sygedage


Guest Benjamin64
 Share

hvor mange dage var du syg eller forkølet sidste år. (ikke pjæk)  

103 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Guest PlayboY
-> Vandpyt, jeg vidste ikke det også var en sætning i en novelle, men nu hvor jeg genlæser den, kunne det måske godt lyde som noget, Willy Sørensen kunne have skrevet.

Det var ikke sætningen, men brugen af udtrykket batterier, der stammer fra en børnebog/novelle om to brødre, der saver benet af en ven, fordi han får en hudafskrabning. De overbeviser ham så om at det er et spørgsmål om liv eller død, fordi batterierne vil sprede sig i hans krop. ;)

'Pyt

Haha, jeg kan også husk jeg har læst den børnebog engang.. Seriøst en syg historie, har aldrig fattet meningen med den.. Er det for at vise børn at man ikke behøver være så bange for sygdomme? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke huske et år, hvor jeg ikke har været syg.

Same here - bortset lige fra 2002 :) . Der var det kun hovedpine der engang imellem holdte hjemme.

Hader de folk (læs: kollegaer) som stolt fortæller; "ja jeg har jo ikke haft en sygedag i flere år - gode gener, kaffe og ingen sport holder mig kørende. Du skulle prøve det. Al den sport og sunde mad sender dig lige sengen.". Ja det tror da fanden du ikke har nogen sygedage, for du kommer jo kravlende på arbejde uanset hvor meget snot du har hængende og hvor høj feber du har - og smitter os andre, som ikke gider pine os selv på arbejde :angry: . Bliver man syg, skal man f..... tage at blive hjemme. sådan et kontorlandskab er ideelt for baktusser.

/Bellini

Edited by Bellini
Link to comment
Share on other sites

Ja det tror da fanden du ikke har nogen sygedage, for du kommer jo kravlende på arbejde uanset hvor meget snot du har hængende og hvor høj feber du har - og smitter os andre, som ikke gider pine os selv på arbejde  . Bliver man syg, skal man f..... tage at blive hjemme. sådan et kontorlandskab er ideelt for baktusser.

Good point.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil sgu hellere være syg engang imellem, end at gå og være bange for at være syg hele tiden

Jeg er ikke bange for at være syg, det sker der jo ikke så meget ved en forkølelse eller influenza.

Det må være træls, at leve sit liv i konstant frygt?
Sådan er det heller ikke. Det er nogle små foranstaltninger som jeg ikke tænker nærmere over, det har intet med frygt at gøre.

Desuden glemte jeg at nævne at det også mest gør sig mest gældende i vintermånederne, da erfaringen siger at jeg ellers er garanteret en uges sygdom.

Ville du stille samme spørgsmål til folk der altid tager halstørklæde på når de skal ud i koldt vejr?

Halstørklæde virker ikke så noia-agtigt. -Jeg kunne dog aldrig selv finde på, at bruge et.

Men okay, hvis det er en hobby for dig, så fred være med det. ;)

Link to comment
Share on other sites

tja, før jeg begyndte at træne som cykelrytter var jeg stort set ALDRIG syg - nu har jeg gerne nogle få dage om året. Jeg vil mene at man er mere tilbøjelig til at blive smittet efter hård træning: så man bliver lettere syg :(

Desuden har jeg på fornemmelsen at jeg er mere tilbøjelig til at blive syg når fedtprocenten bliver VIRKELIG lav.

Link to comment
Share on other sites

ja, jeg som altid i mange år har haft mange gange forkølelse, snot etc. - har ikke haft noget (7-9-13) i det sidste år - rettere halvandet... EFTER at jeg begyndte at træne.. &tabe mig ??!

Ja, dvs. jeg har lige været nede 3 dage, men det er så første gang i 18 mdr.!!

/Vivsen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share