Morgenmad


Cheat-freak
 Share

Recommended Posts

Ved godt der lige nu er en anden topic igang med samme emne, men her beder jeg om at I måske kunne give mig råd til hvad jeg kunne spise om morgenen, fordi jeg nu spiser en stor portion Chokos... Det er naturligvis ikke optimalt, det er jo meget kako... Desuden er jeg så sulten et jeg kl. 9:30 har brug for to grove brød og en kakao, juice el. noget andet jeg kan tage med i skole... Jeg kan godt give jer min kostplan som den er nu, så kan I jo måske hjælpe mig med at optimere den lidt...?

kl. 6:50 - En portion Chokos

kl. 9:30 - to rufler eller anden form for groft brød uden fyld, og en kako, juice el. andet jeg kan tage med

kl. 11:30 - to rufler eller andet groft brød. med fyld. en kakao, juice ell. andet jeg kan tage med

13:20 / 14:20 (Afhængigt at hvornår jeg har fri) 2 toast og en halv liter mælk

Kl. 18:00 / 18:30 (Afhængigt af hvornår mor liver mad... :)) aftensmad, som regel med 4-5 kartofler og enten cola, eller omkring en halv liter mælk til...

20:30 / 21:00 (Afhængigt af hvornår jeg bliver sulten) et stykke rugbrød...

Håber I kan hjælpe mig lidt på vej... :)

Link to comment
Share on other sites

Er du vegetar? Hvor er alt det dejlige proteinholdige (Og ikke mindst velsmagende :D ) kød henne?

Her en diæt der virkelig har sparket nogel kilo på mig, de fleste vil mene at jeg har overdrevet min protein indtag, men det har kørt PERFEKT med denne her diæt.

kl 7.00  

3 store æg

200g Skummetmælk

50g Brød

kl 9.00

75g Havregryn

15g Sukker

20g Kakao

200g Skummetmælk

11.00

150g Tun

200g Hytteost

13.00

300g Kylling/Kalkun/Kød

50g Pasta/Ris/Kartoffel

salat/grøntsager

16.00

40g Protein

300g Skummetmælk

30g Maltrodexin

17.30

60g Protein

300g Skummetmælk

30g Maltrodexin

5g Creatin

18.30

250g Kylling/Kalkun/Kød

100g Pasta/Ris/Kartoffel

salat/grøntsager

22.00

40g Protein

300g Skummetmælk

30g Maltrodexin

5g Creatin

 

Kulhydrat ialt: 281,8 g

Protein ialt: 400,2

Fedt ialt: 45,8

Jeg plejede at spise banan, før og efter træning, men det er erstattet med Maltrodexin, jeg begynder at smågylpe hvis jeg spiser banan før træning, og det er IKKE så fedt med en mund fyldt med bræk midt i en tung single!!!

Håber det har kunne inspirere.

Link to comment
Share on other sites

Ca. 3190 kcal, det er i sig selv ikke så meget, men det er min BULKE kur, så det er MINIMUMS tal, jeg spiser gerne en del ved siden af, drikker cola og MASSER af mælk osv. Jeg indtager stort set alt hvad jeg har lyst til! :D Men MINIMUM det der står på min diæt.

Jeg har en fedtprocentsmåling HER, som viser hvad denne kur kan udrette på en måned! Jeg er selv lidt imponeret faktisk. :devil:

Ligenu er jeg igang med at cutte ned til ca 10% BF, så jeg følger en GANSKE anden kur, og det er MEGET strict! ;D

Link to comment
Share on other sites

Anyone => Ja kødet kommer om aftenen når mutter lave mad... :) Jeg elsker kød, og spiser utrolig meget... Det er altid mig der fortærrer det største lokumsbræt af en engelsk bøf når det er det vi får, og det får vi rimeligt tit om sommeren, for vi har nogle gode venner der avler kødkvæg... Vi køber gerne en hel tyr... :)

MHT Æg, så er det som regel det der er fyld i min madpakke, hvis det ikke er kødrester eller små frikadeller... 50g brød? - hvor meget er det...? Altså ca. i skiver? Det lyder ikke af så meget, men du spiser jo også mange små måltider, i stedet for få store... Indrømmet man spiser meget mere når man spiser mange små måltider...

Jeg kommer dog ikke i nærheden af dine 300g kød til aftensmad, det erkender jeg blankt, men jeg er ikke andet end 14 år, og vejer ikke andet end små 50 kg. Så med det lidt jeg spiser er det faktisk nok til at jeg tager lidt på løbende, og tro det eller lad være, men man kan faktisk godt få lidt masse ud af to 8,5 kgs håndvægte... Har i hvert fald ret gode løbende resultater... Er ikke nogen strandløve til sommer, og sikkert heller ikke til sommeren 2003, men det kommer og når jeg er ect 17-18 år så skulle jeg jo ligepludselig være ret stor... Der er ingenting der haster for mig... Anyway, har prøvet at spise to boller af en art til morgenmad, men jeg kan virkelig ikke spise brød om morgenen uden at drikke en halv liter mælk... - Jeg drikker mælk 2-3 gange om dagen, men jeg gør det ordentligt! - næsten en halv liter per gang...

Link to comment
Share on other sites

Hehehe... Jeg vejer dobbelt så mget som dig... Hehehe...

Undskyld ku' ik' la' vær!)

50g rugbrød er kun én skive, men som sagt det er bare et minimum.

Det vigtigste for dig er bare at spise, spise og SPISE! :D Men ikke sådan at du bliver fed! Da jeg var 14 vejede jeg omrking 85kg, og var 170 høj, en TEMMELIG fed fedling. Jeg var IK stærk, det var fedt det hele, da jeg var 18 og vejede 107kg tabte jeg mig 30kg og kunne ik' curle en 10 kg dumbell én gang.

SUK! Jeg ville ønkse jeg var begynt at træne tidligere, og så mere korrekt… Men den gang JEG var ung, var der ikke alt det internet-noget, hvor man kunne lære at træne! !)

Link to comment
Share on other sites

Ja mulighederne for hjemmetræning bliver også bedre og bedre! Hehe... Jeg curler mere end du gjorde da du var 18 så... Men som du selv siger, du havde ikke trænet styrketræning før... Well jeg er også ret lav: 167 cm... Jeg spiser også så meget jeg kan, og jeg har også set lidt til fedt på maven, men jeg har bare taget en lille løbetur, og et par timer på en motionscykel, og så var det til at holde nede... Det var inden jeg begyndte til fodbold igen, nu er der sq ingen problemer...! Det er derfor jeg på et eller andet plan ikke kan klare fede mennesker der sidder og har ondt af sig selv over at de er tykke, for hvis bare de er på alder med mig eller ældre er det altså ikke så svært at gå på slakekur, og motionere lidt...Kan ikke lade være med at spørge: hvad curler du nu?

Link to comment
Share on other sites

når jeg er ect 17-18 år så skulle jeg jo ligepludselig være ret stor...

Ja ja, rolig nu du. :)

Med alt det kød og mælk så burde der være grundlag at du kan blive pænt stor HVIS din træning vel og mærke også er fornuftig.

Du kommer altså ikke udenom squat, dødløft, rows, bænkpres, osv. hvis du har ambitioner om at blive bare nogenlunde stor. :devil:

Link to comment
Share on other sites

xax => jo foreløbigt gør jeg, for jeg har kun et par dumpbells... MHT squat gør det ikke så meget, for jeg har spillet fodbold i rigtig mange år, og har lår der er større end de fleste på min alder... Dødløft, ved ikke rigtigt hvad jeg kan erstatte den med, men jeg laver rows, og jeg laver rygbøjninger evt med belastning på ryggen, det er vel ca de samme muskler man træner ved det, eller? Bænkpres bruger jeg ikke i øjeblikket, har ikke vægt nok, så jeg laver armbøjninger, evt med belastning... Men når jeg er startet så tidligt som jeg er, så er chancen for at jeg KAN blive stor i hvert fald til stede... Enig? :)

Link to comment
Share on other sites

Har trænet i 1½ år godt vel, mange af disse måneder er dog gået med elendig træning,sååå....

Før det gik jeg også og hyggede mig lidt med lidt hjemmetræning med sølle 4 kgs håndvægte og en masse armbøjning/mavebøjninger.

Jeg vejer såsom godt vel og 92 kg nu, startede på 81-82 kg. Fedtprocenten er nok nogenlunde lige høj nu, nok en anelse højere.

+40 cm arme, 65 cm lår, og resten har jeg ikke målt. :)

På 6-7 måneder har jeg fået et squat på 140 kg, et dødløft på 130 kg. På godt vel et år har jeg fået et  bænkpres på 82,5 kg :( , Rows med 40 kg's DB, skulderpres med 26 kgs håndvægte.

Det eneste jeg fortryder at jeg spildte ufattelig meget tid i starten med at træne bryst/biceps og bruge tonsvis af forced reps, samt at jeg ikke kom tidligere i gang med squat og dødløft.

Link to comment
Share on other sites

Eller også skyldes dit bænk at det er en mindre muskel. Quite easy, dine ben og ryg er nogle sindsyg store og stærke muskler... det forholder sig en anelse anderledes med brysterne.

Eksempelvis se på personerne der har kørt Sheiko programmet, det er alle steget voldsomt i squat og dødløft, mens de i bænkpres er steget en 5-10 kg maks.

Og 82,5 er ikke dårligt, men det kan selvfølgelig altid blive bedre. Bare et spørgsmål om tid :)

Link to comment
Share on other sites

Joh, det kan der såmænd godt være noget om. Det sjove er blot at jeg stort set er steget kraftigt i alle øvelser ikke har involveret forced rep.

Det er ikke så meget antal kg, men mere udvikling i styrke som interesserer mig. De sidste 20 kg af min bænk skyldtes også styrkeløftstræningen. Før det lå jeg med et max på 65 kg, hvilket jeg lå på i 6 måneder fordi jeg bankede igennem med forced reps.

Link to comment
Share on other sites

Okay... Så får jeg ikke problemer med det, for jeg kører ikke med spottere med mindre jeg en sjælden gang får lov til at brøve at køre bænkpres til gymnastik... Der er vi et par stykker det træner sammen, og spotter hinanden så der ikke går noget galt, men vi er enige om at vi ikke rører vægten før den der udfører øvelsen siger til... Eller vi tydligt kan se at han ikke kan få stangen op igen...

Cilius => Yeah brystet er en mindre muskel, men jeg synes bare jeg har hørt om mange herinde der laver bænkpres med over 100 kg, og jeg troede faktisk at xax var en af dem, og også at han havde trænet i længere tid end han havde... Der kan man bare se... :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
Ahva?

:o

Jeg anbefalede da bare havregrød.. da det er sundt & fiberrigt ;b

Og det er ikke løgn. Men det er 4½ år siden den her tråd blev oprettet, og personen der spurgte har jo nok fået svar på nuværende tidspunkt. HAr for øvrigt lagt mærke til at du har svaret på mange andre rigtig gamle tråde. Ikek at det er forbudt, men det er nok rimelig spild af tid for de flestes vedkommende :wink:

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share