Hjælp til opbygning af kondition


Havfrue
 Share

Recommended Posts

Hej med jer.

Jeg dyrker pt ikke nogen form for sport. Jeg er tidligere elitegymnast under T.D og har siden det danset på danseskole. Men jeg laver altså ikke noget nu og det er vel 1-2 år siden jeg har brugt min krop.

Har I nogen forslag til hvor man kan begynde, når man har været så indaktiv i så lang tid?

Måske har nogen af jer ligefrem en sportsgren, som de vil anbefale? Eller nogle simple øvelser?

Mit mål er jo ikke at ligne nogen miss fitness - eller noget andet sært *GG* - men jeg vil gerne have flere muller og en bedre kondition.

Er der nogen af jer, der har gode erfaringer med løbetræning? Nogen som vil forklare og råde mig i forhold til det at skulle opbygge konditionen og udholdenheden?

Mange kærlige hilsner fra Havfrue.

Og tak for et fint forum *S*

:bubblebath:

Edited by Havfrue
Link to comment
Share on other sites

Hej Havfrue,

Løb er i mine øjne helt oplagt, hvis du vil opbygge en bedre kondition. Især når vi er i Maj måned og har en hel sommer foran os med forhåbentlig godt løbevejr :smile:

Der er flere gode begynderprogrammer på dourun.dk. Jeg vil anbefale at starte ganske roligt og holde dig strengt til programmet. Nogle gange kan man være motiveret til at gå hurtigere frem, men det øger risikoen for skader. Samtidig kan det være med til at stjæle motivationen, hvis turene bliver for krævende for hurtigt.

Når først kroppen har vænnet sig til løberiet og det er blevet rutine at løbe, begynder det sjove for alvor :w00t: Så kan man kaste sig ud i de lange ture.

God fornøjelse og lav endelig en log så vi kan følge med.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share