Appetit


Terndrup
 Share

Recommended Posts

Samme jeg bruger... Skal lige være HELT sikker... Det fedt der er i er hovedsageligt sundt fedt ikke?  :4smartass:

<{POST_SNAPBACK}>

Nu ved jeg ikke hvad der ellers er i, men jeg går ud fra at PEANUTbutter indeholder jordnødder? Og så vidt jeg ved er det den sunde slags :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Peanutbutter indeholder... jordnødder og lidt salt. Derudover er der mere eller mindre sukker i, afhængig af mærket (jeg foretrækker den uden sukker)

Det smaget mums på varm ristet brød, hvor det smelter eller i en sandwich sammen med honning eller nutella :blush: Prøv det, prøv det!

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

Samme jeg bruger... Skal lige være HELT sikker... Det fedt der er i er hovedsageligt sundt fedt ikke?  :4smartass:

<{POST_SNAPBACK}>

Nu ved jeg ikke hvad der ellers er i, men jeg går ud fra at PEANUTbutter indeholder jordnødder? Og så vidt jeg ved er det den sunde slags :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Peanutbutter indeholder... jordnødder og lidt salt. Derudover er der mere eller mindre sukker i, afhængig af mærket (jeg foretrækker den uden sukker)

Det smaget mums på varm ristet brød, hvor det smelter eller i en sandwich sammen med honning eller nutella :blush: Prøv det, prøv det!

-Camilla

<{POST_SNAPBACK}>

Tro mig - det har jeg også :4mewantfood:

Meen, nu hvor man prøver på at tabe sig lidt må jeg hellere holde igen :unsure::wink:

Link to comment
Share on other sites

Peantbutter er bare the shit! Sådan en stor heftig peanutbutter 'n' jelly sandwich! :4mewantfood: Det er sgu også noget der rykker i kcal-regnskabet! :4thumbup: Men det kan sgu ikke komme op på siden af snickers-shaken - den er seriøst noget af det lækreste, jeg har smagt... :blush:

Lagoon

Link to comment
Share on other sites

Hej

Tak for alle tipsene - har også selv ekstremt svært ved at tage på...

Mht. den med at hælde hør-frø i shakes - er der nogen der ved om de bliver omsat hvis ikke de knuses først.

Er bare interesseret fordi jeg har hørt de skulle have en god fedtsyre-sammensætning! Er fiskeolie mon lige så godt?

Anders

Link to comment
Share on other sites

Hej

Tak for alle tipsene - har også selv ekstremt svært ved at tage på...

Mht. den med at hælde hør-frø i shakes - er der nogen der ved om de bliver omsat hvis ikke de knuses først.

Er bare interesseret fordi jeg har hørt de skulle have en god fedtsyre-sammensætning! Er fiskeolie mon lige så godt?

Anders

<{POST_SNAPBACK}>

Du har ikke svært ved at tage på, du har derimod svært ved at spise det rigtige. :wink::4smartass:

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Der er vist omkring 600 kCal pr. 100 gram peanutbutter.

Og det smager rigtig godt på en hindbær-marmelademad.

En gang lavede min kone en portion banket kyllingekød med tynde agurkeskiver og peanutbutter rørt sammen i en skål.

Det lyder måske lidt klistret, men det smagte rigtig godt!

Man skulle næsten lave en tråd for alle dem der skal tage på.

Så poster man hvad man har spist og hvor meget og til sidst hvor godt det smagte (i detaljer). Måske endda med billeder.

Så kan alle dem der skal tabe sig læse med over skulderen og muntre os andre op til at spise endnu mere.

På den måde kan vi alle sammen støtte hinanden.

Link to comment
Share on other sites

Peantbutter er bare the shit! Sådan en stor heftig peanutbutter 'n' jelly sandwich!  :4mewantfood: Det er sgu også noget der rykker i kcal-regnskabet!  :4thumbup: Men det kan sgu ikke komme op på siden af snickers-shaken - den er seriøst noget af det lækreste, jeg har smagt...  :blush:

Lagoon

<{POST_SNAPBACK}>

Lyder spændende.. har jeg aldrig smagt.. Kunne du ikke prøve at beskrive hvordan du laver sådan en? Og hvilke ingredienser du bruger..

Ps. hva er det der jelly der skal i ?

Link to comment
Share on other sites

Hej

Tak for alle tipsene - har også selv ekstremt svært ved at tage på...

Mht. den med at hælde hør-frø i shakes - er der nogen der ved om de bliver omsat hvis ikke de knuses først.

Er bare interesseret fordi jeg har hørt de skulle have en god fedtsyre-sammensætning! Er fiskeolie mon lige så godt?

Anders

<{POST_SNAPBACK}>

De skal knuses først. Brug evt. en kaffelværn.

Mht. peanutbutter er det rigtigt, at jordnødder som udgangspunkt primært indeholder fedt af den sunde slags, men det er ikke sikkert det færdige resultat er lige så sundt. Det vil afhænge af produktionsmetode m.m.

Man bør nok gå efter en god, økologisk, også selvom den måske er lidt halvdyr.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Mikkel/Terndrup:

Man skulle næsten lave en tråd for alle dem der skal tage på.

Så poster man hvad man har spist og hvor meget og til sidst hvor godt det smagte (i detaljer). Måske endda med billeder.

Så kan alle dem der skal tabe sig læse med over skulderen og muntre os andre op til at spise endnu mere.

På den måde kan vi alle sammen støtte hinanden.

Hahahahahaha!! :laugh: Du er noget af det sjoveste! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Peantbutter er bare the shit! Sådan en stor heftig peanutbutter 'n' jelly sandwich!  :4mewantfood: Det er sgu også noget der rykker i kcal-regnskabet!  :4thumbup: Men det kan sgu ikke komme op på siden af snickers-shaken - den er seriøst noget af det lækreste, jeg har smagt...  :blush:

Lagoon

<{POST_SNAPBACK}>

Lyder spændende.. har jeg aldrig smagt.. Kunne du ikke prøve at beskrive hvordan du laver sådan en? Og hvilke ingredienser du bruger..

Ps. hva er det der jelly der skal i ?

<{POST_SNAPBACK}>

Du tager 2 stk. toastbrød (groft hvis du ikke er ligeså klam som mig) smører en ordentlig gang peanutbutter på, og da jelly er lidt svært at få fat på herhjemme, så bruger du bare en gang syltetøj eller marmelade og kommer på... Og *klask* så har du en ordentlig kcal-buster! :4mewantfood:

Lagoon

Link to comment
Share on other sites

Peantbutter er bare the shit! Sådan en stor heftig peanutbutter 'n' jelly sandwich!  :4mewantfood: Det er sgu også noget der rykker i kcal-regnskabet!  :4thumbup: Men det kan sgu ikke komme op på siden af snickers-shaken - den er seriøst noget af det lækreste, jeg har smagt...  :blush:

Lagoon

<{POST_SNAPBACK}>

Lyder spændende.. har jeg aldrig smagt.. Kunne du ikke prøve at beskrive hvordan du laver sådan en? Og hvilke ingredienser du bruger..

Ps. hva er det der jelly der skal i ?

<{POST_SNAPBACK}>

Du tager 2 stk. toastbrød (groft hvis du ikke er ligeså klam som mig) smører en ordentlig gang peanutbutter på, og da jelly er lidt svært at få fat på herhjemme, så bruger du bare en gang syltetøj eller marmelade og kommer på... Og *klask* så har du en ordentlig kcal-buster! :4mewantfood:

Lagoon

<{POST_SNAPBACK}>

I realiteten minder jelly meget om ribs-gelé, men så smager almindelig marmelade sgu da bedre :tongue: Ellers så prøv versionen med nutella... Yumm yumm :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Slog mig at jeg har en opskrift der må være ok efter at have læst alt det her. Det er en opskrift jeg har fra nogen taiwanesere så den er sikkert "good for health"... ;)

Det er en suppe med red-beans (også kaldt adzuki-bønner) - lidt svære at finde, men en del af de etniske har dem (mest sandsynligt med de orientalske - er vist ikke en del af tyrkernes diæt).

Here goes:

Opblød bønnerne en dags tid eller med kogende vand nogen timer.

Skyl bønnerne og kog dem til de er bløde (et par timer +/-)

Hæld kondenseret mælk i (lad også noget af suppen fra bønnerne blive)

Smag til med rørsukker

Man kan lave den mere eller mindre tung ved at have flere bønner eller bruge mere kondenseret mælk.

Smager faktisk rigtig godt - adzuki-bønner har en anden smag end dem vi kender. Jeg får det også af og til som morgenmad!

Synes bare lige der skulle være et forslag uden olivenolie og weight gainer ;)

Bon appetit

Anders

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share