Vægt tab+træning


White18
 Share

Recommended Posts

Hmm fortsæt du såmænd bare træningen. Lad det blive en god vane.

Om du bør tabe nogle kilo før du måske begynder at træne yderligere kommer an på forskellige ting bla, hvor stor du er nu og hvilken træningsform. Vælg en træningsform der ikke belaster knæ,led og ryg for voldsomt, hvis du er meget overvægtig.

Min egen erfaring er det, at starte det hele op for fuld kaliber - dvs kost ændring og træning for fuld skrue ikke hold i længden for mig. Det holdt da længe - men hold op hvor blev jeg træt af det til sidst.

Nu er jeg i gang med kostomlægning og moderat træning. Efterhånden som kiloerne rasler af - er jeg begyndt at træne mere. I starten var det bare gåture mm og nu cykler jeg og træner med små vægte og laver mave/balle/lår øvelser. Det virker godt for mig og er til at overskue. Men jeg har også 20-30 kilo jeg skal af med. Målet er at begynde at løbe - men det bliver ikke foreløbigt pga vægten.

Det kommer selvfølgelig også an på hvor meget man skal ændre sin kost og hvor meget tid man kan afsætte så famileliv også kan fungere og karrieren plejes. Små mål har været vejen frem for mig i dag.

Mht maden er der mange muligheder.

Tælle kcalorier, diætist, DDV, vægtvogterne etc

Jeg selv benytter DDV samt tæller kcal( Excelskabelon til beregning af kcal findes på www.allnatural.dk.) samt benytter mig af det der hedder refeeding og motion.

LN

Link to comment
Share on other sites

Vil gerne af med 20 kg, og er begyndt og cykle igen, også små ture, på 5-7 km, hver anden dag.

Jeg har bestilt en bøtte Therma Power idag, som jeg håber vil hjælpe lidt på tabet. OG så er jeg begyndt og spise et par æbler om dagen, lidt pasta og sådan, istedet for pizza og chips :unsure:

Men det er ik for godt og drikke øl mens man er ved og gå ned i vægt? Mener og ha hørt noget om det endsætter forbrændningen

Mange tak for svarende, lad flere komme :xmas:

Link to comment
Share on other sites

Pasta indeholder pokkers meget energi i forhold til hvor meget det mætter så pas på med et. Skift det eventuelt ud med kartofler eller endnubedre en røvfuld grøntsager.

Øl er også lidt af en energibombe, og alkoholen virker nedsættende på fedtforbrændingen så det er ikke tilrådeligt at drikke for mange af dem.

og så som andre hat sagt... tag tingene lidt ad gange og lad dem blive en vane før du prøver at ændre næste parameter.... så er det lettere og man er ikke så tilbøjelig til bare at opgive og falde tilbage i de gamle vaner.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har bla. gjort følgende: i starten 1 times rask travetur hver dag ( nu kan jeg løbe) Gik i starten til træning i et center men nu løber, traver og svømmer jeg ialt 7-8 timer om ugen.

Morgenmad må du ikke springe over. Jeg har spist lidt, hver 3. time og drukket vand.

Husk tallerkenmodellen= 1/2 tallerken grøntsager til middag. Kig på varedeklarationen og vælg konsekvent den vare med færrest kj når du handler ind. For mig har det handlet meget om at bestemme mig for hvad jeg vil og ikke vil spise. og hvordan. Tag kun den portion ud af køleskabet som du må spise. Tag kun en gang af middagen osv.Jeg har tilladt mig at drikke et par glas rødvin lørdag aften. Spis groft, grønt, fiberrigt og ingen "hurtige" kj - de feder også. man kan godt spise lidt godt f.eks til en julefrokost uden at tage på, så har jeg løbet en ekstra tur.

Som sagt har jeg nu tabt 30 kg. og vægten falder stadig, men nu går det langsommere. :santa2:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share