Min ene skulder "tipper"


Chillum
 Share

Recommended Posts

Hej.. Mit venstre skulderblad "tipper" mere end mit højre. Kan man på nogen måde få det trænet på plads igen? Lave nogle øvelser af en art der hjælper?

Jeg har skuldre der er sådan foroverbøjet. Skuldrene hænger. Jeg kan ikke rette skuldrene helt ud. Kan man på nogen måde træne så man kan få trukket skuldrene helt tilbage?

Jeg har vedlagt et billede så I kan se nogenlunde hvad jeg snakker om.

post-8479-1116865808_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej.. Mit venstre skulderblad "tipper" mere end mit højre. Kan man på nogen måde få det trænet på plads igen? Lave nogle øvelser af en art der hjælper?

Jeg har skuldre der er sådan foroverbøjet. Skuldrene hænger. Jeg kan ikke rette skuldrene helt ud. Kan man på nogen måde træne så man kan få trukket skuldrene helt tilbage?

Jeg har vedlagt et billede så I kan se nogenlunde hvad jeg snakker om.

post-8479-1116865808_thumb.jpg

<{POST_SNAPBACK}>

Det er som oftest i kontraktionen der sløses en smule under rygtræningen. Kvalitetsreps i din rygtræning: Hold skulderbladende sænket og godt samlet (fuld kontraktion i f.eks. 1 sekunds tid mellen den positive og negative) kør med mindre vægt end du plejer.

Både vandret men især lodret træk.

B: Lower trap raises, arms 10 and 2 o'clock

The lower trap fibers (underdeveloped in most intermediate trainees) act to depress and counter-fixate the upper trap fibers. Therefore, pliability and isometric strength are required. Start by facing forward on an incline bench. Grip two dumbbells with the thumbs up (like in a hammer curl). Keeping arms straight, elbows slightly bent, raise the dumbbells toward the ceiling at a 45-degree angle from your head (the 10:00 and 2:00 positions of a clock.) Retract your shoulder blades (squeeze them together) at the top position.

215prone-trap-3-raise.jpg

Den her er også oplagt kan laves i kabler, maskine, håndvægte

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share