At løbe med en Ipod


Dittef
 Share

Recommended Posts

Jeg er netop begyndt at løbe og låner i den anledning min kærestes Ipod (mp3). Men han siger, at den ikke har godt af at blive rystet for meget?! Har I erfaringer med hvad der er for meget- og /eller erfaringer med hvordan man kan stabilisere den?

nu løber jeg med den i min vestelomme- hvor den ligger ret fast, men selvfølgelig hopper den når jeg lander...

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Jeg tror godt der kan være noget om snakken.. Nu er en Ipod jo forsynet med en harddisk, og ikke bare ram som i andre transportable Mp3 afspillere.

Og en harddisk har ikke specielt godt af at blive rystet, da man kan risikere at lave risser i skiverne inden i den, og derver beskadige en masse sektorer.

Dog skal jeg ikke kunne sige om man har taget højde for dette, da den jo er beregnet til at blive transporteret.

Link to comment
Share on other sites

Du kommer ikke til at lave ridser i skiverne, da læsehovedet ikke rører skiven- det er lejerne der siger lyden. Men en normal hardisk kan ikke klare et særligt kraftigt stød. Jeg bruger selv en lille 128mb spiller der kan være i hånden sådan en kan fås til 800-900kr og er en god investering.

Edited by Jesus
Link to comment
Share on other sites

iPoden holder til ALT! Jeg fik en af de første i DK så det er en gammel svend. Jeg har tabt den 100+ gange, rystet den, hoppet med den, kastet med den, sågar spildt protiendrik i den! På intet tidspunkt har den skippet eller hoppet i et track! :)

En enkelt gang gik der ged i den, men heldigvis er der indbygget reperations software, som automatisk fixer fejl på HDen hvis det går så galt.

Det eneste bøvl der er, og det er kun med første generations iPoden, er at batteritiden falder for meget efter en periode. <_<

Link to comment
Share on other sites

Produktet bliver solgt som at man kan løbe med det, så man må antage at det er skabt til dette. Men som Playboy nævner er en harddisk nok ikke det mest optimale medium ift. levetid når den rystes meget.

Hvad kan du gøre?

- Løbe med den i hånden er nok det mest stabile du kan gøre, men det ville jeg selv finde meget forstyrrende

- Der findes armbånd til Mini (Ipod), måske findes de også til Ipod som måske var en mulighed.

- Jeg har brugt et væskebæltet (som man tager rundt om maven) til at opbevare min mp3-afspiller under løb. Det fungererede ganske godt, dog ved jeg ikke om Ipod er for stor til et væskebælte

- Og en lidt mere drastisk handling. Princippet er det samme som væskebæltet blot taper du Ipod'en rundt om maven med sportstape så burde den sidde rimeligt stabilt.

Det var lige hvad jeg kunne se af muligheder.

Krunsj

Link to comment
Share on other sites

Der findes et "overarmsbælte" til den. Tror dog man selv kunne fixe noget lignende til en noget mere overkommelig pris.

SportWrap

Tune Belt

Umiddelbart vil jeg dog ikke mene harddisken går i stykker af at du løber med den, tror mere disse er lavet for at den ikke skal hoppe i numrene.

Hvis problemet er at den hopper i numrene under løbeturen kan du evt. lave en playliste på >32mb da den så skulle gemme hele playlisten i antichok eller hva det hedder, har dog ikke afprøvet dette.

Link to comment
Share on other sites

Jeg løber og cykler meget med min iPod 20 GB version, og indtil videre har den aldrig brokket sig. Jeg har løbet og cyklet, hoppet og danset med den i ca. 4 måneder... Min er så også købt i Hong Kong, og er en langt nyere version, end dem der fåes herhjemme pt. - ved så ikke om den kan holde til mere i den henseende, eller hvad de muligvis kan have ændret.

Link to comment
Share on other sites

Man kan faktisk relativt hurtigt vænne sig til at løbe med noget i hånden. Jeg kan uden gener løbe med en MD i den ene hånd og en 1/2 L vandflaske i den anden!.

Jeg går selv og overvejer en MP3 afspiller. Men jeg vidste ikke der fandtes HDD afspillere der er stabile nok til at man kan løbe med dem?.

Link to comment
Share on other sites

Min er så også købt i Hong Kong, og er en langt nyere version, end dem der fåes herhjemme pt. - ved så ikke om den kan holde til mere i den henseende, eller hvad de muligvis kan have ændret.

Ikke helt rigtig, iPoden er den samme version i hele verden (pt. revision 3). Tilgengæld har den nye iPod MINI ikke ramt DK endnu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share