Scottish Highland Games i Danmark


Tumling
 Share

Recommended Posts

Jeg har i længere tid gået og haft lyst til at træne Scottish Highland Games igen, som et supplement til vægttræningen. Jeg er derfor interesseret i at høre om der er nogle af jer herinde, der har kendskab til andre i DK som træner highland games dicipliner, eller har lyst til at prøve? Det kunne jo være hyggeligt at have nogen at træne og måske konkurrere lidt med.

Hvis interessen er der, kunne det jo være sjovt at prøve at arrangere et Highland Games stævne i Danmark engang i den nærmeste fremtid, evt. næste sommer. Jeg skal jo bare lige have skaffet: En mark, nogle kilte, et øltelt, en pølsevogn, nogle tunge ting at kaste med, en dommer og et sækkepibe-orkester… Hvor svært kan det være…? :raisebrow:

Nej, seriøst, når man nu har gået og svedt inde i det støvede træningslokale hele vinteren, er det jo fedt at komme ud under åben himmel og prøve sine kræfter af, så hvis der er nogen der har lyst, så drop mig lige en PM eller svar her i tråden. Så kan vi nå at smugtræne lidt inden næste sommer.

Jeg har i øvrigt nogle gode venner i udlandet som har deltaget i H.G. i mange år, og jeg kunne sikkert få lokket nogen til Danmark til et lille kursus/seminar/træning, hvis det bliver aktuelt.

Link to comment
Share on other sites

Lyder sgu som en god ide

Jeg har boet i Skotland og har været til adskillige Highlandgames. Der er virkelig underholdning for pengene. Selvom det selvfølgelig var lidt skuffende at alle deltagerne havde boxershorts på under kilten... (så er er jo plads til forbedring... :blush: )

Hvis du arrangerer det så kan du regne med mig som tilskuer

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Jeg tror jeg venter til de indfører "letvægts" Highland games - tror sgu ikke det ville blive en succes at prøve tossing the caber med en stamme, der stort set vejer det samme som mig selv. :wink:

Men jeg skal nok iføre mig min ægte skotske kilt og troppe op og drikke øl!

Sindbad

Link to comment
Share on other sites

Camilla: Det lyder som en aftale! Det er slet ikke for tidligt at danskerne får øjnene op for Highland Games og den stemning der omgiver dem. Jeg kan faktisk slet ikke forstå at der ikke er nogen der har afholdt sådan nogle konkurrencer herhjemme endnu, så vidt jeg ved i hvertfald. Vores kultur ligger jo ikke så pokkers langt fra skotternes. Det må vi have lavet om på... viking.gif

Sindbad: Nu er caber'en jo kun én ud af mange dicipliner og jeg har da set flere dygtige HG atleter på godt under 100 kg. Normalt deler man også atleterne op i grupper, efter erfaring, hvor caber'en er af forskellig størrelse. Der findes jo desuden også en kvinde-klasse. Måske du kan få lov til at stille op i den... :poking::wink:

Incognito: Jammen, så er det jo bare at komme igang... Tøsepigerne er vilde med stærke mænd i kilt som råwer og kaster med tunge ting. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share