"Gen"optræning af "jumpers-knee"


miks
 Share

Recommended Posts

Af flere af mine hold-kammerater har jeg fået "stillet diagnosen" jumpers-knee. Min plan er naturligvis at få stillet en "rigtig" diagnose. Men erfaring siger mig, at den nok ikke er helt tosset det jeg er blevet fortalt.

Mit spørgsmål er derfor: Findes der et træningsprogram der afhjælper denne skade? OG det nytter desværre ikke at holde pause, da jeg dyrker semi-elite idræt.

Jeg sørger for at give mit knæ is i ca. ½ time efter træning. (skulle måske nævne det er Basketball det drejer sig om)

JEg håber der er nogen der har erfaring med dette, og som kan gi' mig gode råd.

På forhånd tak.

MVH

Mikael

Link to comment
Share on other sites

Hej miks, velkommen til MOL :) . Har selv spillet Basket og kender godt til problemet. Jeg døjede med noget schlatter-knæ og det er der jo ikke noget at gøre ved, ud over at passe særligt på (det er også gået væk nu ;) ).

Umiddelbart ville jeg anbefale at gå til en læge eller anden sagkyndig for bekræftning. Vedkommende kan helt sikkert fortælle dig hvad du skal gøre og du er samtidig sikker på hvad det er.

Forresten, lad være med at spille hvis det gør ondt, det gør det bare værre.

Mvh Seb sport-smiley-017.gif

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share