Mere masse mindre fidt


siggi
 Share

Recommended Posts

Hej jeg efter ca. 8 manedes træning er jeg kommet fra 96 kg til 83 er 186cm høj.

Ikke noget specielt ved jeg godt (nogle fantastiske resultater hos nogle her på MOL tillykke :4thumbup: )men jeg har gjort det gennem træning og ved at bruge min sunde fornuft i kosten har ikke brugt en kostplan eller noget i den stil.

Jeg er kommet der hvor at jeg godt vil gå lidt længere ned i Fedt % men på samme tidspunkt få lidt mere masse på.

Giver det mening at lave disse to ting på en gang. ?

Er klar over at man skal være i overskud for at bulke og underskud for at cutte men er der en mellemvej her. Hvor man kan cutte lidt og bulke lidt. :please:

H

siggi :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Man kan ikke kan begge dele samtidigt.

Men det er muligt at zigzagge sig igennem så man, set over relativt korte tidsintervaller, siftevis er i kalorieover- og underskud. Især utrænede som lettere opnår træningsresultater vil have held med dette og med "kun" 8 mdr. træningserfaring burde du sagtens kunne snige dig afsted med projektet hvis du kan holde styr på din kost og timingen ift. træning.

Omvendt er 86 kg på 186 jo ikke noget der tyder på et voldsomt spæklag og det vil så nok trække i den modsatte retning, formoder jeg. Klogere hoveder må gerne bidrage :smile:

Edited by TF vol. II
Link to comment
Share on other sites

Hvis du træner vægttræning hver anden dag, og de dage har et kcal. overskud, f.eks. på 500, og de andre dage har et tilsvarende underskud, så kan du måske opnå det ønskede. Husk at du forbrænder ekstra i forbindelse med træningen, så din zig-zag diæt skal måske variere 1000 kcal fra dag til dag. F.eks. 1500 kcal. og 2500 kcal.

Om det virker, kan kun du selv afgøre ved at prøve. Men andre har vist nok prøvet med held.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share