Hjælp til min kæreste!


hans_h4x
 Share

Recommended Posts

Hej MOL.

Ja, min kæreste vil gerne tabe sig lidt, da HUN synes hun er blevet for fed.

Jeg har storset ingen forstand på hvordan man taber sig, da jeg altid har været undervægtig.

Well, her på det sidste er hun begyndt at spise, hvad jeg vil kalde, utrolig lidt.

Men alligevel taber hun sig faktisk ik. Det må vel betyde at det hun spiser, er meget forkert.

Hun har også været i gang med at kaste op, ved at stikke 2 fingere i halsen, men det fik jeg hurtig stoppet, da jeg fandt ud af det! :o

Hun vil så til at starte med at løbe lidt, og begynde at spise mere rigtigt. Det er jo kun godt.

Men vil så høre om der er anden form for træning, som man let kan lave der hjemme, som ville være god? Det er maven, og ballerne hun synes der er for "fede". Dog primært maven.

Ang. kost;

Ved hun og jeg jo godt at man ikke skal spise, ting med for meget fedt.

Men hvad er godt at spise, som for det meste findes i et alm. hjem?

Og hvad skal man ungå total?

Håber i kan hjælpe mig, da jeg helst ikke vil ha hun går hen og får spiseforstyrelser!

Link to comment
Share on other sites

uha, det lyder ikke godt.

Tror jeg i første omgang ville slæbe kæresten med en tur til lægen. Det er vigtigt, at man tager anorexi i opløbet, og ikke lader det blive en kronisk tilstand. Og gør dig ingen illusion om, at du kan kontrollere din kæreste, hvis hun har sat sig for evt regelmæssigt at begynde at kaste maden op. Heldigvis er begyndende anorexi ret let at gøre noget ved, men tag og inddrag jeres læge.

mht et vægttab findes der ingen bedre og mere grundig artikel end denne:

CUTS

Link to comment
Share on other sites

Sørg for at din kæreste får et afslappet forhold til sit vægttab, prøv at sætte jer ind i at tælle kalorier, herved kan man faktisk spise fornuftigt og samtidigt lækkert samt tabe sig aligevel.

Motion skader bestemt ikke tvært imod, Mave baller lår kan sagtens laves derhjemme på stue gulvet. ½ time om dagen med ret høj intensitet skulle nok klare dagsraten, det lyder volsomt, men med lidt tilvænning kommer det helt naturligt.

Anoreksi eller andre former for spise forstyrrelser, er en alvorlig sag, vær opmærksom på om hun ændre adfærd eller opfører sig mistænksomt, specielt efter måltider.

Ofte ses det, at de der beslutter sig for at tabe sig nærmest er desperate efter at se resultater og kører rigtigt hårdt på hvor efter luften siver ud af ballonen og projektet falder til jorden.

Held og lykke med det.

Link to comment
Share on other sites

uha, det lyder ikke godt.

Tror jeg i første omgang ville slæbe kæresten med en tur til lægen. Det er vigtigt, at man tager anorexi i opløbet, og ikke lader det blive en kronisk tilstand. Og gør dig ingen illusion om, at du kan kontrollere din kæreste, hvis hun har sat sig for evt regelmæssigt at begynde at kaste maden op. Heldigvis er begyndende anorexi ret let at gøre noget ved, men tag og inddrag jeres læge.

mht et vægttab findes der ingen bedre og mere grundig artikel end denne:

CUTS

Hvis man kaster maden op, er det bulimi og ikke anoreksi. I begge tilfælde er det i hvert fald en skidt ting. :(

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share