Ned med fedtprocenten?


Artzon2
 Share

Recommended Posts

Jeg har altid troet at det var en god ide med en løbetur bagefter træning så musklerne kunne få noget blod ud til sig... men jeg løber så også kun i 15 min efter styrketræning og så drikker jeg 0,5L kakao og spiser 100 g mandler bagefter. Det æ bar' godt  :4thumbup:

Alt for mange kulhydrater og fedt.... Det er da godt nok hvis DU skal tage på :blink: Efter træning skal der proteiner i kroppen, det er jo der musklerne optager dem bedst...

Link to comment
Share on other sites

mit svar var nu mere henvendt til at der var nogen der sagde at motionstræning efter styrketræning ikke er godt for musklerne.

ja mandler er omkring 50% fedt... men også 25% protein. Hvis man regner efter får jeg ca. 42,5 g protein bare af mit lille "eftertræningsmæltid". Og så går jeg jo hjem og spiser rigtigt bagefter. Nogen gange tager jeg en lille protein-bar med efter træning. Mest fordi de smager af skumbananer :tongue:, men der får man også omkring 11 g protein

Men det hører ikke rigtigt til i den her tråd, fordi jeg vil ikke tabe mig, tværtimod. mit BMI ligger nemlig helt nede omkring 19.

Link to comment
Share on other sites

John Johnson ... mandler er 40% fedt og Kakao indholder for meget energi ... det ryger din BF ikke ned af  :4smartass:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg anbefaler ikke at man gør som John, hvis man ønsker at tabe sig, men mandler er nu nogle sjove fætre - link

...

Men det hører ikke rigtigt til i den her tråd, fordi jeg vil ikke tabe mig, tværtimod. mit BMI ligger nemlig helt nede omkring 19.

<{POST_SNAPBACK}>

Så er det vel også lidt unødvendigt at skrive. :wink:

Forskellige mål kræver forskellige handlingsplaner, og forskellige personer har ofte også bedst af individuelle planer, selvom deres mål er det samme. Nogle kan tabe sig bare ved at sjusse sig frem - andre skal have helt stramme tøjler, så de ikke kommer ud af kurs osv osv.

Link to comment
Share on other sites

ser ikke hvorfor du mener det er en misforståelse, da det nu rent kemisk set er sådan. For at kroppen kan forbrænde fedt optimalt skal man optage nok ilt da forholdet ikke, som ved Glucose forbrænding er 1:1. Og da pulsen i en hvis grad hænger sammen med iltoptagelsen er det nu bare bedst at holde pulsen ret lav. Hvor lav afhænger så af udøveren...

Men jeg skal da nok lige læse artiklen, måske kan den jo bringe mig på andre tanker.

<{POST_SNAPBACK}>

Du har ret i at man kan forbrænde mere fedt UNDER træningen ved at ligge med en moderat puls som du foreslår.

Men ved en højere puls forbrænder du SAMLET mere fedt, da du har en længere og højere efterforbrænding. Ergo er det bedre at træne med højere intensitet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share