riskager!


senna
 Share

Recommended Posts

De smager ikke af noget, det er kulhydrater, man bliver ikke mæt og kan æde en hel pakke.... Hmmm

Har du prøvet med noget frugt? det er lige så nemt ;) Revet gulerod og æble smager rigtig godt, eller en halv advokado den mætter dejligt og er fyldt med det goé fedt....

Er det fordi du vil tabe dig eller hvorfor vil du spise de der riskager? :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Senna hvis du har lyst til riskager så snup dem lige efter træning der vil de gøre dig godt. :bigsmile:

god træning

Benjamin - do the funky :chicken:

Link to comment
Share on other sites

hej er der nogle der har nogle kommentarer til riskager som mellemmåltid

Jeg vil hellere end gerne kommentere riskager, men jeg vil gerne vide i forhold til hvad:

  • Er du på kur?
  • Syntes du bare de smager godt og vil høre om de er sunde
  • Har du hørt de skulle have nogle positive bivirkninger?
  • eller hvad er det du gerne vil vide om dem?

Glæder mig til at høre nærmere Senna...

Jakkedrengen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

De smager ikke af noget, det er kulhydrater, man bliver ikke mæt og kan æde en hel pakke.... Hmmm

Hey... de smager godt, især dem med salt og så kan man få med forskellige smagsvarianter :headbanger:

Men nej, de mætter ikke det mindste.

Men om de er gode for noget, det tvivler jeg på, kan være de giver noget af det samme som bananer.

Link to comment
Share on other sites

det er ikke fordi jeg er på kur! har bare undret mig over at der er så mange i centreret der går og spiser den. så derfor ville jeg hører om nogle vidste om det ville være et godt sublement til kosten??

På et eller andet plan tror jeg bare det er blevet en kliche at man er sund og smart når man spiser riskager :) Måske jeg også skulle spise dem når jeg er i centret :w00t:

Nej, lidt seriøs igen. Jeg har hørt, kun hørt, at man inden konkurrencer kan spise riskager for at få lidt mad i maven og så skulle de suge vand til sig så man ser mere slim ud. Fra samme sted har jeg også hørt om brug af vodka inden konkurrencer, det var noget med at se mere pumpet ud vist nok!!!

Men hvs du syntes de smager godt så bliv endelig ved. Det er jo ikke nogen nævneværdig mængde kulhydrater du får igennem dem!

Jakkedrengen

Link to comment
Share on other sites

Riskiks med et tyndt lag peanutbutter og en proteinshake til, er et ok mellemmåltid hvis det glipper med at få tilberedt et ordentligt måltid mad:bigsmile:

Uhh peanutbutter samfundsfjende # 1 :lol:

Velkommen til MOL Sylvester :beerchug:

senna hvis du ellers er i tvivl om energifordelingen i varer så tjek kalorietabel.dk

Link to comment
Share on other sites

linder... tak for velkomsten;) hihi

øhh PB=samfundsfjende numero uno? Der er jeg ikke helt enig. Det har tit hjulpet mig på diæter til at sætte fedtforbrændingen igang når den er gået i stå. Men hvis man indtager det i for store mængder er det et no no. Samtidig er det også vigtigt at bruge en PB uden transfedtsyrer. Og de findes faktisk på markedet;)

Hold dig bred;)

P

Link to comment
Share on other sites

Hmmmm Sylvester,

er du hvem du udgiver dig for? Eller har du snuppet dine billeder fra den retmæssige ejer :unsure:

Hvis du er "real" så må du være godt i gang med den sidste finpudsning til d 20.?

Er formen til en plads i finalen og en bedre placering end sidste år???

Jakkedrengen :bigsmile:

Edited by Jakkedrengen
Link to comment
Share on other sites

yep , that's me... Peer Sylvest;)

Og der er få dage til den 20. og nedtællingen er i fuldt gang.

Men så kommer der et "tragisk" men:(

Indtil i torsdag har jeg målrettet trænet de sidste 5½ mdr. på at stille op igen til Mr. F, og set frem til denne dag med stor iver. For 5 dage siden måtte jeg så annullere min tilmelding pga. en skulderskade der opstod for 4½ uge siden. Indtil jeg måtte melde fra har jeg prøvet ALT for at kunne komme skaden kvit, men intet har virket og skaden er kun blevet værre og værre dag for dag. Så da jeg ikke længere selv kunne tage t-shirt på, ligge ned på højre side uden smerte og min speciallæge sagde jeg ville få varige mèn hvis jeg ikke stoppede - tjaaa, så vidste jeg hvad klokken var slået.

Så da jeg nu pludeslig ikke skal træne 3 gange om dagen, tælle kcal og tænke 20. marts 24/7, så har jeg masser af tid tilovers og har nu fået oprettet mig som bruger her på MOL.

Btw. kender jeg dig eller hur?

Nå, men jeg er ude som en snude;)

Hold dig bred,

P

Link to comment
Share on other sites

yep , that's me... Peer Sylvest;)

Og der er få dage til den 20. og nedtællingen er i fuldt gang.

Men så kommer der et "tragisk" men:(

Indtil i torsdag har jeg målrettet trænet de sidste 5½ mdr. på at stille op igen til Mr. F, og set frem til denne dag med stor iver. For 5 dage siden måtte jeg så annullere min tilmelding pga. en skulderskade der opstod for 4½ uge siden. Indtil jeg måtte melde fra har jeg prøvet ALT for at kunne komme skaden kvit, men intet har virket og skaden er kun blevet værre og værre dag for dag. Så da jeg ikke længere selv kunne tage t-shirt på, ligge ned på højre side uden smerte og min speciallæge sagde jeg ville få varige mèn hvis jeg ikke stoppede - tjaaa, så vidste jeg hvad klokken var slået.

Så da jeg nu pludeslig ikke skal træne 3 gange om dagen, tælle kcal og tænke 20. marts 24/7, så har jeg masser af tid tilovers og har nu fået oprettet mig som bruger her på MOL.

Btw. kender jeg dig eller hur?

Nå, men jeg er ude som en snude;)

Hold dig bred,

P

Uha :angry: Virkeligt ærgeligt med skulderen.

Var formen ellers lovende?

Ikke for at gnide salt i såret, men det må da være fantastisk surt at være tvunget til at stoppe så kort inden målet er nået :o

Det skulle være mærkeligt om du kende mig. Jeg har bare lige læst om de deltagere til Mr. Fitness der er i W&F og så kunne jeg jo genkende dit billede ;)

Men velkommen til MOL selvfølgelig Peer, måske du skulle oprette en online log herinde. Det kunne da være ret interessant at følge din træning/kost når du bliver klar igen. Man må jo heller ikke gå "off topic" i tråde som andre har startet :blink:

Anders :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hey Anders

Nope, så må vi lige holde os lidt in-topic;)

Ang. riskager/kiks så indeholder sådan en enkelt standard Urte Kram (Max Harvelaar - min favorit) lavet på brune ris, rundt regnet 25 kcal og lige omkring 5 gr. kulhydrat. Protein og fedt er udenfor kategori, så en 10 stk. risfætre er ikke at negliciere som en potent kulhydrat leverandør;) Det er en udemærket substitut for alle mulige inferiøre produkter man ellers kan hælde i sig mellem måltiderne, og er man ikke på konkurrence diæt eller en hård "slankekur" så vil det fungere fint til at tage toppen af sulten. Er man ikke til prot. shakes osv, så indtag lidt drikke youghurt eller skummetmælk, og kombinér evt. med et æble for at gøre det mest mulig komplet;)

-> Anders, jo det er mega bittert at skulle droppe ud 14 dage før K-dag. Det er en kæmpe skuffelse, da 99% af konkurrencen og indsatsen foregår inden man går på scenen, og træningen samt diæten er altafgørende. Det er den egentlige konkurrence kan man sige.

Men sådan er leif nogle gange, og man må acceptere faktum. Jeg var ellers i mit livs form, og vejede i år 80,2 kg med en bf% på 5,9% med 3 uger tilbage af diæten. Så det så godt ud du ved;)

Men det vigtigste er nu, at jeg bliver fit for fight så jeg kan være med næste gang. Der er masser af år tilbage i mig, og det skal jeg udnytte.

Så man kan hvad man skal!

Take care,

Peer

Link to comment
Share on other sites

Jeg var ellers i mit livs form, og vejede i år 80,2 kg med en bf% på 5,9% med 3 uger tilbage af diæten. Så det så godt ud du ved;)
Uha... En fedt% på 5,9 - imponerende :o
Men det vigtigste er nu, at jeg bliver fit for fight så jeg kan være med næste gang. Der er masser af år tilbage i mig, og det skal jeg udnytte.

Når bare gejsten stadig er der, så bliver det jo spændende at følge dig næste år!

Jeg må lige høre dig ang diæt Peer, fordi jeg er lige begyndt på et forsøg med ABCDE-diæten. For mig på 75kg skal jeg spise 3300Kcal i bulkningen og 1300Kcal i diæten. De 3300Kcal er jo let at holde - mit eneste problem er bare at jeg får ALT for meget protein pr dag 250g+!

Men de 1300Kcal er straks en anden sag. Sammen med HST og 45-60min cardio på de andre dage, samt fuldtid i en butik så er 1300Kcal ikke meget. Har du nogen tips til hvad der bedst holder en kørende selvom man er på et minimum af Kcal?

Jeg har sammensat en kost der sådan her ud:

Morgen:

150g Hjemmebagt proteinkage

p:18

k:24

f:2,4

Kcal:190

Formiddag:

250g Kvark 1%

100g Æble

p:30

k:22

f:1,5

Kcal:220

Frokost:

75g Makrel, konserves

50g Rugbrød

100g Æble

p:12

k:32

f:9

Kcal:260

Eftermiddag:

250g Kvark 1%

100g Æble

p:30

k:22

f:1,5

Kcal:220

Aften:

50g Rugbrød

140g Tun i vand

p:38

k:18

f:2

Kcal:240

Samt en shake efter træning(typisk om morgenen efter morgenmaden)

500ml Skummetmælk

30g ren valle protein

p:38

k:20

f:1

Kcal:240

Total for dagen

Kcal:1369

P:166 (48%)

K:140 (41%)

f:17 (11%)

Er det helt i skoven?

Anders :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share