De fysiske prøver til La policia


Pedro_smoke
 Share

Recommended Posts

Det kommer desværre an på hvilken bedømmer der er. Da jeg var oppe til fysisk prøve, fik jeg at vide at jeg både kørte mine chinups og bænkpres for langsomt i den excentriske fase.

Vi havde en gammel udmavret klaphat uden den mindste træningsforståelse, som ikke selv var i stand til at køre øvelserne ordentligt når han demonstrerede for os. Sjældent har jeg set en bænkpres med så meget bounce og det var i hans hoved den rigtige måde, men nok fordi han tydeligvis ikke kunne tage 10x50 reps uden at tabe stangen ned i brystet og bounce den op for fuld kraft.

Jeg endte med at få 3 ud af 5 for både bænkpres og chinups, på grund af ham. Jeg brokkede mig selvfølgelig og fik bekræftet min mistanke, han sagde jeg havde fået 3 på grund af for langsom tempo i den excentriske fase :laugh::laugh::laugh:

Det skal siges at jeg på dette tidspunkt kunne lave ca 15 chinups i perfekt stil og bænkede 10x105kg. Det mest skræmmede var dog vi fik at vide han var ansvarlig for noget fysisk træning på politiskolen. :nonono::nonono:

Nu kan jeg jo se at du er fra århus.... Behøver jeg sige mere??? :cool:

I København er der 3 der bedømmer samtidigt, og du får svar med posten.... De fortalte inden hvordan de ville ha den givne øvelse udført... Og de sagde ved alle øvelser, eksplosivt og en smule langsommere i den negative del... :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nu kan jeg jo se at du er fra århus.... Behøver jeg sige mere??? :cool:

I København er der 3 der bedømmer samtidigt, og du får svar med posten.... De fortalte inden hvordan de ville ha den givne øvelse udført... Og de sagde ved alle øvelser, eksplosivt og en smule langsommere i den negative del... :4thumbup:

Hvad skal Århus kommentaren betyde?

Der var også 3 bedømmere hos os, men reelt var det den ene som bestemte det hele, viste os den (u)korrekte udførelse og styrede ordet da vi skulle have karaktere. Og denne mand var fra KBH og ansat på politiskolen. :wink:

Men fordi han viste det på en forkert og nemmere måde, tænkte jeg at jeg ville vise jeg kunne udføre øvelserne korrekt, men det brød manden sig ikke om. :nonono::laugh:

BTW. det jeg kalder den excentriske fase er det samme som du kalder negativ fase, hvis du skulle være i tvivl.

Link to comment
Share on other sites

Hvad skal Århus kommentaren betyde?

Hmm, Havde håbet på du så ironien, men okay... Det er os tarveligt at sparke til en der ligger ned... :superman: ( JOKE!!!! )

Er godt klar over at excentrisk og negativ er det samme....

Hmmm, Gode råd...

Tja, der er meget ventetid så ha en trøje med så du kan holde dig varm....

Gi den nu gas.....!!!! Hvis du ikk er træt en uge efter, så har du ikk lavet nok... DET ER LIV ELLER DØD DET HER!!!! :w00t: Blodsmag i munden er et absolut minimum....

Under øvelserne så se hvad de andre laver og lyt til hvad der bliver rettet...

Link to comment
Share on other sites

Hmm, Havde håbet på du så ironien, men okay... Det er os tarveligt at sparke til en der ligger ned... :superman: ( JOKE!!!! )

Er godt klar over at excentrisk og negativ er det samme....

Hmmm, Gode råd...

Tja, der er meget ventetid så ha en trøje med så du kan holde dig varm....

Gi den nu gas.....!!!! Hvis du ikk er træt en uge efter, så har du ikk lavet nok... DET ER LIV ELLER DØD DET HER!!!! :w00t: Blodsmag i munden er et absolut minimum....

Under øvelserne så se hvad de andre laver og lyt til hvad der bliver rettet...

havde os tænkt mig at give liv hvis det skulle være!haha :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Kan helt klart foreslå dig at dyrke MASSER af cardio til prøven. Jeg bestod den i december 05. Jeg havde det styrkemæssige i orden, men blev noget kun overrasket over hvor hård det konditionsmæssige var. Her tænker jeg primært på opvarmningen, som er meget hård efter min mening. Fuld sprint i 10-15 min i store cirkler + armbøjninger, englehop, rygøvelser, maveøvelser osv. Og herefter begynder selve prøven ellers :bigsmile: . Havde selv løbetrænet en del før og op til prøven, men havde sat mit fokus på det styrkemæssige. Bare lige et lille godt råd herfra. Alt held og lykke :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Kan helt klart foreslå dig at dyrke MASSER af cardio til prøven. Jeg bestod den i december 05. Jeg havde det styrkemæssige i orden, men blev noget kun overrasket over hvor hård det konditionsmæssige var. Her tænker jeg primært på opvarmningen, som er meget hård efter min mening. Fuld sprint i 10-15 min i store cirkler + armbøjninger, englehop, rygøvelser, maveøvelser osv. Og herefter begynder selve prøven ellers :bigsmile: . Havde selv løbetrænet en del før og op til prøven, men havde sat mit fokus på det styrkemæssige. Bare lige et lille godt råd herfra. Alt held og lykke :4thumbup:

ok..hvad ville du foreslog jeg gjorde?for jeg vil gerne være i ekstrem god form.

min nuværende form er således:

kondi er middel.kan sagtens løbe de 2400m på 11min.vil gerne længere ned.

min styrke er mere end rigelig :superman:

men jeg er os meget bekymret for jeg mangler lidt i kondien..

hvad kan man gøre på 18dage? :crazy:

Link to comment
Share on other sites

ok..hvad ville du foreslog jeg gjorde?for jeg vil gerne være i ekstrem god form.

min nuværende form er således:

kondi er middel.kan sagtens løbe de 2400m på 11min.vil gerne længere ned.

min styrke er mere end rigelig :superman:

men jeg er os meget bekymret for jeg mangler lidt i kondien..

hvad kan man gøre på 18dage? :crazy:

Tror du skulle have sat ind lidt før over for konditionen, men man kan jo altid komme og være bagklog :blush:

Jeg vil foreslå dig at holde styrketræningen på et minimum, hvis du har HELT styr på den ?! Brug i stedet tiden på at løbe, evt løb noget intervaltræning. Du kan også tilmeld dig nogle timers spinning på hold, hvis du har mulighed for det..

Du kan forestille dig prøven således. Når du har varmet op, svarer det til at du ca har løbet de 2400 m ( på fuld gas ), hvorefter du dernæst skal løbe dem igen, bare ENDNU hurtigere, da det nu er på tid :unhappy: Man bliver presset helt ud i ringhjørnet!

Link to comment
Share on other sites

Ja du er ret sent ude ang 2400 testen. 11 min. er simpelthen for ringe og giver kun et 2-tal, hvilket du nok dumper på. Også selvom du er stærk. De vil have alsidige personer ikke enten eller. du skal ned under 9 min hvis du gerne vil være sikker ( det giver et 4 tal.)

DE TAGER KUN DE BEDSTE I SIDSTE ENDE!!!! Så hvis du har et 2 eller 3 tal i gennemsnit i fysisk, så skal du ikke regne med at komme ind. Du skal have min. 3 eller 4 i fysisk, 3 - 4 i holdopg og 4-5 i samtale.

Men som der bliver skrevet før, så kog styrke ned på et minimum og øge løb - men ikke for meget, for du skulle jo nødig blive skadet.

Men omvendt kan du købe dig selv noget tid ved at ringe og sige at du f.eks. har fået en overbelastningsskade el.lign. Du vil så bare komme til fysisk prøve næste gang. Så har du mere tid til at få gang i løb.

Som Rommel også siger: Hvad er der lige sket i din planlægning? Du har vidst det her i meget lang tid. Der er ikke godt nok!!!! :nonono:

Link to comment
Share on other sites

jeg ved det heller ikke.jeg har løbet konstant hele tiden og fulgt militær programmet som forresten giver utrolig kondi.Men sidst jeg var ude og "teste" mig selv løb jeg den fandme på 13!!!!!ikke godt overhovedet.ellers kunne jeg sagtens løbe den på 10:30.

MMMMEEENNN hvad mener du med at løbe mere?Kan jeg sætte tempoet højere end hver anden dag løb?så det bliver hverdag?

Link to comment
Share on other sites

jeg ved det heller ikke.jeg har løbet konstant hele tiden og fulgt militær programmet som forresten giver utrolig kondi.Men sidst jeg var ude og "teste" mig selv løb jeg den fandme på 13!!!!!ikke godt overhovedet.ellers kunne jeg sagtens løbe den på 10:30.

MMMMEEENNN hvad mener du med at løbe mere?Kan jeg sætte tempoet højere end hver anden dag løb?så det bliver hverdag?

Det kan du godt. Du kunne evt løbe 3 dage og holde en dags pause og igen løbe 3 dage og så pause igen osv..

Link to comment
Share on other sites

jeg ved det heller ikke.jeg har løbet konstant hele tiden og fulgt militær programmet som forresten giver utrolig kondi.Men sidst jeg var ude og "teste" mig selv løb jeg den fandme på 13!!!!!ikke godt overhovedet.ellers kunne jeg sagtens løbe den på 10:30.

Nu siger du det selv, men selv tykke piger løber 2400 hurtigere :laugh: Nej, men selv 10:30 er ikke imponerende.

Hvis jeg var dig ville je springe over og tage den fysiske test næste gang. Det er der ingen skam i. Tværtimod er det meget uimponerende at møde uforberedt op. Det vil følge dig i resten af prøverne - og det er ikke godt.

Edited by Don Pedro
Link to comment
Share on other sites

Nu siger du det selv, men selv tykke piger løber 2400 hurtigere :laugh: Nej, men selv 10:30 er ikke imponerende.

Hvis jeg var dig ville je springe over og tage den fysiske test næste gang. Det er der ingen skam i. Tværtimod er det meget uimponerende at møde uforberedt op. Det vil følge dig i resten af prøverne - og det er ikke godt.

Et eller andet sted vil jeg give dig ret !! Syntes dog det er lidt dårligt at man "faker" en skade fordi man ikke har taget sig sammen og forberedt sig ordentligt til prøverne !!

Link to comment
Share on other sites

Et eller andet sted vil jeg give dig ret !! Syntes dog det er lidt dårligt at man "faker" en skade fordi man ikke har taget sig sammen og forberedt sig ordentligt til prøverne !!

Måske, men det er endnu mere dårligt og pinligt at møde op til fysisk test og så ikke gå igennem.

Min holdning er at er man ikke 100% forberedt til prøven, så gider man det ikke nok - og så er det bare ud af vagten uden mulighed for at søge ind igen. Derfor er der ingen skam i at sige at man ikke er helt klar til prøven - om man så vil bruge en lille skade som undskyldning står den enkelte for....

Link to comment
Share on other sites

det skal jeg da ihvertfald gøre...

jeg prøver det som Rommel forslog.

hveranden dag 4km løbs i god tempo eller efter humør

og hver anden dag 1kmopwarming plus 2x800m og 1x400m..

så får vi at se om jeg er :superman:

Hehe, good luck camp :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

JJJJUUUBBBBIIII!!!

endelig under de magiske 12min.På en uge har jeg kunne mindske min løbetur på 2400m fra 13.56 til 11.06!!!!

hvad siger i så gutter?det virkede! :superman:

Jeg siger at det ikke kan passe. Inden for en uge, vil du højest opnå at blive træt og løbe langsommere.

Tror mere på at du har kunne presse dig selv mere, nu da det er ved at brænde på.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share