23 pr km). Årets tolvte løbetur. Lagde lige lovlig hurtigt ud og sluttede af med en tydelig metallisk smag i munden... Årets hurtigste tur: 3,18 km @ 4:23 Årets længste tur: 6,04 km @ 5:13
  12. Sputnik's Log

    9/6 13: Løb 3,18 km på 14:30 (4:34 pr km). Årets ellevte løbetur. Årets hurtigste tur: 3,18 km @ 4:27 Årets længste tur: 6,04 km @ 5:13
  13. Sputnik's Log

    26/5 13: 1864-løbet Motionsløb i Sønderborg. Ca. 6 km med 81 højdemeter indbygget. Herunder en tur op og ned af trapper og gennem en skyttegrav. 6 km på 31:21 (5:13 pr km). Årets tiende løbetur. :) Årets hurtigste tur: 3,18 km @ 4:27 Årets længste tur: 6,04 km @ 5:13
  14. Sputnik's Log

    20/5 13: Løb 3,18 km på 14:33 (4:35 pr km). Årets niende løbetur. Årets hurtigste tur: 3,18 km @ 4:27 Årets længste tur: 3,18 km @ 4:27
  15. Sputnik's Log

    9/5 13: Løb 3,18 km på 14:10 (4:27 pr km). Årets ottende løbetur. Årets hurtigste tur: 3,18 km @ 4:27 Årets længste tur: 3,18 km @ 4:27
  16. Sputnik's Log

    7/5 13: Lidt styrketræning med håndvægte
  17. Sputnik's Log

    30/4 13: Løb 3,18 km på 14:47 (4:39 pr km). Dejlig aftentur, og årets syvende løbetur. Årets hurtigste tur: 3,18 km @ 4:32 Årets længste tur: 3,18 km @ 4:32
  18. Sputnik's Log

    28/4 13: Styrketræning 2x10x42,5kg squat 2x10x42,5kg bænk 15x42,5kg lægløft 2x10x32,5kg row 8 dips 2x8x62,5kg dødløft 7 pullups 2x10x15,5kg upright row 10x16kg shrugs 2x10x8kg db curls 2x10x14kg overhead triceps ext 10x14kg db pullover 2x15 mavebøjninger 2x10 rygstrækninger 20x3kg saxon bends
  19. Sputnik's Log

    26/4 13: Styrketræning 2x10x40kg squat 2x10x40kg bænk 2x10x30kg row 7 dips 2x8x60kg dødløft 6 pullups 2x10x15,5kg upright row 10x14kg shrugs 2x10x8kg db curls 2x10x14kg overhead triceps ext 10x14kg db pullover 18 mavebøjninger 15 rygstrækninger 20x3kg saxon bends
  20. Sputnik's Log

    21/4 13: Styrketræning 2x10x40kg squat 2x10x40kg bænk 2x10x30kg row 6 dips 2x8x60kg dødløft 5 pullups 10x13kg upright row 10x14kg shrugs 10x8kg db curls 10x14kg overhead triceps ext 10x14kg db pullover 15 mavebøjninger 15 rygstrækninger 20x3kg saxon bends
  21. Sputnik's Log

    20/4 13: Løb 3,18 km på 14:25 (4:32 pr km). Årets sjette løbetur i dejligt forårsvejr. Årets hurtigste tur: 3,18 km @ 4:32 Årets længste tur: 3,18 km @ 4:32
  22. Sputnik's Log

    18/4 13: Transportløb 1,4 km på 7 minutter (5:00 pr km). Stærk modvind, bakker og lidt træt krop. 19/4 13: Styrketræning Lidt styrketræning med håndvægte (Squat, bænkpres, rows, dødløft, shrugs, læg, upright row, pullover, biceps curl, triceps overhead, mavebøjning, rygstræk)
  23. Sputnik's Log

    17/4 13: Lidt styrketræning med håndvægte
  24. Sputnik's Log

    15/4 13: Fodbold 1 times indendørs fodbold
  25. Sputnik's Log

    14/4 13: Løb 3,18 km på 14:37 (4:36 pr km). Årets femte løbetur. Årets hurtigste tur: 3,18 km @ 4:36 Årets længste tur: 3,18 km @ 4:36