1 kg gain på en uge


lonelyone
 Share

Recommended Posts

Hey...

Jeg er syg og har derfor ikke kunne træne siden i mandags.. det eneste jeg har lavet er nogle gå/cykel-ture, også 12 timers gående/løbende/stående arbejde....

Da jeg så lige ville se hvad vægtenm sagde idag, blev jeg overrasket.. den sagde 1kg+... Det ndre mig, for jeg har spist sundt som jeg plejer, og har ikke overspist på noget tidspunkt...

Hvor meget af dette kan være masse/muskler?? Skal sige at jeg kørte 20 rep breathing squat, før jeg blev syg...

Jeg tænker selv at noget af det må være masse... Altså 1 kg fedt på en uge er meget... Det er 1 kg masse naturligvis også, men der må da ske et eller andet i kroppen når den har trænet meget hård, og får ordenlig restitutering...

Link to comment
Share on other sites

Hey...

Jeg er syg og har derfor ikke kunne træne siden i mandags.. det eneste jeg har lavet er nogle gå/cykel-ture, også 12 timers gående/løbende/stående arbejde....

Da jeg så lige ville se hvad vægtenm sagde idag, blev jeg overrasket.. den sagde 1kg+... Det ndre mig, for jeg har spist sundt som jeg plejer, og har ikke overspist på noget tidspunkt...

Hvor meget af dette kan være masse/muskler?? Skal sige at jeg kørte 20 rep breathing squat, før jeg blev syg...

Jeg tænker selv at noget af det må være masse... Altså 1 kg fedt på en uge er meget... Det er 1 kg masse naturligvis også, men der må da ske et eller andet i kroppen når den har trænet meget hård, og får ordenlig restitutering...

Der sker selvfølgelig noget men du gainer altså ikke 1 kg masse om ugen, med rigtig gode gener i begynderfasen er dette hvad du måske kunne gaine på 1 måned.

Det er nok muligt at gaine 1 kg fedt på en uge, men så har du kørt et overdrev med kosten så du ikke burde være i tvivl om det.

Men udsving på 1-3 kg på vægten er ikke unormalt, dette kan jeg faktisk have på dagsbasis - og når man tager i betragtning af at du har været syg tror jeg ikke du skal lægge noget i det, vægtudsvinget skal du med sikkerhed finde i væskebalancen.

Udover at væske kan svinge så har tidspunkter hvorpå du vejede dig også noget at sige - så der er mange faktorer det spiller ind som gør at tallet på en badevægt ikke altid kan bruges til så meget.

Et godt råd, brug fedtprocentmålinger ved siden af badevægten så har du et bedre billede af hvad der sker.

Edited by EverLast
Link to comment
Share on other sites

Det er højst sandsynligt bare væske - du vil ikke kunne gaine 1kg masse på en uge - not even close :wink:

Der er så stor usikkerhed på en enkelt vejning, at du heller ikke kan konkludere noget som helst på den baggrund. Hvis du over mindst 3-4 vejninger kan konstatere at vægten er steget kan du måske regne med at det er en reel vægtøgning og ikke bare fluktuationer.

Kroppen får næppe heller optimal restitution, når du er syg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share