Weightgainer


kimweltz
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen..

Efter et halvt år med trænning og sunde måltider, har jeg fået den mave som jeg gik efter. Dog har jeg også mistet en del fylde i ansigtet, på brystet og armene.

Jeg ved intet om weightgainer, og vil derfor gerne høre om nogle opnår resultater med det.

Det jeg ønsker, er at få mere fylde på hele kroppen og se mere robust ud. Det jeg IKKE ønsker, er at det sætter sig på maven. Er der risiko for det?

Hvor tit skal det tages ?

Hvor hurtigt virker det? Hvis det virker?

Hvilket mærke skal jeg købe? hvor?

Hvor ofte skal jeg træne mens jeg spiser det?

På forhånd tak :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Det sætter sig sgu ikke anderledes fordi det er weightgainer du hælder i hovedet!! Spar dine penge og køb noget mad i stedet... Eller noget slik B)

Link to comment
Share on other sites

Det er en god idé, at få nogle kalorier ind lige efter træning, i form af hurtigt optageligt kvalitets protein og hurtige kulhydrater. Dette er hele idéen med en Weight Gainer. Det er dog billigere selv at lave en, istedet for at købe en færdigblandet. Dette kan gøres ved, at blande noget protein pulver, noget druesukker og eventuelt spise en banan ved siden af. F.eks 30-35 g protein pulver, 30-35 g druesukker(maltodextrin, dextrose) og en banan ved siden af. Et andet alternativ kunne være kakaomælk. Det er en god idé, at begynde at drikke det inden du er færdig med din træning.

Hvis du gerne vil øge din vægt/masse, er det vigtigt at du også spiser nok og ordenligt igennem hele dagen, ikke kun efter træning.

Dine shakes bør du begrænse, rigtig mad er stort set altid at foretrække. Efter træning kan det dog være en fordel med noget hurtigt optageligt. Du kan dog bruge dem i løbet af dagen, hvis du har brug for et mellemmåltid eller bare nogle ekstra kalorier.

Din træning bør ikke være anderledes(ihvertfald ikke styrketræningen). Selvfølglig forudsat at denne er nogenlunde optimal i forvejen.

Jeg kan ikke anbefale dig noget mærke eller forhandler her, da det ville være imod reglerne. Der er dog en del bannerreklamer, for firmaer som sælger kosttilskud. Du kan jo prøve at klikke på nogen af dem.

Hvor meget af det, der sætter sig på maven, har ikke så meget at gøre med hvad du indtager, men mere hvor meget. Et kalorieoverskud på ca. 500 om dagen, burde ikke resultere i den store fedtøgning, såfremt træningen er nogenlunde.

Der ligger også masser af opskrifer på diverse shakes rundt omkring på MOL, du skal bare lede lidt efter dem. :)

Link to comment
Share on other sites

Okay. Tak for det gode svar.

Jeg har et skrivebords job, og er derfor kun aktiv lidt over en time om dagen, alså i styrkecenteret. Derfor er jeg lidt bange for at spise for meget, når jeg alligevel bare sidder på min flade.. Så det er det, der har holdt mig tilbage før..

Men jeg tror jeg vil igang med proteinen igen så. Har været på vognen før.

Link to comment
Share on other sites

Weightgainer er IKKE spild af penge... ( Jo hvis man køber det og lader det stå på hylden ) Derimod er det en overordentlig god ide at indtage en blanding af kulhydrater sammen med hurtigt optageligt protein umiddelbart efter træning... Så hvis du træner med nogenlunde høj intensitet, er det en god ide at spise det efter træning. Ca. 100 gram skulle vel kunne gøre det. Husk at gå efter et mærke der indeholder 30-35 % protein og resten kulhydrater.

Spis og vær glad.. hvis du ikke har "taget" noget umiddelbart efter træning indtil videre bliver du overrasket over effekten. Du bliver jo ikke fed fra den ene dag til den anden.. hvis du begynder at tage på de forkerte steder, kan du bare sætte dosis ned, eller stoppe.

God fornøjelse..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share