Mit fullbody program :-)


Jointen
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jeg er en dreng på 15, som har trænet on/off i et halvt års tid. Jeg er 180, og vejer 74, har taget ca. 5-6 kilo på, siden jeg kom herind, men kan nok også have noget at gøre med jeg stadig vokser :dry:

Har trænet lidt skiftevis fullbody og 2split, men ikek rigtig noget fast, da jeg er typen der tager ind i centeret for at træne, og ikke for at have det sjovt. Selvfølgelig skal der også være tid til spas, men tiden derinde vil jeg gerne udnytte maksimalt, og derfor er jeg kommet frem til følgende full-body program, som jeg indviede i går, og synes faktisk det føles rigtig godt :bigsmile:

Har stenet i lang tid på mange styrketræningssider, og er kommet frem til at basis-øvelser er klart det bedste i et full-body program. Der er de fleste øvelser også basis-øvelser, og har inluderet 10 øvelser. Det er ikke for meget, vel?

Det er sat op således, at jeg ikke træner 2 ryg-øvelser lige efter hinanden, da jeg har hørt det skulel være bedst at skifte, så musklerne lige fik en pause. Nå, men her er programmet:

Opvarmning: 10 minutters løb/cykling, maveøvelser, udstrækning.

1. Ben: *Benpres/Squat – 3 sæt (1 opvarmningssæt).

2. Lænd: Rygbøjninger/Dødløft – 3 sæt (1 opvarmningssæt).

3. Bryst: Bænkpres/Skrå – 3 sæt (1 opvarmningssæt).

4. Ryg: Bent over barbell rows/seated row – 3 sæt(1 opvarmningssæt).

5. Skulder: Military/skulderpres – 3 sæt

6. Ryg: Træk til bryst/Close grip – 2/3 sæt

7. Biceps: Barbell curls/Dumbell curls – 3 sæt

8. Læg: Calf raises/skinneben – 2 sæt

9. Bryst: Skrå håndvægt/flyers – 2/3 sæt

10. Triceps: Dips/Triceps extension - 2 sæt

*Benpres/Squat, jeg har valgt at have mulighed for at lave 2 forskellige øvelser, da jeg gerne vil have lidt variation i mit program :bigsmile:

Edited by Jointen
Link to comment
Share on other sites

Synes du har sat det lidt åndsvagt op, men det er jo en smagsag :D .... Alt i alt ser det udemærket ud, men ville dog ikk have Benpres og rygbøjninger med....

Hvis det var mig ville jeg have det sådan her:

Squat/Dødløft 5*5

Bænkpres 5*5

Incline Bænkpres 3*8

BB Rows/Chins 3*8

Dips 3*8

Militiary Press 3*8

Mave 3*10

Flere øvelser behøver du egentlig ikke.....

Hilsen

Patrick

:newyear:

Edited by Patrick1805
Link to comment
Share on other sites

Squat/Dødløft 5*5

Bænkpres 5*5

Incline Bænkpres 3*8

BB Rows/Chins 3*8

Dips 3*8

Militiary Press 3*8

Mave 3*10

Der er IMO en ret voldsom overvægt på presseøvelser til overkroppen. Desuden er Dips og Chins nok ikke da shiat når man vejer 174 kg... :smile:

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Synes du har sat det lidt åndsvagt op, men det er jo en smagsag :D .... Alt i alt ser det udemærket ud, men ville dog ikk have Benpres og rygbøjninger med....

Hvis det var mig ville jeg have det sådan her:

Squat/Dødløft 5*5

Bænkpres 5*5

Incline Bænkpres 3*8

BB Rows/Chins 3*8

Dips 3*8

Militiary Press 3*8

Mave 3*10

Flere øvelser behøver du egentlig ikke.....

Hilsen

Patrick

:newyear:

Jeg ville rigtig gerne lave chins, men er desværre ikke stærk nok endnu :blush:

I denne har du da smidt 2 bryst øvelser ind, men kun 1 ryg?

Link to comment
Share on other sites

Efter min mening er det snak i den her tråd helt hen i huset, der er overhovedet ikke taget forbehold til at få startet den anabolske effekt, som der sker via øvelser der går over flere led. Det eneste som en så ung bandit som dig burde koncentrere dig om (her i starten, ved godt at det ikke er rimelig spænende) var først og fremmest stability + teknik træning, da man er ikke stærkere end det svageste led. Det ville give et stort + til dig fremover. Og det de fleste af gutterne skriver er overtræning, så vidt jeg kan vurdere udfra fra din alder!

Go jul og Go træning!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share