Hvordan med Kreatin


CeeSup
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg er 22 år er 195 høj og vejer 68 kilo.

Jeg har investeret i træningsbænk, håndvægte og Kreatin (3 kg Viking kreatin).

Men hvordan kommer jeg igang?

Jeg træner skiftesvis bryst og arme hver anden dag, og jeg har nu tænkt mig at spise kreatin så det går lidt hurtigere. Man skulle jo gerne være lidt pæn til sommer.....

Er det nødvendigt at lave kostplanen om for at få større muskler??? Det får jeg svært ved eftersom jeg hver dag spiser "junkfood" og drikker sodavand.

Hvis kostplannen skal laves om, er det så noget der skal følges slavisk??

Er der nogen der har erfaringer med at spise kreatin UDEN at ændre på kostplannen?

Hvordan får man fat i en kostplan der er til at føge. Jeg mnr, man kan sgu da ikke spise f.eks. hytteost hver dag som mellemmåltid...!

jeg håber I vil svare en "rookie" som mig

Link to comment
Share on other sites

du træner kun arme og bryst og spiser junkfood og cola hver dag - og så køber du kreatin?

hmm, kreatin kan forbedre din maksimale ydeevne ca. 5%, så det er ikke videre nødvendigt for dig.

Spis 2g/dag kreatin, det er rigeligt.

Det, der er langt vigtigere, er at få et ordenligt træningsprogram, som inkludere flere muskelgrupper - fx. skuldre, ryg, ben, mave, nedre ryg.

Tag et kig på øvelsesdatabasen her på MOL.

Et andet problem er din kost.

Du behøver bestemt ikke at følge en kostplan for at forbedre din situation.

Start med at læse en del indlæg i "kost"-forummet.

Prøv at skære ned på fedtet, men sørg for at proteinindtaget ikke skæres nævneværdigt - brug fedtfattigt kød!

Hvis du vil se godt ud - gælder det om at forstørre dine muskler og blive mere defineret ved at tabe fedt.

Lidt konditionstræning kunne hjælpe her.

Link to comment
Share on other sites

tja, nogle folk siger at kreatin er bedst sammen med hurtig optagelige kulhydrater, da det skulle lette optagelsen.

Om der er noget om det, skal jeg ikke kunne sige.

Hvad du skal bruge af opløsningsmiddel?

Tja, vand, saft, kakao, prøv dig frem! :)

man kunne vel også spise det sammen med ens mad - undgå dog at koge/stege kreatin!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share