Sødemiddel


Lundemanden
 Share

Recommended Posts

Da jeg i øjeblikket er på meget stramt budget tænkte jeg på hvor stor forskellen er på de forskellige sødemiddeler. SØD står til ca. 48,- i Kvickly, er den billigere andre steder? Og er det den bedste at købe til fx. shakes? Eller kan andre ligevel bruges?

Håber i kan hjælpe mig :afro:

Link to comment
Share on other sites

SØD indeholder Natriumcyclamat og Natriumsaccharin.

Fra E-nummer guiden.:

Flere undersøgelser peger på skadelige virkninger for alle eller en alvorlig risiko for følsomme. Undgå forbruget af disse stoffer mest muligt.

Skal du bruge et sødemiddel så køb Stevia. Det er blevet brugt i over 1500 år uden nogen kendte bivirkninger. B)

Edited by Jens Christiansen
Link to comment
Share on other sites

Nej men derfor kan man sagtens købe det som en teknisk råvare(kan fåes gennem matas eller helsekost). Ellers kunne du vælge et xylitol holdigt sødemiddel.. Det kunne være et produkt der hedder Birkesød. Det smager som rigitg sukker. Og skulle eftersigende have en del helsebringende egenskaber. Er dog mere kalorie holdig end stevia

Link to comment
Share on other sites

Da jeg i øjeblikket er på meget stramt budget tænkte jeg på hvor stor forskellen er på de forskellige sødemiddeler. SØD står til ca. 48,- i Kvickly, er den billigere andre steder? Og er det den bedste at købe til fx. shakes? Eller kan andre ligevel bruges?

Håber i kan hjælpe mig  :afro:

Jeg har købt noget der hedder "Huxol" i Føtex. Det er billigere end "Sød". Til shakes kan du også bruge noget der indeholder aspartam istf. cyklamat og saccharin. Aspartam tåler bare ikke opvarmning så godt, og er dyrere. Til gengæld smager det bedre. Jeg har købt noget der hedder "Isis perfect fit" til havregrynene om morgenen :)

Edited by Henrik C
Link to comment
Share on other sites

Aspartam er nok det værste man overhovedet kan vælge :(

Det var vel bare et spørgsmål om tid før den kom..... :lol: :lol: :lol:

Nå men jeg glæder mig da til at se om denne tråd kan bringe noget nyt under "Aspartam solen" :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Aspartam er nok det værste man overhovedet kan vælge :(

Det var vel bare et spørgsmål om tid før den kom..... :lol: :lol: :lol:

Nå men jeg glæder mig da til at se om denne tråd kan bringe noget nyt under "Aspartam solen" :tongue:

Han er ny i gårde, så han skal have chancen. B)

I mit stille sind krydser jeg fingre for, at han ikke er en Tommyboyklon. <_<

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Aspartam er nok det værste man overhovedet kan vælge :(

Det var vel bare et spørgsmål om tid før den kom..... :lol: :lol: :lol:

Nå men jeg glæder mig da til at se om denne tråd kan bringe noget nyt under "Aspartam solen" :tongue:

Han er ny i gårde, så han skal have chancen. B)

I mit stille sind krydser jeg fingre for, at han ikke er en Tommyboyklon. <_<

'Pyt

Undskyld jeg svarer så sent, jeg sad lige og talte tråde hvor der er diskussioner om hvorvidt Aspartam er kræftfremkaldende eller ej..... :unsure::tongue::bigsmile: :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Undskyld jeg svarer så sent, jeg sad lige og talte tråde hvor der er diskussioner om hvorvidt Aspartam er kræftfremkaldende eller ej..... :unsure::tongue::bigsmile: :lol: :lol:

Min aurahealer har hørt om én som kender én der har set en artikel om én, der mistede begge arme efter at have drukket en cola light (med aspartam). :unsure: Det er scary shit.

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Undskyld jeg svarer så sent, jeg sad lige og talte tråde hvor der er diskussioner om hvorvidt Aspartam er kræftfremkaldende eller ej..... :unsure:  :tongue:  :bigsmile:  :lol:  :lol:

Min aurahealer har hørt om én som kender én der har set en artikel om én, der mistede begge arme efter at have drukket en cola light (med aspartam). :unsure: Det er scary shit.

'Pyt

Ja - det er et djævelsk stof...... :blink::unsure::tongue::bigsmile: :lol: :devil2:

Link to comment
Share on other sites

Hahaha... sjove posts... :lol: :lol: :lol:

For at lige blande mig: efter min overbevisning og diverse artikler jeg har læst om midlet skulle der ikke ved MODERAT indtag være nogle former for skadelige virkninger.

Så kan man jo definere moderat!!! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hahaha... sjove posts... :lol: :lol: :lol:

For at lige blande mig: efter min overbevisning og diverse artikler jeg har læst om midlet skulle der ikke ved MODERAT indtag være nogle former for skadelige virkninger.

Så kan man jo definere moderat!!! :tongue:

Det er lidt det der er pointen - at selvom denne diskussion har kørt en del gange mener jeg ikke umiddelbart at der er noget problem i at indtage Aspartam, så længe det er i moderate mængder. Hvis man indtager "store" doser, vil jeg ikke afvise at der kan være risici, men igen - der er jo ikke mange ting der er sundt i al for store mænger... :)

Men på trods af dette, lader det til at det er et udbredt fænomen at folk har "hørt" at det er kræftfremkaldende mm., men i og med at det oftest er "mund-til-mund (ikke kunstigt åndedræt :tongue: ) metoden folk har det fra, er det svært at tillægge det stor vægt...!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share