bildæk væk? læge siger nej!


Bry@n
 Share

Recommended Posts

Hej alle..

Har kigget mig lidt om her på forumet omkring bildæk og lovehandles... og i siger at det godt kan komme væk med at få sig en lav fedt% har så spurgt min læge om det er noget jeg kan komme af med... og hun siger nej.. og at den eneste udvej er en operation! vil lige sige at jeg har haft en vægttab på 30kg gik fra 100kg til 70kg... og er 170cm og syntes ikke rigtig jeg kan tabe mig mere:-( så vil jeg høre jer... har min læge ret eller er det muligt at komme af med mave og sider? hvis nej hvad gør jeg så??

styrketræner 4-5gange om ugen og cardio et par gange om ugen...

På forhånd tak...

Link to comment
Share on other sites

Det er svært at sige når man ikke kan se det selv, men der er to muligheder som jeg ser det:

1) Dit bildæk består af fedt og kan derfor forsvinde ved et fortsat vægttab

2) Dit bildæk består af løs hud som resultat af dit flotte fedttab og skal derfor, afhængig af størrelsen, opereres væk.

Link to comment
Share on other sites

quantanamo er inde på noget af det rigtige. har selv smidt 60 kg og er siden blevet opereret for løst skind på selve maven. men har også selv lovehandels endnu. og ja det består af skind og tildels noget fedt... fik også afvide af lægen at det kunne man ikke gøre noget ved, MEN der er da nu i løbet af det lille år der er gået sket en lille ændring.

min personlige teori eller håb :blush: går på at det burde være muligt at smide noget kropsfedt og derved gøre dem mindre og efterfølgende opbygge noget muskelmasse og derved "fylde" huden ud... ved ikke om det er rigtigt eller bare en utopisk drøm :laugh: men hvis det ikke virker ja så er der jo ikke andet end under kniven igen...

HVIS det da er det man vil... det er jo meget op til en selv, kan kun sige at jeg er glad for det jeg har fået gjort, der var nu også meget hud lige på maven og brysterne, men det var på ingen måde en sjov eller lille operation...

håber det kan hjælpe lidt og hvis der er nogle kloge hoveder derude der kan underbygge mit lille håb eller fortælle at det ikke kan lade sig gøre er jeg lutter øre

Link to comment
Share on other sites

Hmm... Ja ved ikke rigtig om der er fedt eller skind... tykkelsen på det er omkring 5cm.. så ved ikke om det bare er hud... eller der er noget fedt indeunder...

Hvormeget koster sådan en operation? har hørt at det er monster dyrt!!!

Ja... det er straffen for at have grov ædt hele sit liv... :4mewantfood: mit råd til andre: stop før det er forsent!!! du vil fortryde det noget så grusomt:-(

Kunne det måske hjælpe på jeres dom, hvis jeg postet et billed af hvordan det står til??

Edited by Bry@n
Link to comment
Share on other sites

et billede vil nok hjælpe, jeg vil tro der stadig er noget fedt eftersom det er 5cm! men huden trækker sig langtsomt ind indtil den passer på det yderste fedtlag - men hver tålmodig!

jeg har selv vejet tæt på 100(er 180cm) men er nu nede på 78kg og det er selvfølgelig maven der halter når man gerne vil have en sixspack! jeg kan lave en hudfold på ca 12mm på brystet og 9mm på lårene men på maven er det hele 25mm hvilket jo er møjirriterende, men det gælder bare om at blive ved med at træne!

så held og lykke!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hørt om et par stykker, der er blevet virkeligt markerede selv efter et vægttab på 30+ uden alverdens operationer, så det kan imo utvivlsomt lade sig gøre.... Jeg tror ikke, den artikel, der er posted, er helt dum...

jeg har hørt, at vægtvogterne anbefaler, at der indtages lever i måltiderne, da det skulle være behjælpeligt på problemet... Jeg ved så desværre ikke, om det har noget på sig, men det er måske hver at undersøge...

Good luck, Jac

Link to comment
Share on other sites

jeg har samme problem har tabt mig 20 kg og har tja 10-15 kg tilbage før jeg vil stoppe men allerede nu hænger maven under navlen - der er stadig fedt der men jeg kan godt forestille mig at jeg ender med et "forklæde" ...

jeg har så hørt at man ikke skal få lavet sådan en fjernelse før man har født de børn man vil have

noget med at de strammer mave musklerne op også

kan det passe snupper de ikke bare den løse hud og syr sagerne sammen hvorfor skulle de dog rode i mave musklerne ???

Link to comment
Share on other sites

mener at have læst flere gange tidligere at når folk tager (meget) ekstra kropsfedt på, vil kroppen danne ekstra fedtceller. Men når man taber sig igen, kan den ikke fjerne fedtceller kun gøre dem mindre. Derfor vil folk der kommer fra en voldsom overvægt have meget meget svært ved at komme af med det sidste lag underhudsfedt.. Men det er ikke noget jeg har undersøgt nærmere, så tør ikke udtale mig endeligt om det.

Men kunne da være spændende at høre om andre har hørt noget tilsvarende..! :smile:

Link to comment
Share on other sites

For mig ligner det der slet slet ikke løs hud, du har bare en fedtprocent der klart kan sænkes hvis du går efter kosmetiske forbedringer. Kom igang med at tabe dig mere, så mindskes de lovehandles kraftigt.

Okay... det lyder på en måde rigtig godt... så håber du har ret :smile: må bare lægge mere cardio ind så

Mange tak for jeres hjælp... men hvis der er kommer nye meninger så skriv dem endeligt:-)

Link to comment
Share on other sites

Hej Bry@n.

Efter at have set på dit billede er mit svar klart: Du kan SAGTENS komme af med en stor del af dine "bildæk". 5cm underhud som du beskriver er allermest fedt og ikke hud. Hud er ikke tykkere end max 1cm derude på sidebenene.

Jeg vil desuden anbefale dig at gå i gang med kostændringer i forbindelse med din træning. Træning er godt til vægttab, men træning+diæt er MEGET godt til vægttab :4mewantfood:

Held og lykke, alpha

Link to comment
Share on other sites

Hej Bry@n.

Efter at have set på dit billede er mit svar klart: Du kan SAGTENS komme af med en stor del af dine "bildæk". 5cm underhud som du beskriver er allermest fedt og ikke hud. Hud er ikke tykkere end max 1cm derude på sidebenene.

Jeg vil desuden anbefale dig at gå i gang med kostændringer i forbindelse med din træning. Træning er godt til vægttab, men træning+diæt er MEGET godt til vægttab :4mewantfood:

Held og lykke, alpha

Hej Alpha

Ja.. du har sikkert ret... men er ikke god til det der med kosten... det vægttab jeg har haft har kun været med hård træning.. ved ikke hvordan jeg skulle komme i gang med kosten :blush: det skal jo helst være nemt.. da man lige er blevet single igen... så gider man ikke rigtig det med køkken :wink: men der er sikkert ikke nogle hemmelige genveje :unhappy:

Edited by Bry@n
Link to comment
Share on other sites

prøv at træne dine obliques(side musklerne så at sige) for du også gang i musklerne derude som muligvis halter. hvis du søger på obliques eller mit alias(apprenti) her på siden - da jeg skrev et svar i går eller foregårs om hvordan man kan træne siden af maven - vil du finde et link til exrx.net med øvelser der kun træner siden af maven - ellers skrå mavebøjninger heller aldrig dårlige.

angående kosten er det bare en dårlig undskyldning at maden skal være hurtig... man kan da sagtens få lækkert og sundt mad selvom man bor alene eller er single. forleden lavede jeg rødvinsdampede kyllingefilét - det tager 20minutter og i mens kan du lave noget salat og hvis du er hurtig kan du nå at tage noget opvask :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Den er god nok. Når fedtcellerne når en vis størrelse begynder bindevævet omkring cellerne selv at blive til fedtceller, der kan vokse når energi-overskuddet opretholdes, det sker svjh. ved ca. 15-20kg's overvægt. Fedtcellerne vil efter et stort vægttab stadig være der, men da de bliver uendeligt små når fedtprocenten kommer langt nok ned, så trækker huden sig altså sammen alligevel.

Ifølge stubbe forsvinder de helt, da celler dør, og kroppen ikke laver flere end den har brug for

Jo mindre energi man indtager jo mere taber man sig. Stofskiftet går ikke i dvale men har reguleres efter efter ens metaboliske masse mm. Læs artiklen om stofskiftet.

Fedtceller "springer" eller deler sig ikke men når de når en vis størrelse dannes der nye. Når man taber sig vil der med tiden blive færre celler da nogle nedbrydes. Ingen celler holder hele livet og hvis der ikke er "signaler" til at danne nye bliver der mindre.

Link to comment
Share on other sites

Mht. den løse hud, er det så ikke også en god ide at give huden en masse fugt?

Jeg bruger fx en creme efter hvert bad, som jeg lige smørrer mig med. Jeg har tabt en del kilo, og har indtil videre ikke problemer med løs hud (jeg er så også kun 22..)

Hvis huden bare får lov at udtørre, mister den vel en del af sin elasticitet?

Link to comment
Share on other sites

Mht. den løse hud, er det så ikke også en god ide at give huden en masse fugt?

Jeg bruger fx en creme efter hvert bad, som jeg lige smørrer mig med. Jeg har tabt en del kilo, og har indtil videre ikke problemer med løs hud (jeg er så også kun 22..)

Hvis huden bare får lov at udtørre, mister den vel en del af sin elasticitet?

Jeg har ikke nogen videnskabelig vinkel på det, men lyder det ikke ret usansynligt at lidt fugt i den aller yderste del skulle have nogen effekt på hvor godt huden trækker sig sammen?

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke nogen videnskabelig vinkel på det, men lyder det ikke ret usansynligt at lidt fugt i den aller yderste del skulle have nogen effekt på hvor godt huden trækker sig sammen?

Rommel

Jeg har heller ikke lige umiddelbart nogle videnskabelige beviser for, at det skulle virke :smile:

Men generelt er det jo en god ting at give huden fugt efter sæbe og vand, ligemeget om det så hjælper på hudens elasticitet eller ej. Så det er vel næsten en win/win situation.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Hej

Du ser ud til at have gode abs og arme, men du mangler da bryst i den grad.

Bænkpres, bænkpres, bænkpres og dips, evt bænk-dips.

Men ellers har du da ikke problemer der er værd at tale om, ting tager bare tid.

So keep on the good spirit. :xmas: :newyear:

Brysttræner ellers på livet løs... :blush: G Turner metoden 10*10 rep starter fra 80kg og så der ned af... det er sammen med biceps jeg gør det... og så alm bryst og tri de andre dage... men du har nok ret... ting tager den tid ting tager;-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share