Hst-program


KPC
 Share

Recommended Posts

Ville lige spørge om nogle hurtige HST-spørglsmål...:

Er 3 bryst-øvelser for meget...?

Jeg kører alm. bænkpres, og så køre jeg Dumbbell press

Har lidt tænkt på at køre en xtra...! Er det dumt..?

For føler ikke rigtig at jeg får "bunden" af brystet med...!

Og har i evt den 3. øvelse hvis jeg skulle lave en øvelse mere...!

Link to comment
Share on other sites

Vil dog lige vise mit hst-program:

Squat – Ben

Raises – Læg

Rowing – Ryg

Pulldown – Ryg

Biceps-curl – Vægte

Preacher curl – Stang

Triceps drop down (kabel)

Triceps press (Liggende)

Bænkpres – Bryst

Dumbbell pres - Bryst

Laterals – Vægte (skuldre)

Mavebøjninger

Link to comment
Share on other sites

Du kan nøjes med en brystøvelse - der er ikke nogen grund til at ramme brystet fra lle mulige forskellige vinkler. Når du kører HST så hold fokus på store flereledsøvelser. Flad bænkpres enten med stang eller håndvægte er fint.

Det samme kan man sige om bicepsøvelserne og tricepsøvelserne...

Link to comment
Share on other sites

KPC:

Har lidt tænkt på at køre en xtra...! Er det dumt..?

Mit korte svar vil være "ja", men som så meget andet indenfor denne aktivitetsform, så er det en personlig sag. Der er dog flere ting som taler mod at lave 3 brystøvelser, når der køres HST. Bl.a. kan det lidt forenklet siges at være for meget at det gode. Med HST træner du ofte, og du skal derfor være opmærksom på at træningsbyrden ikke bliver uhensigtsmæssig stor. Dernæst øges skadespotentialet også, hvis du belaster din krop (led) for meget - hér taler jeg af bitter erfaring.

Jeg kørte tidligere HST med 2 deciderede brystøvelser plus dips, som også går i patværket. Denne kombination var simpelthen for meget for min skulder; i starten gik det fint, men efterhånden som programmet skred frem og det begyndte at blive tungt, begyndte min ene skulder efterhånden at brokke sig. Resultatet var at jeg ikke kunne træne tunge presøvelser i en rum tid. Idag kører jeg én brystøvelse samt dips, som er en effektiv øvelse til overkroppen, nærmere bestemt bryst, triceps og det forreste af skulderen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share