af tabe sig


Købmanden
 Share

Recommended Posts

nogen som kan hjælpe mig.

jeg har sukkersyge. og jeg har overvejet af træne en time hverdag, motion og lidt styrketræning.

Er det sundt af gøre det hverdag?

jeg vil gerne tabe mig ca 15 kg

så min kost skal vel lægges om.

jeg har en ide som er :

4 kopper te

1 kaffe

1 liter minimælk

2 stk frugt

lidt grønt og lidt tun.

er det okay eller det sygt ?

kom med nogen gode ider og smarte fidus til af tabe sig hugtigt.

Link to comment
Share on other sites

Du kan da ikke leve af kaffe. Tricket når man skal tabe sig er at skabe ENERGIUNDERSKUD samtidigt med at man får PROTEINER, VITAMINER OG SUNDT FEDT nok. Et godt udgangspunkt er 2 g protein pr. kg. kropsvægt, 30-40g sundt fedt (fisk, olie) og så fylde op med kulhydrater til kaloriegrænsen. Du får slet ikke nok mad ud af den plan der, energiundeskuddet bliver for stort og stofskiftet og muskelmassen tager slæbet istedet for fedtet.

Prøv at give os nogen flere facts; hvad vejer du, hvor høj er du, osv.

Link to comment
Share on other sites

Hej...

Er det hvad du har i sinde at spise på en hel dag? Jeg er selv på sultediæt (hvilket er dumt og usundt), men selv jeg synes, at det der lyder sygt-og især hvis du har i sinde at træne meget. Du skal holde dit stofskifte oppe, og det gør du blandt andet ved at spise sundt og fedtfattigt, men dog relativt ofte (tre hvoedmåltider og 2-3 mellemmåltider)-Hvis du spiser, hvad du skriver, så vil resultatet blive, at din krop vænner sig til at få lidt mad, dit stofskifte ryger i bund og vægttabet vil blive minimalt, udover det er sanddynligheden for, at du tager det hele på, når din diæt slutter og du igen begynder at indtage et normalt antal kalorier (da din krop nu tror, at du kun har brug for måske 500 kcal. om dagen) Så det gælder om, at "snyde" kroppen til at tro, at den får en hel masse mad, men at du rent faktisk er i kalorieunderskud og derfor vil tabe dig. Du skriver LIDT grønt, du kan sagtens fylde maven op med salat og grønsager, der er næsten ingen kalorier i- så spis du bare løs af det... Og frugt kan du også sagtens spise, ville dog holde mig fra bananer og lign. Du kan bruge www.kalorietabel.dk, her kan du se, hvad forskellige produkter indeholder og det er illustreret med farver, hvad du kan spise løs af, hvad du kan spise og hvad du skal holde dig fra, når du er på diæt.

En sidste ting, jeg ville bytte minimælken ud med skummetmælk.

Jeg håber, at du kan bruge det til noget.

Venlig Hilsen Mette

Held og lykke med diæten.

Link to comment
Share on other sites

Kæmpesmed: Jeg ville altså ikke fylde kroppen med for mange kulhydrater, hvis jeg var ham... De er svære at forbrænde, så skær hellere ned på dem, dvs. kartoffler, ris, pasta, hvidt brød og så videre... Måske bare en mærkelig ide jeg har... Who knows... ;)

KH Mette

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville altså ikke fylde kroppen med for mange kulhydrater, hvis jeg var ham... De er svære at forbrænde

ØØh, hvad er det lige du mener med det??

mht træning og sukkersyge, prøv at starte med at læse den her:

Træning og sukkersyge

og

Arnes imponerende kamp med sukkersyge og vægt

Købmand..den kost du foreslår er temmelig vanvittig, og jeg vil ikke anbefale en så drastisk diæt til nogen.

Men hvis der skal lægges en realtstisk kostplan kræver det at vi ved ting som højde, vægt, alder og aktivitetsniveau.

Link to comment
Share on other sites

Q1983 -> smeden siger "fylde op" ikke bare fylde på ;)

ideen er følgende:

Bestem proteinindtag

Bestem fedtindtag

Fastsæt samlet energiindtag

energi fra kulhydrat = samlet energi minus energi fra protein minus energi fra fedt

Problemet med de kulhydrattyper du nævner er nærmere at de er meget lette og hurtige for kroppen at optage, derved vil der kort tid efter måltidet være mere energi tilrådighed end der er behov for, dvs energien lagres som fedt. Spiser man i stedet grovere kulhydrater vil optagelsen ske i et mere passende tempo i forhold til behov.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved bare, at jeg helst undgår dem, når jeg er på diæt, måske er dette også misforstået, det er bare en ide, som jeg har.

Jeg tror nu ikke at du helt skal undgå kulhydrater, bare fordi du er på diæt (læs slankekur). Jeg forsøger pt. at smide et kilo fedt eller to og min energifordeling er (eller burde være) 15/65/20 (prot/kulh/fedt). Det skal dertil siges at jeg træner en del cardio ved siden af min styrketræning. At den reele fordeling nærmere er 25/60/15 er så en anden sag. Jeg synes at kulhydrater er nemme at undgå og jeg spiser faktisk lidt druesukker før og under træning, for ikke at gå "kold".

Link to comment
Share on other sites

Rønne: Det jeg mener er, at jeg ikke spiser pasta, ris, kartofler og hvidt brød foreksempel...

Jeg spiser selv en proteinbar enten inden eller efter træning, selvom jeg er på slankekur.

Jammen så er vi jo enige og nærmest i samme båd.... Proteinbaren er måske endda en god idé. Tror lige jeg tjekker indholdet. :4eat:

Link to comment
Share on other sites

Dem jeg spiser smager lidt af Snickers, og de indeholder 139 kcal. Jeg kan på stående fod ikke huske, hvad de indeholder af forskellige ting og sager... Men smager rigtigt godt og giver lige et kick, så man kan give den lidt ekstra gas... Så i sidste ende, tror jeg ikke, at det er så skidt kcal.-mæssigt, selvom man er på slankekur...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share